Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollakulla voi olla yhä käsitys farkuista nuortenvaatteena? Nykyään on täysin sosiaalisesti hyväksyttävää, että 60 v vetää jalkaansa f...

Vierailija
06.02.2022 |

Sama juttu esim. hupparien kanssa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on sellainen käsitys?

Ne samat ihmiset luultavasti väittävät että rock on nuorisomusiikkia, vaikka monet tunnetut rockmuusikot ovat jo yli 70-vuotiaita.

Jagger ja Richards 78-vuotiaita ja esimerkiksi Elvis olisi täyttänyt tammikuussa 87 vuotta.

Vierailija
22/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuoret eivät niitä farkkuja käytä, nykyään käyttävät monenlaisia muita housuja.

Sitä minä nykynuorison pukeutumisessa ihmettelen miksi niin monet haluavat kulkea jonkinlainen huppu päässä ja avokäsin puhumattakaan niistä valkoisista tennareista lumisena talvena. Huppu rajoittaa näkökenttää kuin silmälaput hevosille ja pitää kääntää koko päätä että näkee sivuille.

Kultaisella 1980-luvulla kuljettiin kesät ja talvet avopäin ilman mitään lippiksiä ja huppuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on sellainen käsitys?

Ne samat ihmiset luultavasti väittävät että rock on nuorisomusiikkia, vaikka monet tunnetut rockmuusikot ovat jo yli 70-vuotiaita.

Jagger ja Richards 78-vuotiaita ja esimerkiksi Elvis olisi täyttänyt tammikuussa 87 vuotta.

Paul McCartney täyttää 18.06.2022 täydet 80 vuotta.

Vierailija
24/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut on klassikot.

Ei kukaan ajattele,että olisi nuorten vaate.

Vierailija
25/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. sä oot täys pelle, sosiaalisesti epähyväksyttävä.

Vierailija
26/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nuoret juuri enää edes käytä farkkuja? Collegehousuja ja trikoita näkyy paljon enemmän.

Moni nuori käyttää farkkuja.

Liian lyhyitä ysärityylin mutsifarkkuja näkyy ainakin tytöillä.

Mä oon nähnyt muitakin. Pojatkin käyttävät farkkuja.

Vierailija
27/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään outona, että farkkuihin tottuneet 60-luvulla syntyneet pitävät niitä yhä. En minä mitään reikäfarkkuja tai ihon myötäisiä pidä, vaan sellaisia perusmalleja ja aika paljon mustia ja tummanharmaita.  

Vierailija
28/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis farkut on aina IN. Mallejakin on vaikka mitä, nyt on ollu jo pitkään muotia suoralahkeiset - tai leveälahkeiset mallit. Kiva että on vaihtoehtoja taas sen pitkän pillifarkkukauden jälkeen.

Itselläni on useita eri malleja, kuuluu mun arkityyliin.

T. Vaatemyyjä

Vierailija
29/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuoret eivät niitä farkkuja käytä, nykyään käyttävät monenlaisia muita housuja.

Sitä minä nykynuorison pukeutumisessa ihmettelen miksi niin monet haluavat kulkea jonkinlainen huppu päässä ja avokäsin puhumattakaan niistä valkoisista tennareista lumisena talvena. Huppu rajoittaa näkökenttää kuin silmälaput hevosille ja pitää kääntää koko päätä että näkee sivuille.

Kultaisella 1980-luvulla kuljettiin kesät ja talvet avopäin ilman mitään lippiksiä ja huppuja.

Mitä sitte? Se oli silloin ennen vanhaan. Asiat muutuvat.

Vierailija
30/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh ? Kuka niin ajattelee ? Eihän nuoret edes pidä farkkuja ? (Ainakin trendilehtien mukaan )

Vierailija
31/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitö ihmeellistä siinä on. Minäkin olen jo vanhempi yli 60 pidän. Aikuisten norm vyötärö mallia. Jotkut ei ymmärrä miten kätevät ne on pitää päällä kauppa reissuilla ym. Minä en pidä verkkari, urheilu, enkä kotivaatteita, pilli housuja, leggins virityksiä. Muu vaatetus takit, laukku on laadukasta, klassista ei halpaa.

Vierailija
32/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso ei edes pidä farkkuja. Ne pukeutuu leggingseihin ja verkkareihin.

Vierailija
33/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. En ymmärrä. Mun vanhemmat on yli 60 ja molemmat pitää farkkuja ja huppariakin välillä :D

Jopa mun 85v papalla on huppari jota se pitää mökillä.

Vierailija
34/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujen pitäminen 60-vuotiaana on oikein sosiaalisesti hyväksyttävää☺ Eikä.

Vierailija
35/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti, kun käsitellään keski-ikäisten pukeutumista ei-tädit tulevat julistamaan, kuinka käyttävät nuorekkaasti farkkuja eikä mitään kukkamekkoja. Kuitenkin farkut on se vaate, jota 50-luvulla syntyneet vanhempani käyttävät aina. Mekot ja hameet eivät useinkaan kuulu pukeutumiseen koskaan tai korkeintaan juhlissa.

Vierailija
36/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hauska näkemys, koska mietin esimerkiksi isovanhempiani (jotka jo 80-vuotiaita) ja he käyttävät farkkuja. Samoin vanhempani käyttävät niitä suhteellisen paljon. Sitten olen minä ja sisarukseni, jotka eivät käytä lähes ollenkaan. Minä en edes omista farkkuja. 

Mietin ihan samaa, että käyttävätkö nuoret enää farkkuja?

Vierailija
37/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten huomasin, kuinka kaksi teinityttöä katselivat minua ja kikattelivat. Ilmeisesti päälläni oleva farkkutakki oli heidän mielestään minun ylläni liian nuorekas. Kaapissani on myös lantiofarkut, jotka aion pukea päälleni, kunhan kelit lämpenevät. Farkkuasut olivat muotia nuoruudessani, enkä aio tyylistä luopua. N70

Vierailija
38/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso ei edes pidä farkkuja. Ne pukeutuu leggingseihin ja verkkareihin.

Höpsistä. Ainakin täällä pk-seudulla käyttää, nimenomaan just näitä mom- ja leveälahkeisia.

Ehkä jotkut pissikset käyttää trikoita ja Helly Hansenin takkeja 🤭

T. Vaatemyyjä

Vierailija
39/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi. :D Mun vanhemmat on seitsemänkympin korvilla. Farkut oli nuorisovaatteita _heidän_ nuoruudessaan. Kyllä se 60-70-lukujen nuoriso on kasvanut aikuiseksi jo kauan sitten, ja samassa tahdissa farkuista on tullut normaali aikuisten vaate!

Vierailija
40/52 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa olisi, jos koko ikänsä farkkuja käyttänyt ikäluokka yhtäkkiä joutuisi luopumaan niistä sen takia, että on jokin tietty ikä tullut täyteen. Ehkä joku maailmankuvaltaan tietämätön ja suppea voi ajatella niin, mutta harvinaista kai sellainen on.