Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa rippikoulu muuttunut omista ajoistani

Vierailija
15.06.2015 |

Tyttö pääsi ripillevkonloppuna. Ihana ja rento naispappi, korvakorullinen nuorisotyöntekijä. Kivan oloiset isoset ja kauniita hengellisiä lauluja konfirmaatiomessussa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista oli omassa nuoruudessani 90-luvun lopussa.

Vierailija
2/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, että nykyinen rippinuori ei karkaa yötä vasten tupakoimaan pihavaraston taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin rippikoulun 3v sitten. Silloin puhelimet olivat kiellettyjä siellä. Puhelimella sai olla tyyliin tunnin päivässä, koko loppuajan puhelin oli puhelinparkissa. Eikä silloin läheskään kaikilla edes ollut älypuhelinta tai nettiä. Nyt tämän kesän ripareilta tulee kuvia ja videoita nettiin oikeastaan samaan aikaan mitä niitä otetaan, en tiedä onko puhelinparkkia enää ollenkaan. Mutta näin ainakin siltä samalta riparileiriltä, missä itse olin 3v sitten.

N17

Vierailija
4/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Puhumattakaan siitä, että nykyinen rippinuori ei karkaa yötä vasten tupakoimaan pihavaraston taakse.
[/quote]

Koska nykyään saa polttaa luvan kanssa erikseen määrätyssä paikassa, jos tunnustaa sen papille.
-201

Vierailija
5/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Puhumattakaan siitä, että nykyinen rippinuori ei karkaa yötä vasten tupakoimaan pihavaraston taakse.
[/quote]

Kyllä tuota harrastettiin ainakin minun riparilla. Jotkut karkasivat myös juomaan metsään alkoholia. Joku oli vienyt sinne piiloon olut tölkkejä ja siideriä ennen riparia. Koko leiri laitettiin keräämään tupakan tumppeja yms, kun isoset löysivät ne. Itse en harrastanut kumpaakaan.

N17

Vierailija
6/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]

Tyttö pääsi ripillevkonloppuna. Ihana ja rento naispappi, korvakorullinen nuorisotyöntekijä. Kivan oloiset isoset ja kauniita hengellisiä lauluja konfirmaatiomessussa.

[/quote]

Miten tuo liittyi otsikkoon? Puhut nyt konfirmaatiotilaisuudesta, et rippikoulusta.

Vierailija
7/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]

[/quote]

Ettäkö ihan korvakorut nuorisotyöntekijällä, elämän kevät sentään. Hoh. Tai sitten ei. Minkä ikäinen olet vai oletko vl, kun tätä päivittelet? Tai naispappia?

Meillä oli samanlaista vuonna 94 ja kaikkina niinä vuosina kun olin isosena ja kesätöissä seurakunnalla.

Vierailija
8/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Puhumattakaan siitä, että nykyinen rippinuori ei karkaa yötä vasten tupakoimaan pihavaraston taakse. [/quote] Koska nykyään saa polttaa luvan kanssa erikseen määrätyssä paikassa, jos tunnustaa sen papille. -201

[/quote]

Mun ripariaikana sai polttaa, jos oli kirjallinen lupa vanhemmilta. Muutamalla oli... Puhelinta ei saanut käyttää oppitunneilla, muuten sai, ei niitä monella ollutkaan.

Vierailija
9/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Puhumattakaan siitä, että nykyinen rippinuori ei karkaa yötä vasten tupakoimaan pihavaraston taakse. [/quote] Koska nykyään saa polttaa luvan kanssa erikseen määrätyssä paikassa, jos tunnustaa sen papille. -201

[/quote]

Mun ripariaikana sai polttaa, jos oli kirjallinen lupa vanhemmilta. Muutamalla oli... Puhelinta ei saanut käyttää oppitunneilla, muuten sai, ei niitä monella ollutkaan.
[/quote]

Pappi kyllä soitti tupakoinnista vanhemmille.
-2010 rippikoulussa ollut

Vierailija
10/10 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rippilapsi vm -89.

Juuri olin konfirmaatiotilaisuudessa, jossa papin puhe käsitteli juurikin samaa asiaa, mitä oma rippipappini aikanaan paasasi. Toisaalta tuo asia, eli se miten ihminen tarvitsee toista ihmistä ja miten ihmissuhteet nousivat leirin tärkeimmäksi teemaksi on aika iätön.