Mies ei anna hakea tukia ja menemästä ruokajonoon, vaikka jäimme molemmat työttömiksi
Mehän emme kuulemma köyhältä ala näyttää. Kummallakaan ei palkasta niin merkittävää käteen jäänyt, että sillä monta kuukautta eläisi. En saa mennä ruokajonoon. Ajattelin, että soitan salaa jostain ulkoa kun olen "lenkillä" ja haen ruuat salaa. Valehtelisin jonkun sukulaiseni antaneen ne. Vai mikä olisi uskottavampi selitys?
Kommentit (36)
Miehesi sitten maksaa ylläpitonne? Case closed.
Eu-ruokia on vaikea hakea salaa, mutta muita ruokia voit sanoa ostaneesi tarjouksesta. Ettekö hae edes työttömyyskorvausta? Eihän sen hakeminen näy kuin käsittelijöille.
Jos oma mies tekis noin niin kuolkoot nälkään, itse menisin vaan sinne ruokajonoon
Ymmärrän, joillekin miehille on kai noloa mennä ruokajonoon.
Meillä ratkaistiin niin, että minä menin jonottamaan. (väliaikainen tilanne meillä taloudessa silloin).
Tyhmää ylpeyttä mieheltäsi jättää tuet hakematta koska itsekin olette niitä maksaneet veroina töissä ollessanne. Ne kuuluu teille siinä missä muillekin. Ukkosi ei voi määrätä sua nälkään ja kurjuuteen yksipuolisella päätöksellään. Itse sanoisin että mä ainakin haen tukia itselleni köyhäilköön hän sit ilman.
Vasta alatte köyhiltä näyttää kun rahat loppuu.
Mitä teet tuollaisen ihmisen kanssa, jota ei teidän hyvinvointi kiinnosta?
Se laittaa sinut myymään ittees, kun teiltä loppuu ruoka. Hommaa ittelles kaikki tuet, jotka sulle kuuluu.
Omituista olisikin heti paukata ruokajonoon, jos vasta in työttömäksi jäänyt vai ihanko kädestä suuhun olette työssä olleessanne eläneet? Ruokajonot jättäisin nuille, joilla oikesti suuri tarve.
Sen sijaan tuet hakuun heti. Ukko luiskaan, jos alkaa määräillä sinun tukiasioitasi. Oman taloutensa saa pistää romuksi, mutta älä anna viedä sinua perässä.
Oikeassa elämässä ysärin lamassa kävi exän kanssa näin. Oli kauhistus mennä sossun, saat kuule ite hoitaa. Pari ekaa kuukautta kielsi ehdottomasti vaan taipui sitten kunhan mä hoidan. Pesi itsensä vapaaksi kun ei itse osallistunut.
Pistä kiertoon ukkokulta. Pärjäät yksin paremmin. Toi on vaan yksi kivi kengässä, niitä paljastuu aina vaan lisää.
Harvinaista ja ei mahdotonta.
Ei leimaa kaikkia miehiä samanlaisiksi.
Mieti! Mitä teet.
Voiko joku olla noin taukki että ei hae apua kun tarvitsee?
Hae sinä apua niin et ole nälässä.
Siis jäittekö samaan aikaan työttömiksi vai onko toinen huolehtinut koko talouden menoista yksin jonkun aikaa? Olisi typerää olla nostamatta ansiosidonnaista, jos on siihen oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä ysärin lamassa kävi exän kanssa näin. Oli kauhistus mennä sossun, saat kuule ite hoitaa. Pari ekaa kuukautta kielsi ehdottomasti vaan taipui sitten kunhan mä hoidan. Pesi itsensä vapaaksi kun ei itse osallistunut.
Pistä kiertoon ukkokulta. Pärjäät yksin paremmin. Toi on vaan yksi kivi kengässä, niitä paljastuu aina vaan lisää.
Mieti! Mitä teet.
Anna kun arvaan: olet edelleen saman turjakkeen kanssa.
Mies alkaa siis metsästää ja lisäksi vähän myymään takapuoltaan. Sillä kyllä tienaa hyvin. Ja metsästämällä saatte rusakonlihaa pöytään. Se on eri mehevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti! Mitä teet.Anna kun arvaan: olet edelleen saman turjakkeen kanssa.
Oi sisälukutaito...
..."ysärin lamassa kävi exän kanssa näin."
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi heti. Sitten voit laittaa hakemuksen Kelaan tai liittoon. Esim Kelan hakemukset pystyy hoitamaan ihan kotoa koneelta. Sitten omalle tilille tupsahtaa jossain vaiheessa rahaa. Mitä noloa siinä on? Kuka sinne tilille näkee? Eikö ollut joku lehtiartikkeli että ihmiset jättävät hakematta heille kuuluvia etuuksia miljoonien edestä?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi heti. Sitten voit laittaa hakemuksen Kelaan tai liittoon. Esim Kelan hakemukset pystyy hoitamaan ihan kotoa koneelta. Sitten omalle tilille tupsahtaa jossain vaiheessa rahaa. Mitä noloa siinä on? Kuka sinne tilille näkee? Eikö ollut joku lehtiartikkeli että ihmiset jättävät hakematta heille kuuluvia etuuksia miljoonien edestä?
Ei liittoon vaan työttömyyskassaan, liitosta ei saa senttiäkään työttömyyskorvausta. Toki sinnekin kannattaa olla yhteydessä jäsenmaksun työttömyysalennuksen takia, mutta usein sellaisen saaminen edellyttää muutaman kuukauden työttömyysjaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan postinjakaja näkee, että kotiin tupsahtaa kirjeitä työkkäriltä ja työttömyysetuuden maksajalta.
*Kieltää menemästä
Ap