Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille pakolliseksi ajokortti ja auto.

Vierailija
14.06.2015 |

Muuten korvaus pois jos noita ei ole. Eihän työtön pysty silloin matkustamaan kauas työpaikalle kun joka paikkaan ei linja-autot yms kulje.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkö nämä ajokortit ja autot + autosta aiheutuvat kulut maksat? Entä he jotka eivät kykene esim. huonon näön takia hankkimaan ajokorttia?

Vierailija
2/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin toisen asteen koulutuksiin pitäisi sisällyttää henkilöauton ajo-opetus ja ajokortti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtio haluaa antaa mulle auton ilmaiseksi, siitä vaan.

Vierailija
4/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:21"]

Jos valtio haluaa antaa mulle auton ilmaiseksi, siitä vaan.

[/quote]

Se unohtui, ettei töihin en suostu menemä'än autosta huolimatta.

Vierailija
5/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku maksaa sille autolle varmaan myös parkkipaikan. Täällä meillä päin autoja mahtuu isompia määriä vain luolaan, missä yhden autopaikan hinta lasketaan kymmenissätuhansissa euroissa. :)

Vierailija
6/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites me jotka ei saada autoa ajaa? Mulla toki on työ, mutta jos ei olisi niin miten ratkaisisit se? Mä en tule ikinä saamaan ajokorttia narkolepsian vuoksi. Aina oon just ja just kaupasta 300 metrin päästä kotisohvalle asti selvinnyt. Meen ihan sekavaksi ja nään kahtena ja siitä tiedän että kohta nukahtaa ja joku päivä koittaa vielä sekin kun vaan sammun enkä tosiaan haluaisi olla ratissa sen aikana. Töitä sain kun aloin omaksi pomokseni ja työt teen kotona ja tuotteiden myynti tapahtuu nettikaupan kautta niin ei tartte jännätä tuleeko potkut tai menetänkö asiakkaita, jos meen kohtauksen iskiessä sänkyyn.

Vierailija
7/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:47"]

Humpuukityövoimakoulutusten sijaan niitäkin rahoja voitaisiin ihan hyvin käyttää ajokorttiin, jos sen katsotaan edistävän työllistymistä. Eli autokoulu työvoimakoulutuksena. PAljon hyödyllisempi kuin joku "näin askartelet paperinuken" -kurssi. Onneksi noita onkin vähennetty. 

[/quote]

Ei työkkäri maksa hyödyllisiä kursseja. Maahanmuuttajatkin laitetaan "Suomea lukutaidottomille" -kurssille vaiikka olisivat tohtoreita. Jos itse etsii kurssin, missä osataan jo aakkoset, lopetetaan työttömyyskorvaukset, koska on opiskelija eikä työtön. 

Vierailija
8/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Sillähän tämä maailma pelastuu, että jokainen huristelee päivitäin kotoaan kymmenien kilometrien päässä sijaitsevalle työpaikalleen.

Kun mieheni irtisanottiin ollessani äitiyslomalla laitoimme asuntomme myyntiin ja muutimme töiden perässä uudelle paikkakunnalle. Minä hain hoitovapaalla ollessani työpaikan ja kuljemme molemmat julkisilla tai pyöräillen töihin.

Minulla on ollut ajokortti lukioikäisestä, mutten ole ikinä autoillut säännöllisesti töihin tai yliopistolle vaan olen asunut kohtuullisen (alle 20km) matkan päässä työpaikasta tai opinahjostani.

Ainakin vuokralla asuvan työttömän on järkevämpää muuttaa työpaikan saadessaan kuin maksaa tuhansia euroja autosta, veroista,vakuutuksista ja polttoaineesta ja viettää aamut ja illat ruuhkassa hiilijalanjälkeä kasvattamassa. Veroeurot kannattaa mieluummin sijoittaa vaikkapa työttömien polkupyöriin ja kannustaa ihmisiä liikkumaan, näin ehkäistään myös sydänsairauksia, kakkostyypin diapetestä ja muita elintasosairauksia.

Vierailija
9/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:53"]Hohhoijaa... Sillähän tämä maailma pelastuu, että jokainen huristelee päivitäin kotoaan kymmenien kilometrien päässä sijaitsevalle työpaikalleen.

Kun mieheni irtisanottiin ollessani äitiyslomalla laitoimme asuntomme myyntiin ja muutimme töiden perässä uudelle paikkakunnalle. Minä hain hoitovapaalla ollessani työpaikan ja kuljemme molemmat julkisilla tai pyöräillen töihin.

Minulla on ollut ajokortti lukioikäisestä, mutten ole ikinä autoillut säännöllisesti töihin tai yliopistolle vaan olen asunut kohtuullisen (alle 20km) matkan päässä työpaikasta tai opinahjostani.

Ainakin vuokralla asuvan työttömän on järkevämpää muuttaa työpaikan saadessaan kuin maksaa tuhansia euroja autosta, veroista,vakuutuksista ja polttoaineesta ja viettää aamut ja illat ruuhkassa hiilijalanjälkeä kasvattamassa. Veroeurot kannattaa mieluummin sijoittaa vaikkapa työttömien polkupyöriin ja kannustaa ihmisiä liikkumaan, näin ehkäistään myös sydänsairauksia, kakkostyypin diapetestä ja muita elintasosairauksia.
[/quote]
Mä tein kans näin. Kuljin yliopistolle bussilla tai aamuluennoille äidin kyydillä kun mun kämppä ja yliopisto oli työmatkan varrella kumpikin, kunnes sain PSOASilta vuokrattua kämpän oikeastaan yliopiston vierestä. Kauppakin kävelymatkan päässä. Paljon järkevämpää muuttaa lähelle jos mahdollista, kuin kulkea autolla kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
10/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei tullut ekologisista syistä sekä joukkoliikenteen toimivuuden takia pääkaupunkiseudulla hankittua ajokorttia. Nyt asun paikkakunnalla, jossa kortti kyllä auttaisi työnsaannissa. Voisi tehdä lyhyitäkin sijaisuuksia paikkoihin, joihin ei julkisilla pääse. Vaan eipä ole ajokouluun varaa :( Lainaakaan en saa, kun olen opiskelija ja tuloja ei juuri ole. Joskus mietin itsekin, että kortin kustantaminen voisi olla järkevä työllisyystoimi.

Vierailija
11/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hassumpi idea ainakaan ajokortti pilipalikurssien tilalle. Itseltä ainakin yhden ihan huippuduunin saaminen tyssäsi ajokortin puutteeseen.

Vierailija
12/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs vitun rahalla minä työtön ihmisroska sossupummi sen auton ostan ja ylläpidän?

Vierailija
13/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:23"]

Joku maksaa sille autolle varmaan myös parkkipaikan. Täällä meillä päin autoja mahtuu isompia määriä vain luolaan, missä yhden autopaikan hinta lasketaan kymmenissätuhansissa euroissa. :)

[/quote]hieno asenne, kaikki pitää tulla muiden kustantamana...

Vierailija
14/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:27"]

Milläs vitun rahalla minä työtön ihmisroska sossupummi sen auton ostan ja ylläpidän?

[/quote]

Niinpä. Jos siirryttäisiin takaisin kauramoottoriin, sen voisi laittaa liekaan kaupungin puistoon. Köyhät turkulaiset saakoot taas lihottaa sikansa Ruissalon tammenterhoilla. Kyllä se tästä.

Eihän näissä keskusteluissa ole päätä eikä häntää. Kansakunta ei selviä ongelmistaan sillä, että tehdään kansantalouden tasolla se, mikä millä tahansa huonosti organisoidulla työpaikalla tapahtuu - ihmisten pitää teeskennellä toimeliaisuutta, kun työnkuva ja -jako ovat epäselvät.

Eikö kukaan katsonut äsken sitä dokumenttia? Nyt on siirrytty velkatalouteen. Valtiot elävät lainaamalla eliitiltä rahat, jotka nämä ovat ryöstäneet veroparatiiseihin väittämällä, ettei niitä mitenkään voida verottaa. Laitetaanpa huomio siihen asiaan, ja ehkä saadaan kynsittyä takaisin se ihan oma ruokakuppi, ettei tarvitse muiden kanssa ruveta heidän kupeistaan taistelemaan.

Vierailija
15/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:53"]Hohhoijaa... Sillähän tämä maailma pelastuu, että jokainen huristelee päivitäin kotoaan kymmenien kilometrien päässä sijaitsevalle työpaikalleen.

[/quote]
Ihanko oikeesti oot lukion käyny, hyväksytysti? Ja tosissas kirjotat diapetestä?

Vierailija
16/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:53"]Hohhoijaa... Sillähän tämä maailma pelastuu, että jokainen huristelee päivitäin kotoaan kymmenien kilometrien päässä sijaitsevalle työpaikalleen. Kun mieheni irtisanottiin ollessani äitiyslomalla laitoimme asuntomme myyntiin ja muutimme töiden perässä uudelle paikkakunnalle. Minä hain hoitovapaalla ollessani työpaikan ja kuljemme molemmat julkisilla tai pyöräillen töihin. Minulla on ollut ajokortti lukioikäisestä, mutten ole ikinä autoillut säännöllisesti töihin tai yliopistolle vaan olen asunut kohtuullisen (alle 20km) matkan päässä työpaikasta tai opinahjostani. Ainakin vuokralla asuvan työttömän on järkevämpää muuttaa työpaikan saadessaan kuin maksaa tuhansia euroja autosta, veroista,vakuutuksista ja polttoaineesta ja viettää aamut ja illat ruuhkassa hiilijalanjälkeä kasvattamassa. Veroeurot kannattaa mieluummin sijoittaa vaikkapa työttömien polkupyöriin ja kannustaa ihmisiä liikkumaan, näin ehkäistään myös sydänsairauksia, kakkostyypin diapetestä ja muita elintasosairauksia. [/quote] Ihanko oikeesti oot lukion käyny, hyväksytysti? Ja tosissas kirjotat diapetestä?

[/quote]Hän on joskus ollut lukioikäinen. Lukion käymisestä ei ollut mainintaa :)

Vierailija
17/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:59"]Ja sinäkö nämä ajokortit ja autot + autosta aiheutuvat kulut maksat? Entä he jotka eivät kykene esim. huonon näön takia hankkimaan ajokorttia? [/quote] Myös epilepsia voi olla este ajokortin saamiselle.

[/quote]

Näille sitten omat tukitoimet, tai vaikka eläkkeelle! Jos epilepsian takia ei ajokorttia saa kun kohtauksia tulee niin usein, tai näkö on niin huono että sen vuoksi ei saa korttia, on todella enemmän eläkkeen kuin työpaikan tarpeessa. Onhan terveitakin työhöntulijoita ns. pilvin pimein.

Oikeasti pitäisi olla jo peruskoulussa ajokortin teoriaosa. Työttömien pitäisi saada jotain avustusta ajokortin hankintaan. Oikeasti täällä on paljon ihmisiä, joille asuminen on niin ilmaista kuin se vaan on käytännössä mahdollista jossakin peräkylän vanhassa ja jokseenkin arvottomassa omakotitalossa. Sitten tulee se liikkumisongelma, kun viimeinen julkinen kulkuneuvo koulukuljetuksia lukuunottamatta meni 1980-luvulla.

Vierailija
18/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään 100m päässä ole töitä. Sitä paitsi siellä lähempänä asuu vaikka kuinka paljon työttömiä, jotka voivat hakea sitäkin paikkaa.

Vierailija
19/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei niitä lapsia voi joka kerran velvoittaa muuttamaan. Päivähoitopaikan järjestäminen asunnon läheltä on tuurista kiinni. Tai joka kerta vaihtaa koulua. Meidän perhe muutti paikkakuntaa mieheni saatua vuodeksi töitä (sijaisuus). Olin itse silloin äitiyslomalla. Sitten kun sijaisuus loppui, muutettiin takaisin ja minä menin töihin. Työkkäristä tuli osoitus työpaikkaan miehelleni, ja se oli paikassa, jonne ei kulkenut julkiset työaikojen mukaan (pieni kylä). Työkkärin ihminen oli sitä mieltä, että koska meillä oli auto mieheni nimissä, hän pystyy ottamaan työn vastaan. Vaikka minä tarvitsin autoa kulkeakseni omalle työpaikalleni ja viedäkseni lapsen hoitoon, jos mieskin menee töihin. Karenssia ei haluttu, joten mies otti työn, käytti omaa autoaan ja minä kuljin julkisilla. Asiaa hiukan hankaloitti se, että tytölle määrättiin hoitopaikka ihan eri puolelta kaupunkia! Mies sitten vei hänet aamuisin ja ajoi takaisin kodin ohi toiseen suuntaan. Minä ajelin bussilla (kulki kerran tunnissa) ja hyvällä säällä polkupyörällä töihin.

Vierailija
20/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä siellä etelässä kulje julkiset ristiin rastiin? Menkää niillä töihin. Turha sitä on täällä periferiassa ajaa kymmeniä kilometrejä töihin, bensaanhan ne rahat menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme