Paljon yksineläjä menee rahaa ruokaan kuussa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
"Paljon menee rahaa ruokaan kuussa?"
"Xe johon sisältyy muita päivittäistarvikkeita"Taattua AV-laatua lukemisen ymmärtämisessä.
Käytännössä moni laskee tähän summaan sen mikä menee ruokakauppaan kuussa. Siksi summaan sisältyy vessapaperit, pesuaineet, lemmikin ruuat, hygienaitarvikkeet jne. Jos pitää tarkkaa budjettia niin toki nämä voi erottaa omaksi sarakkeekseen, mutta itse en ainakaan jaksa halkoa hiuksia. Budjettia laatiessa arvioin tietyn summan joka menee päivittäistavaraan ja that's it, ei sillä ole väliä kumpaan päähän se sitten lopulta kåytetään.
Mitä tahansa 200 ja 2000 väliltä. Joskus syön joka päivä ulkona, ja kalliissa ravintoloissa, joskus taas menee kuukausi etten käytä ruokaan paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 400€. En kyllä tiedä miten yksin asuminen liittyy tähän.
Paljonko yksinasujalla menee ruokaan. Mitä kohtaa et ymmärtänyt.
Minulla menee ruokaan täsmälleen sama määrä asuin sitten yksin tai kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla laskettu mutta Prisman laskusta päätellen menee meillä kahdella noin 600-800 euroa kuussa ja siinä on hygienia tarvikkeita ja vähäisiä harrastus tarvikkeita kuten harrastus tarvikkeet, vaatteita, kenkiä, bensat, vakuutusmaksut ja kodin muita tarvikkeita ajoittain. Boonuksia saimme 800 euroa viime vuodelta kun oli isompia hankintoja kuten silmälasit.
Yk-sin-asu-ja. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?
Jaa se summa kahdella niin ymmärrät jos muuten tekee tiukkaa ymmärtää.
Riippuu kuukaudesta, mutta siinä 500-700 €.
Käyn prismassa ja rahaa ruokaan menee 120€.
M35
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa 200 ja 2000 väliltä. Joskus syön joka päivä ulkona, ja kalliissa ravintoloissa, joskus taas menee kuukausi etten käytä ruokaan paljon mitään.
Kysymyksellä varmaan tarkoitettiin paljonko menee rahaa ruokaostoksiin, siis kaupasta kotiin? Tai ainakin niin itse tällaiset kysymykset aina ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paljon menee rahaa ruokaan kuussa?"
"Xe johon sisältyy muita päivittäistarvikkeita"Taattua AV-laatua lukemisen ymmärtämisessä.
Käytännössä moni laskee tähän summaan sen mikä menee ruokakauppaan kuussa. Siksi summaan sisältyy vessapaperit, pesuaineet, lemmikin ruuat, hygienaitarvikkeet jne. Jos pitää tarkkaa budjettia niin toki nämä voi erottaa omaksi sarakkeekseen, mutta itse en ainakaan jaksa halkoa hiuksia. Budjettia laatiessa arvioin tietyn summan joka menee päivittäistavaraan ja that's it, ei sillä ole väliä kumpaan päähän se sitten lopulta kåytetään.
Jep, itse olen tähän saakka seurannut OP:n sovelluksen osiosta Talouden tasapaino, paljonko ”Ruoka ja päivittäistavarat” sekä ”Kahvilat ja ravintolat” osioihin kuluu rahaa. Baarikäynnit ja Alkon ostokset olen luokitellut kategoriaan ”Kulttuuri ja viihde”, jolloin sovellus katsoo niiden kuuluvan huveihin ja hyötyihin eikä ruokakaupan tapaan välttämättömyyksiin.
Nyt tänä vuonna aloitin tarkemman menoseurannan Pennon avulla. Sinne olen luonut erillisen kategorian lemmikkiruoalle, alkoholille, henkilökohtaiselle sekä kodin puhtaudelle, jotta ne tulisi erotettua muista ruokakauppakuluista.
Täällä näyttää olevan aika herkkusuita, jos satoja euroja menee viikossa ruokaan. Itselläni menee korkeintaan satanen ja se sisältää pari-kolme saunaolutta. En osta juuri lainkaan valmisruokia ja syön kaiken kaikkiaan terveellisesti. Ei tarvitse pihistellä, mutta miksi sitä turhuuteen tuhlaisi.
Viime vuoden keskiarvo 250 euroa kuussa ruokakauppaan (sisältää myös wc-paperit, shampoot yms.) ja 50 euroa kuussa ulkona syömiseen / take awayhyn (pois lukien lomareissujen ravintolasyömiset, jotka merkkaan erilliseen "loma"-kategoriaan). Tarvittaessa saisin summaa aika helposti reilusti pienemmäksi, mutta toisaalta ei tuottaisi myöskään vaikeuksia kuluttaa reilusti enemmänkin.
Mä en tiedä mitä teen väärin, kun koko tammikuun koitin olla säästeliäs ruokaostoksissa ja silti meni 200 e. Eikä tuohon siis lasketa hygieniatarvikkeita ja vitamiineja ja muita, ne kun laskee mukaan niin meni 410e.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä teen väärin, kun koko tammikuun koitin olla säästeliäs ruokaostoksissa ja silti meni 200 e. Eikä tuohon siis lasketa hygieniatarvikkeita ja vitamiineja ja muita, ne kun laskee mukaan niin meni 410e.
Ja oon tosiaan syönyt vaikka kuinka usein kaurapuuroa ja porkkanoita ja halvinta kanaa ja riisiä ja pakastevihanneksia. En tajua. Kai mä sitten vaan oon syöppö.
350-400 euroa/kk. Ollessani työtön ruokakauppaan meni noin 250 euroa kuukaudessa. Nämä luvut sisältävät kylläkin WC-paperit ja pesuaineet yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oon tosiaan syönyt vaikka kuinka usein kaurapuuroa ja porkkanoita ja halvinta kanaa ja riisiä ja pakastevihanneksia. En tajua. Kai mä sitten vaan oon syöppö.
Kuulostaa kyllä oudolta, että saisit 200e menemään syömällä puuroa, porkkanoita, kanan koipireisiä ja riisiä.
Onko sinulla ruokakauppojen sovellukset, näetkö niistä kulutuksesi tai kuittisi? Vertaa vaikka viime vuoden tammikuun ostoksiin niin näet, mistä kaikesta osasit karsia ja mistä olisi vielä varaa tinkiä. Ehkä täydensit kuivaruokakaappeja tai ostit kalliita, sesongin ulkopuolisia hedelmiä ja vihanneksia?
Aika pieniä summia. Ei taas ole laskettu mukaan työpaikkaruokailua.
Vierailija kirjoitti:
Käyn prismassa ja rahaa ruokaan menee 120€.
M35
Taidan syödä kuin hevonen. Miten miehenä pärjäät noin pienellä?
Vierailija kirjoitti:
Aika pieniä summia. Ei taas ole laskettu mukaan työpaikkaruokailua.
Ai se mulla varmaan muihin verrattuna sitten vaikuttaakin, kun oon ollut etätöissä koko ajan. Syönyt siis kaikki ateriat kotona.
-Se jolla meni 200 ruokaan, vaikka koitti olla säästeliäs
Minulla meni noin 150 € kuussa pelkkään ruokaan, kun asuin yksin. Mutta olisi ollut lystiä käyttää vaikka 300 €, niin olisi saanut enemmän vaihtelua ja kausiherkkuja. En koskaan raaskinut ostaa esim. tuoreita marjoja tai runebergintorttuja.