Pe vedin pullon viinaa, tänään käsittämätön masennus ilman syytä
Riittääkö pelkästään perjantain perseet ja kamala ilma selittämään kamalan mielialan vaikka asiat ovat muuten elämässä hyvin?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:36"]
Alkoholi voi aiheuttaa masennusta, mutta kaikki masentuneet eivät alkoholia ole edes käyttäneet.
[/quote]
SHerlock
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:49"]
Puhutte ihan paskaa.Tieteki keitto tuo serotiinii mutta ootte käsittäny väärin ei se mikään serotini vaje tule vaan tietenkin darrassa on tukka vähä kipee mut ilta päiväl voi jo mennä salil
[/quote]
Porvoosta iltaa.
Lopetin juomisen ja yksi syy oli nämä järkyttävät masennusfiilikset juomisen jälkeen. Olin niin ankeissa fiiliksissä kankkusten jälkeen, mieleen tuli kaikkia vanhoja mokia, tulevaisuus näytti toivottomalta, vaikka kaikki on oikeasti ihan hyvin. Mielessä kävi jopa itsemurha, mietin että pitäiskö vetää ranteet auki kun oli niin surullista ja toivotonta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:08"]
Lopetin juomisen ja yksi syy oli nämä järkyttävät masennusfiilikset juomisen jälkeen. Olin niin ankeissa fiiliksissä kankkusten jälkeen, mieleen tuli kaikkia vanhoja mokia, tulevaisuus näytti toivottomalta, vaikka kaikki on oikeasti ihan hyvin. Mielessä kävi jopa itsemurha, mietin että pitäiskö vetää ranteet auki kun oli niin surullista ja toivotonta.
[/quote]
Mä olen "valitettavasti" päässyt tuosta yli. Sanon valitettavasti, koska terveydelle ja painolle olisi parempi vähentää juomista, mutta ei saa aikaiseksi kun nousuhumala on niin ihanaa ja lievittää työstresiä...
Mulla siis myös tulee noita fiiliksiä, mutta olen oppinut tarkkailemaan niitä ikään kuin ulkopuolisena. Katselen itseäni kaikessa rauhassa kun mieleni vetää valitusvirsiään, ja joskus sisäisesti jopa naurattaa se melodramaattisuus. Ei haittaa minua enää yhtään, kun tuntuu että en se ole ollenkaan minä, vaan joku ääni päässä joka kitisee. Käy sekin viihteestä ;)
Mulla diagnosoitiin masennus nelisen vuotta sitten. Pari vuotta meni että pystyi sanomaan olon olevan samanlainen kuin ennen sairastumista.
Nykyään (harvoin) jos otan useamman alkoholiannoksen (5-10) kerralla, voi olla taattu, että seuraavana päivänä olo on yhtä paska kuin sairastaessani masennusta. Mutta koska tiedän, että olo helpottaa, yritän vain olla huomioimatta sitä arvottomuuden ja yksinäisyyden tunnetta ja keskittyä iloisempiin asioihin. Toimii.
Ei ole olemassa sellaista ongelmaa tai vaikeaa tilannetta, mitä ei voisi alkoholilla pahentaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:36"]
Ei ole olemassa sellaista ongelmaa tai vaikeaa tilannetta, mitä ei voisi alkoholilla pahentaa.
[/quote]
Minun henkeni taas kyseinen aine on pelastanut. Sairastin nuorempana paniikkihäiriötä ja masennusta, ja ilman viinaa en olisi enää edes hengissä. Lääkkeet eivät auttaneet mulla mitään, paitsi alkuun bentsot, joista kuitenkin meni aika pian teho kun toleranssit kasvoi niin että annosta olisi pitänyt nostaa. Mutta vanha kunnon viina onneksi auttoi aina niiden hetkien yli, joina muuten olisi tuntunut että nyt en kestä enää jatkaa elämääni hetkeäkään.
Ja masennus ja ahdistus ja paniikkihäiriö menivät ohi muutamassa vuodessa itsestään, vaikka ainoana hoitona oli ottaa viinaa silloin kun olo on niin paha ettei muuten kestä. En jäänyt edes riippuvaiseksi alkoholista tai mitään. Olen myöhemminkin elämässä käyttänyt alkoholia lähinnä lääkkeenä, en viihdeaineena oikeastaan koskaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:36"]
[/quote]
Minun henkeni taas kyseinen aine on pelastanut. Sairastin nuorempana paniikkihäiriötä ja masennusta, ja ilman viinaa en olisi enää edes hengissä. Lääkkeet eivät auttaneet mulla mitään, paitsi alkuun bentsot, joista kuitenkin meni aika pian teho kun toleranssit kasvoi niin että annosta olisi pitänyt nostaa. Mutta vanha kunnon viina onneksi auttoi aina niiden hetkien yli, joina muuten olisi tuntunut että nyt en kestä enää jatkaa elämääni hetkeäkään.
Ja masennus ja ahdistus ja paniikkihäiriö menivät ohi muutamassa vuodessa itsestään, vaikka ainoana hoitona oli ottaa viinaa silloin kun olo on niin paha ettei muuten kestä. En jäänyt edes riippuvaiseksi alkoholista tai mitään. Olen myöhemminkin elämässä käyttänyt alkoholia lähinnä lääkkeenä, en viihdeaineena oikeastaan koskaan.
[/quote]
wt
Alkoholi voi aiheuttaa masennusta, mutta kaikki masentuneet eivät alkoholia ole edes käyttäneet.