Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua hiustenvärjäyksestä

Vierailija
14.06.2015 |

Menin sitten tekemään vissiin kunnon emämokan. Olen kasvattanu nyt omaa väriä ( maantienhiekka se on aina ennen ollut) noin 2 vuotta. Sitä ennen olen värjäillyt hiuksiani tummilla sävyillä, ei kuitenkaan mustilla.

Tänään menin paniikinomaisesti ostamaan luonnonvaalean väripaketin ja iskin sen päähäni, vastoin kampaajan ohjeita.  Halusin taas olla vaalea. Tosin, kampaaja totesi, että luonnonvärini ei enää olekaan niin hiekanvaalea, kuin se lapsena oli...Värinpoistoa hän ehdotti, mutta viimeksi tuloksena oli se, että hiukseni "paloivat"...Eli suihkussa irtosivat isoina tuppoina, ja lopputulos oli oranssi hiusväri ja hiukset lyhenivät siinä samalla n.30 senttiä...Olin järkyttynyt...Sen jälkeen en ole värinpoistoa uskaltanut kokeilla.

Ja nyt siis oma luonnonvärini on ikääntyessä mennyt tummahkoon, ja minä pönttö iskin vaalean värisävyn ( ei blondin )...Näkee jo tässä vaikutusaikana, että oranssihan tosta perkele tulee...Eli eli, milloin mahdollisesti uskaltaisin laittaa uuden samansävyisen päähäni? Ja olisiko sillä minkälainen vaikutus? Oli erittäin idioottimaista muka yrittää säästää kampaamovärjäyksessä... Siis en ole hiuksia värjäilluyt kahteen vuoteen ja ovat hyvässä kunnossa, samoin päänahka...Ja aika yllättää, ennen tummat värisävyt kirveli päänahassa, tämä ei tunnu missään....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä aika nopeesti uskaltaa. Tuhkanväriset kai jotenkin vähentävät sitä oranssimaisuutta. Paremmin en osaa sanoa kun omasta mokastani on jo muutama vuosi :D

Vierailija
2/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Olisi kannattanut mennä kampaajalle. Säästit väärässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:41"]Huoh... Olisi kannattanut mennä kampaajalle. Säästit väärässä asiassa.
[/quote]

Ap taisi tajuta tämän jo itsekin.

Vierailija
4/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vaalean värin laitoit? Värisävyn nro?

Vierailija
5/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:41"]Huoh... Olisi kannattanut mennä kampaajalle. Säästit väärässä asiassa.
[/quote]

Ap taisi tajuta tämän jo itsekin.
[/quote]
Ainakin tässä vaiheessa kannattaisi nöyränä mennä kampaajalle ja lopettaa värjäyskokeilut. Kampaaja voi vielä pelastaa tilanteen, ap tuskin.

Vierailija
6/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että värjäämättömästä hiuksesta tulisi oranssi vaalealla värillä?

Jos olisit halunnut vaalentaa, niin raidat olisivat varmaan olleet paras vaihtoehto.

Vierailija
7/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:59"]Vaikea kuvitella, että värjäämättömästä hiuksesta tulisi oranssi vaalealla värillä?

Jos olisit halunnut vaalentaa, niin raidat olisivat varmaan olleet paras vaihtoehto.
[/quote]
Kyllä tulee oranssi, jos alkuperäinen väri on tummahko tai hiuksessa paljon punapigmenttiä. Vaalentumisprosessi myös tapahtuu vaiheittain punaisen, oranssin ja kaltsisen kautta vasleaan riippuen mm. värin käyttöajasta.

Vierailija
8/8 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itse sain vuosien jälkeen kasvatettua oman värini takaisin ja se on nätti. Oma väri paljon kauniinpi kuin väripurkista. Luulin omaa väriäni rumaksi maantienharmaaksi. Yllätyin positiivisesti.

Hiukset ja päänahka todella hyvässä kunnossa nyt.

Olen saanut paljon kehuja hiuksistani nyt luonnollisena, moni luulee tätä peruukiksi.

Oma väri sopii paljon paremmin. Ihon ja silmien väri tuli hyvin esiin. Silmäni ovat nätin vihreät. Värjättyjen hiusten kanssa silmäni olivat harmaan värittömät. Naaman piirteet paljon nätimmät omassa värissä, värjätyissä rumeni huomattavasti.

Hiuksia tippui paljon värjäämisen takia, olen kohta kalju jos jatkan värjäämistä. Hiukset paksunivat ja alkoivat kasvaa takaisin kun lopetin värjäämisen. Nämä värjätyt on ihan kamalat roikkuu kuin limainen räkä päässä. Oma tukka oli hyvä ja kuohkea luonnostaan.

Värikin on ruma oikeastaan ja haalistuu aika nopeasti eli pitäisi kuukausittain värjätä että olisi hyvä. 

Nyt sitten päässä naksahti ja menin värjäyttämään hiukset. Ottaa päähän. Tämä on viimeinen värjäys tässä elämässä. Menee vuosia taas kasvattaa oma väri takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan