Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pfaff vai Husqvarna? Vai Bernina tai Janome..?

Vierailija
14.06.2015 |

Uuden ompelukoneen osto edessä, mutta valinta osoittautui odotettua vaikeammaksi.

Kaksintaistelussa on (lopulta.. varmaan.. ehkä.. kai..) nyt Pfaff Ambition 1.0 (715e) ja Husqvarna Viking Opal 670 (690e).

Plussaa/miinusta näiden välillä en nyt keksi kuin tuo Pfaffin kiinteä yläsyöttäjä, mutta käsittääkseni Husqvarnaankin saa yläsyöttäjän lisävarusteena.

Polvinostin olisi kiva, mutta en sen takia maksa useita satoja, Pfaff Quilt Expression 4.2 (1525e) olisi valinta, jos rahaa olisi mielin määrin.. Tai Bernina Aurora 450 (1790e), mutta eipä siinäkään tainnut olla yläsyöttäjää. Halvemmat Berninat on poissuljettu niistä puuttuvan paininjalan puristuksen säädön takia.

Janomeakin mietin, 7700QCP Horizon (1577e), mutta jotenkin ei vakuuttanut, ja hintaa taas vähän liikaa.

Brother, Singer ja Eva suosiolla jätetty pois "kilvasta".

Kokemuksia/suosituksia, ruusuja/risuja ompelukoneista, kiitos! =)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin Husqvarnan. Sellainen ei ole pettänyt vielä koskaan toisin kuin Pfaff. Mä ennen vannoin Pfaffin nimeen, mutta sitten ostin sellaisen itselleni ja sain ilmeisesti jonkun maanantaikappaleen. Meni luotto ihan täysin. Anopilta saamani 38v vanha Husqvarna on kestänyt ja kaivoin sen takaisin kaapista käyttöön.

Vierailija
2/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfaff Ambition olis mun valinta. Yläsyöttäjän takia ja muutenkin. Husqvarnat oli ennen hyviä, mut eivät mun mielestä ole enää. Berninakin kelpaisi muuten mutta siinä ei voi säätää paininjalan puristusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Pfaff Expression (lisämääreitä en muista), ehdottoman hyvä kone, jolla ompelen viikossa noin 25 tuntia. Kerran vuodessa huoltoon, toimii kuin enkeli.

Ompelukonehuoltajani mukaan paras peruste on koneen paino :-). Mitä painavampi, sitä enemmän rautaa. Ja se kannattaa ostaa.

Vierailija
4/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yks seikka mitä mietin, että pitäis selvittää koneiden paino ja valita raskain. Mitä raskaampi, sen vähemmän muoviosia ja tietty siten kestävämpi. =)

Kiitos näistä kokemuksista!

Lisää mielipiteitä?

-ap

Vierailija
5/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo mainitsemani Husqvarna keikkuu kärjessä siksi, että sitä kuulemma koulut suosii, joten kai nekin mahd. kestävää ja pitkäikäistä konetta etsivät.. ;)

-ap

Vierailija
6/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:14"]

Ja tuo mainitsemani Husqvarna keikkuu kärjessä siksi, että sitä kuulemma koulut suosii, joten kai nekin mahd. kestävää ja pitkäikäistä konetta etsivät.. ;)

-ap

[/quote]

Meillä oli koulussa Pfaffeja. :) Enemmän tosin ommeltiin teollisuuskoneilla. Siksi halusin itsekin sellaisen, kun koulussa oli ja sen vähäisen ompelumäärän (kun tosiaan niillä teollisuuskoneilla ommeltiin enimmäkseen) perusteella vaikutti hyvältä ja kestävältä. Mutta tosiaan, ei ollutkaan niin hyvä kuin odotin. Kai se oli se maanantaikappale...

2.

Vierailija
7/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt Pfaffin suuntaan kallistun (ja toivon ettei kohdalleni osu maanantaikpl)..

-ap