Olen todistanut itselleni, että liikunnasta ei ole yhtään mitään hyötyä laihdutuksessa
Olen 10v painanut suurin piirtein saman verran. Pieni ylipaino ollut kokoajan. Ennen joulua aloitin kävelylenkit. 5-7km lenkkejä reippaalla sykkeellä niin että hiki lentää. Ruokavalio on pysynyt samana kuin viimeiset 10v. Paino ei ole heilahtanut mihinkään suuntaan, vaikka kävelykilometrejä viikossa kertyy 20-30km.
Aion kyllä laihtua, mutta nyt tiedän että se onnistuu vain ja ainoastaan ruokavaliota muuttamalla. Lenkeillä ei ole enää järkeä hikoilla.
Kommentit (33)
Minä olen todistanut saman jo 30 vuotta sitten. Sillä ei ole merkitystä palon liikkuu, ellei siis ole mikään himourheilija.
Olen 53 v. Minä olen monesti laihduttanut normaalipainon sisällä. Jotta en lihoa. Olen myös ollut laihduttamatta, mutta liikkunut vain enemmän. Olen siis todentanut tämän asian monesti.
Aloin laihduttamaan vuosi sitten koronakiloja. Pyrin siis kontrolloimaan kaloreita. Se sopii minulle. Laskureiden mukaan minun pitäisi syödä 500 kaloria vähenmän, eli 1500 kaloria. Laskin viime vuonna joka suupalan, ja joka päivä liikuin. Vähintään poljin kuntopyörää 20 minuuttia, jos en muuta jaksanut. Paino jumitti.
Nyt otin itseäni uudelleen niskasta kiinni. En ole liikkunut yhtään, kun kuntosalit meni kiinni. Syön 1300 kaloria - ja laihdun ihan eri tavalla kuin vuosi sitten.
Jälleen kerran totean: pienellä liikunnalla ei ole mitään merkitystä.
Liikunnan ainoa hyöty ei ole laihtuminen. Se myös estää lihomasta lisää, varjelee monilta sairauksilta ja kivuilta, antaa enemmän energiaa, auttaa saamaan paremmin unenpäästä kiinni jne.
Liikunnalla aika paljon muitakin vaikutuksia...
Taitaa aloittaja olla vaativalla alalla asiantuntijana..
Vierailija kirjoitti:
Minä olen todistanut että jos ei liiku, paino alkaa nousta
Tämä pitää paikkansa!
Vierailija kirjoitti:
Liikunta kiinteyttää, ei poista kiloja. Itseasiassa, jos menet salille ja alat saada lihasta, niin hetkellisesti paino voi jopa nousta. Ei ne sun kävelylenkit oo huono alku, mutta ne on vasta alku tarkoitus ois nostaa sitä liikunnan määrää vähitellen, niin että jaksat liikkua enemmän. Ja kyllä jos haluat laihtua niin ruokavaliota on korjattava. Kävely alkuun on hyvä ohje oikeasti ylipainoisille, jotka ei jaksa liikkua.
Miinuskaloreilla ei yhäkään kasva grammaakaan lihasta. Kävely on ainoa liikuntamuoto, mitä laihduttajan kannattaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin kävelyn juoksuun ja ottaisin tavoitteita. Syömistä vähentäisi vain hiukan.
Jännä, koska tutkijoiden mukaan juoksu on idioottimaisinta, mitä laihduttaja voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Samaan lopputulemaan olen tullut. Vuoden olen kävellyt, paino ei putoa mihinkään. Sen isompiin urheilusuorituksiin musta ei ole, eikä ole tarkoitus tehdä liikunnasta pakkomiellettä. Jatkan silti kävelyä, ehkä siitä kuitenkin jotain hyötyä on.
Varmaan on estänyt lihomasta edelleen, mutta laihduttamiseen tarvitse vielä rankemmat otteet. Se ruokavalio on kuitenkin kaikkein tärkeintä laihduttamisessa.
Mä kiinteydyin sauvakävelyllä ja lisäksi ruokarytmi ja herkkujen vähentäminen, -15 kg viidessä kuukaudessa, vaatekoko 44->38 Ei olisi pelkkä painonpudotus tiputtanut vaatekokoa noin paljon
Jännä, koska tutkijoiden mukaan juoksu on idioottimaisinta, mitä laihduttaja voi tehdä.
Ja lähde oli?
Totuus on hyvin yksinkertainen: nollasta lähdettäessä muutama 5km kävelylenkki viikossa tuottaa kyllä puolessa vuodessa dramaattisia parannuksia yleiskuntoon mutta jatkamalla samaa ruokavaliota joka alunperinkin oli aiheuttanut lihoamisen, ei noin pieni kalorinpoltto yksinään pudota painoa
Ulkoilun ja liikunnan kasvattama ruokahalu nollaa hetkessä painonpudotuksen hyödyt jos palkitsee itsensä syömällä vähänkin enemmän sitä samaa epäterveellistä mättöä jolla läskit tulivat.
On kuitenkin 1000x parempi olla monta kertaa viikossa säännöllisesti edes jotain liikuntaa harrastava läski kuin liikkumaton läski
Liikunnalla aika hemmetin paljo vaikutusta pääkoppaan.
Toimii yhtä hyvin ku masennuslääkkeet, ainaki keskivaikeassa.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Olen nyt saanut 3 kg pois vaan sillä etten syö iltaisin mitään. Olen osa aika työssä arkisin klo 12-17 ja syön vasta kotona kun pääsen töistä ja toki syön ennen töihin menoa. 😊👍
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Olen nyt saanut 3 kg pois vaan sillä etten syö iltaisin mitään. Olen osa aika työssä arkisin klo 12-17 ja syön vasta kotona kun pääsen töistä ja toki syön ennen töihin menoa. 😊👍
Laihduttajalle tärkeintä on säännöllinen ruokarytmi.
Tai edes sauvat mukaan kävelylenkille.