Miten jollakulla voi olla yhä käsitys farkuista nuortenvaatteena? Nykyään on täysin sosiaalisesti hyväksyttävää, että 60 v vetää jalkaansa f...
Kommentit (52)
Nuoret käyttää leveälahkeisia farkkuja, verkkareita ja erilaisia urheilutrikoita (vähän löysemmätkin nyt muodissa). Farkuista pillit on niin out kuin olla ja voi.
Ostin ekat farkkuni 23-vuotiaana, isäni ei hyväksynyt niitä tyttärilleen.
N 72 v.
Sama kuin jotkut ajattelee että musamaunkin kuuluisi muuttua iän myötä. Yli 50-vuotiaiden pitäisi kuunnella vain iskelmää ja klassista, ei rokkia tai räppiä vaikka olisi heidän nuoruutensa musaa jne.
Isäni 70v, vanha hippi, ei suostu pukemaan mitään "vanhus-uniformua" päälleen. Farkut, farkkutakki ja bootsit se olla pitää, ja pitkä takatukka. Ja zztop viikset/parta.
Joka päivä on farkkupäivä 😊.
Mulla ei oo edes muita käyttöhousuja kuin farkut !
On tietenkin verkkareita, college housuja, tuulupuvun housuja ja ns. parempia housuja, siis suoria housuja.
Mutta pidän aina farkkuja arkisin.
Ja iltaisin löhö asuna college housuja.
Olen 66 vuotias mummo .
Osa vanhuksista ei osaa näivettyä arvokkaasti, vaan pitää pukea kolesterolilääkkeiden kutistamat perät farkkuihin ja vatsapallo siihen päälle.
Olin vielä alta viiskymppin, ja duunissa oli sitten yks Jyväskylästä tullut yli viiskymppinen. No, mulla oli sitten joku kirjava kaulahuivi, niin se viiskymppinen teki siitä porukassaan asiaa, että "käy nuorisovaateliikkeissä", ja ilmesty sitte yks päivä töihin pashmina kaulassaan ja se pashimina tais olla ihan stockmannilta tai vähintään sokokselta ostettu. Ja se pashmina oli kyllä ihan sopimattoman värinen sen naisen väreihin. Mut mitä välii. Olipahan ainakin yks juttu millä se myös yritti lyödä!
Sillä lailla!
Että ihmiset voivat olla typeriä.
Sitte oli se aika kun oli muotia ne leveämpilahkeset farkut, näitä oli ihan lantiofarkkuina ja vähän korkeammalle yltävinä, niin tota Pasilan asemalla oli niitä työmaita silloin, ja siitä kun aamulla tollaset leveälahkeiset farkut jalassa menin, niin tota yks työmies sieltä jostain nurkkien takaa kommentoi, että eiköhön sun persees jo roiku vähän liikaa noihin...
Hahah! Sittehän roikku, mut ehkä sen äijän omalla akalla oli jo vaipatkin niissä byysoissa tai mitä ne housut sitte slangiksi onkaan... Kyllä ihmiset osaa suuta soittaa, nurkan takaa ja pimennoista.
Juu, just oli kuule TS:ssakin juttu jostain SPR:n vapaaehtoiseksi ystäväihmiseksi ruvenneesta 67-v vai oliks se 64-v, todennäköisesti toi vanhempi, ja lehtikuvassa se ihminen oli kyllä ihan siis nuorisovaatteisiin pukeutunut, hoikka ihminen niin sopii sitten ihan pillilahkeetkin ja vielä jalkineetkin oli sellaset nuorison suosimat varsikengät. Että sillain. Eikä kellään varmaan ollu pahaa sanaa sanottavana siitä kuvasta. Ihmisestä puhumattkaan, tosin itte olen sen tyypin kerran elämässäni kohdannut, enkä menis kehumaan kyllä!
En ole koskaan omistanut farkkuja. Minun silmääni ne eivät ole kauniit, eikä mitenkään mukavan tuntuiset.
Voi hyvänen aika. Farkuthan ovat meidän vanhusten vaate, mitä te oikein kuvittelette? Samalla tapaa kuin rock on vanhusten musiikkia ja kännääminen meidän boomereiden harrastus. Herätkää nyt Herran tähden jo tähän todellisuuteen ja katsokaa pikkuisen, mitä nuorisolaiset tekevät.
Ne on entisten nuorten vaatteita.
Kyllä minunkin 50-luvulla syntyneet vanhemmat käyttää ihan sinisiä farkkuja. Itse 70-luvulla syntynyt mies ja mieluiten käytän mustia reisitaskullisia housuja, koska kaikenlaista rojua kuljetettava nykyään mukana ja taskuista tuntuun aina olevan pulaa. Käytännölliset housut on reisitaskuhousut minusta.