Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysikö miehesi isältäsi kättäsi, kun menitte kihloihin?

Vierailija
05.02.2022 |

Olisi kiva tietää, kysyikö/ei ja miksi (käskitkö sinä vai tekikö sen omatoimisesti).

Pyysikö miehesi isältäsi kättäsi, kun menitte kihloihin?

Vaihtoehdot

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi täysi turnoff jos kysyisi, en tarvitse isältäni lupaa mennä naimisiin, en ole sen omaisuutta enkä muutu miehen omaisuudeksi naimisiin mennessä.

Vierailija
2/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisin suostunut mieheni kanssa naimisiin, jos hän olisi kysellyt jotain lupaa etukäteen isältäni. Jos niin huonosti olisi tuntenut minut ei siinä papin aamenet olisi auttaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi täysi turnoff jos kysyisi, en tarvitse isältäni lupaa mennä naimisiin, en ole sen omaisuutta enkä muutu miehen omaisuudeksi naimisiin mennessä.

turnoff päivän vitsi taas turn off

Vierailija
4/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Isäni kuoli kun olin vielä yläasteella.

Vierailija
5/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysynyt ja tuo vähän kaihertaa isääni selvästi. On kuulemma ennen ollut tapana. Lähinnä se on ollut muodollisuus, ei sitä tyttären kättä ole evätty, jos pyytämään on tultu.

No mun mies mokasi, koska ei me tuommoisesta tavasta tiedetty. Mentiin kihloihin ihan omasta tahdostamme. Tai mies sen yllärinä järjesti, kun päivämäärä oli kiva - ja olihan tuosta vihjailtu puolin ja toisin :)

Vierailija
6/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olisi ollut nopeasti exä. Minun naimisiinmenoni ei isälleni kuulu.

Vierailija
7/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysynyt ja tuo vähän kaihertaa isääni selvästi. On kuulemma ennen ollut tapana. Lähinnä se on ollut muodollisuus, ei sitä tyttären kättä ole evätty, jos pyytämään on tultu.

No mun mies mokasi, koska ei me tuommoisesta tavasta tiedetty. Mentiin kihloihin ihan omasta tahdostamme. Tai mies sen yllärinä järjesti, kun päivämäärä oli kiva - ja olihan tuosta vihjailtu puolin ja toisin :)

Mistä maasta sun isä on kotoisin? Suomessa tuollaista tapaa ei ole ollut.

Vierailija
8/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies ole jenkki, suomalaiset ei harrasta tuollaista.

Vierailija
9/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Pohjanmaalta.

Vierailija
10/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kysyi ja antoi vielä kaupanpäälle viskipullon.

Vierailija
11/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Pohjanmaalta.

Lienee isukki katsonut liikaa saippuasarjoja.

Vierailija
12/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen tapa.

Vierailija
13/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukkaset ois tullut jos mun mies olisi jotain noin typerää tehnyt. Asutaan hitto Suomessa eikä missään morsiamenosto-kulttuurissa.

Vierailija
14/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, no kysyitkö sinä nainen anopiltasi sulhasen kättä???

Vierailija
15/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on exä jos sellaista menee kyselemään! En ole kenenkään omaisuutta!

Vierailija
16/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tulevat) appivanhemmat olivat alkuun hankalia. Piti mennä  naimisiin "salaa."   Appivanhempien oikukkuus myöhemmin laantui. -  Käly jäi pysyväksi riesaksi, ahne, itsekäs, pirullinen, herran luonteinen, saisi vaikka palaa.

Vierailija
17/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kysynyt. Tasa-arvoisessa parisuhteessa ajatuskin olisi tuntunut oudolta.

Vierailija
18/18 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Pohjanmaalta.

Lienee isukki katsonut liikaa saippuasarjoja.

Se on han koukussa Kaunareihin ja Emmerdaleen.