Hampaat!
Mitä te muut 50+ ihmiset ootte tehny hampaidenne kanssa? Rupee olemaan niin paljon kulumaa purupinnassa ja lohkeamia myös. Värikin vois olla parempi!! Aika kaameet hampaat kun tarkemmin katsoo. Tekarit???
Kommentit (30)
No mä oon saanut kunnallisella puolella ihan hyvin apua. Pikkuhiljaa on purukalustoa laitettu kuosiin ja nyt saan muutaman implantin. Botoxit purentalihaksiin otin yksityisellä, koska korvien soiminen ja niska-kallonpohjan särky alkoi käymään ylivoimaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon saanut kunnallisella puolella ihan hyvin apua. Pikkuhiljaa on purukalustoa laitettu kuosiin ja nyt saan muutaman implantin. Botoxit purentalihaksiin otin yksityisellä, koska korvien soiminen ja niska-kallonpohjan särky alkoi käymään ylivoimaisiksi.
Kiva kuulla et olet saanut apua! Täytyy ruveta miettimään mitä pitäis tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Laminaatit, kruunut, valkaisu.
olen miettinyt tätä ja vahingossa myös tykkäsin tästä kommentista!! Tyyristä mutta ehkä kannattaa...
Vierailija kirjoitti:
Paikataan, kun lohkeaa. Yöllä purentakisko, koska narskuttelen unissani hampaitani. Omilla hampailla olen toistaiseksi pärjännyt.
Terveisin Salme 70 v.
Moi Salme, minäkin varmaan narskuttelen yöllä. Alahampaat kuluu enemmän. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Implantteja ei kunnalliselta puolelta saa. Poikkeuksena voi olla jokin perussairaus, jonka vuoksi ne myönnetään.
Tässä 50+ iässä ei hampaiden ulkonäkö enää ole tärkeintä kunhan ovat juuret kunnossa, hampaat pysyy suussa eikä ole sitä parondiittia.
Olen saanut reikiintymistä kuriin säännöllisellä Elmex suuvedellä niin että ensimmäistä kertaa ei ollut yhtään paikattavaa reikää kun kolme vuotta oli edellisestä tarkastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Montako implanttia sulle laitetaan ja voiko niitä laittaa monta samalla kertaa vai pitääkö olla taukoja välissä?
Oon ihan epätoivoinen, reikiä tulee vaikka harjaan hampaat vähintään aamulla ja illalla, usein lounaan jälkeenkin. Kaksi hammasta lähtenyt. Toisessa oli implantti vuosia, irtosi pois eikä ole ollut varaa laittaa uutta . Kunnallisella käyn, viime vuonna meni hammaslääkärikuluihin n. 400. Jonotan nytkin uuteen tarkistukseen, vaikka viimeisin paikkaus tehtiin ihan pari viikkoa sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako implanttia sulle laitetaan ja voiko niitä laittaa monta samalla kertaa vai pitääkö olla taukoja välissä?
Neljästä on ollut puhe. Luuta on runsaasti ja nyt kun muut hampaat on terveet voidaan istuttaminen aloittaa. Ei se siellä kunnallisellakaan puolella mitään ilmaista ole. Alkaen 1500e/hammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Implantteja ei kunnalliselta puolelta saa. Poikkeuksena voi olla jokin perussairaus, jonka vuoksi ne myönnetään.
Osaatko sanoa, mikä tällainen perussairaus voisi olla? Itse olen käsittänyt, että implantin saisin, jos hammas joudutaan poistamaan. Itselläni kyllä reuma, mutta ei hammaslääkäri ainakaan sanonut, että tämä vaikuttaisi asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljästä on ollut puhe. Luuta on runsaasti ja nyt kun muut hampaat on terveet voidaan istuttaminen aloittaa. Ei se siellä kunnallisellakaan puolella mitään ilmaista ole. Alkaen 1500e/hammas.
Itellänikin varmaan just neljä implanttia tiedossa tulevaisuudessa, jotenkin kiva kuulla muidenkin kokemuksia kun tuntee itsensä hampaiden osalta niin surkeaksi.
Teen valkaisun ja laitan kuoret päälle.En vaan kestä kellertäviö hampaista , koska olen aina ollut ylpeä hampaistani ja nyt kellertynyt etuhammas estää minut hymyilemästä. Olen loukannut sen lapsena ja nyt tuli värinmuutos.Ruma. Hampaat saa maksaa mitä vaan !Valkoiset hampaat nurentaa monella vuodella. Harmi vaan että niin kallista. Sain osoitteen Istanbuliin erääseen hammaslääkäriin. He maksavat hotellin jos menen sinne hoitoon.Koko suu 1500- 25 00 euroa.
Itse tarvin vaan eteen kuoren. Hyvät tasaiset hampaat muuten ,mutta tuo loukkaantunut hammas pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan epätoivoinen, reikiä tulee vaikka harjaan hampaat vähintään aamulla ja illalla, usein lounaan jälkeenkin. Kaksi hammasta lähtenyt. Toisessa oli implantti vuosia, irtosi pois eikä ole ollut varaa laittaa uutta . Kunnallisella käyn, viime vuonna meni hammaslääkärikuluihin n. 400. Jonotan nytkin uuteen tarkistukseen, vaikka viimeisin paikkaus tehtiin ihan pari viikkoa sitten
Käytäthän hammasväliharjoja kahdesti päivässä. Itse saanut reikiintymisen kuriin tällä. Apteekista saa laadukkaita hammasväliharjoja Ekulf esim. Eivät ole kertakäyttöisiä vaan yhtä harjaa voi käyttää kunnes harjapää irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla voi olla D-vitamiinin puute ja syötkö sokeripitoista koko ajan tullen kuormitusta hampaille eikä ne saa lepoa ollenkaan.
Kokeile Elmex suuvettä https://www.elmex.fi/products/product-range/sensitive/elmex-sensitive-m…
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/30484/qtdcx/Philips-HX9911-09-D…
Tämä Philipsin Diamond hammasharja on paras ja sen jälkeen tuntuu suu kuin olisi hammas hygienistillä käynyt. Se on kallis ja hyvin tehokas.
Saatteko todellakin julkisella puolella puoli-ilmaiseksi näitä hammashoitoja, kertokaas paikkakunnat missä tällainen onnistuu.
Uusi Philips Sonicare ja Sonicare-teknologia
Edistyksellisin sähköhammasharjamme puhdistaa hellävaraisesti ja tehokkaasti. Paineanturi varoittaa, jos harjaat liian kovaa. Näin voit parantaa harjaustekniikkaasi. Sen ja Premium All-in-One -harjaspään avulla puhdistuksesta tulee entistä hellävaraisempaa.
https://www.philips.fi/c-e/pe/electric-toothbrushes/sonicare/prestige-9…
Maksaa 350 euroa ja puhdistaa hampaat niin kuin olisi suu hygienistillä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko todellakin julkisella puolella puoli-ilmaiseksi näitä hammashoitoja, kertokaas paikkakunnat missä tällainen onnistuu.
Kukaan muu ei saa ilmatteeksi kuin toimeentulotuki asiakkaat joilla maksetaan vuokrat vesi, sähkölaskut lääkkeet, terveys laskut ja kaikki muut maksavat ne omasta pussistaan.
Oikominen, valkaisu,implantit, näillä pärjää. Lompakkoon hieman sattuu kyllä.
Paikataan, kun lohkeaa. Yöllä purentakisko, koska narskuttelen unissani hampaitani. Omilla hampailla olen toistaiseksi pärjännyt.
Terveisin Salme 70 v.