50-vuotiaana mies lakkaa olemasta mies
Siinä viidenkympin korvilla mies on miehuutensa elänyt. Avioliittoa on takana parikymmentä vuotta, tai vastaavasti pari kymmenen vuoden liittoa, lapset ovat siirtymässä teineistä aikuisiksi, työpaikalla kaikki on jämähtänyt vanhoihin uomiinsa. Ei kiinnostuta uuden oppimisesta, ei kokeilemisesta. Aletaan äänestää perussuomalaisia. Tukka harvenee, hankitaan lukulasit ja jumitutaan sohvalle kittaamaan kaljaa ja katsomaan telkkaria.
Mies lakkaa olemasta mies. Hänestä tulee äijä, ukko tai vaari, mutta mies hän ei enää ole. Testosteronitaso laskee, kikkeli ei jöpötä, lihakset kutistuvat, ryhti kumaroituu, mies lihoo, hän ei enää kiinnosta naisia, hän ei metsästä naisia, ei urheile eikä ole kiinnostunut niistä asioista, joista nuoremmat alfaurokset ovat kiinnostuneita. Hän ei ole menevä eikä viriili, hän siirtyy stagnaation tilaan.
Mielestäni keski-iän pahemmalle puolelle siirtyvää miestä ei enää pitäisi kutsua mieheksi. Hän kadottaa sukupuolisuutensa. Ehkä paras nimitys olisi ongelmajäte.
Kommentit (62)
Mies lakkaa olemasta mies heti kun testosteronitasot alkaa laskemaan eli kyllä se kahdenkympin jälkeen on. Mitä tehdä jollain löysämunaisella ukolla? Eihän niistä ole kuin harmia. Miehen pitää olla alati valmiina tyydyttämään naiset, se on miehen tehtävä. Muuta virkaa niillä ei olekaan.
Minä katselen viisikymppisiä miehiä juuri siksi, että niiden lapset ovat jo isoja. En kestäisi toista settiä pikkulapsia uusioperhearjessa. Koska tiedän, että kaikki viisikymppiset miehet eivät ole kovin hyvässä tikissä, katselen heitä urheiluharrastukseeni liittyvissä tapahtumissa.
Täällä taas parikymppiset ämmänraadot vinkuvat, kun tajuavat että hehkeys on kolme vuotta sitten mennyt eikä tajuttu hyödyntää.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:08"]
Painu vittuu ikis.
Sori mut nainen lakkaa olemasta nainen sen jälkeen kun se on kauneimmillaan ollut eli 17-vuotiaana.
[/quote]
Nyt pitäisi enää tietää, mitä tarkoittaa ikis.
Ikis on kyllä aika kova tehtailemaan aloituksia
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:17"]
[/quote]
Tuli sama mieleen täälläkin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:17"]
[/quote]
Mikä on ikis?
"Mull on tunne, musta tuntuu, että munat surkastuu - pois putoaa. Ihmisriepu palasina pitkin maailmaa..." (Kolmas nainen)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:17"]
[/quote]
Tuli sama mieleen täälläkin.
[/quote]
Ikis vielä itse alapeukuttaa kun tämä huomataan
Itseasiassa yli 30-vuotias on vanha kuin taivas ja niillä saisi heittää vesilintua. Itseasiassa 26-vuotiaskin olis jo liian vanha.
N24
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:16"]Täällä taas parikymppiset ämmänraadot vinkuvat, kun tajuavat että hehkeys on kolme vuotta sitten mennyt eikä tajuttu hyödyntää.
[/quote]
Sä et tajua vieläkään, että ainoa, jota ikinätulet saamaan on sun oikea käsi. Sitäkin petät joskus vasemman käden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:17"] Ikis on kyllä aika kova tehtailemaan aloituksia [/quote] Tuli sama mieleen täälläkin. [/quote] Ikis vielä itse alapeukuttaa kun tämä huomataan
[/quote]
Kuka on tämä ikis-foobinen kirjoittaja, siis sinä, joka kirjoittaa ikiksestä ja vastailee itselleen, että "saman huomasin minäkin"? Kuka olet, itsellesi vastailija? Kerro myös, kuka tai mikä on ikis. Olen ollut tällä palstalla vasta pari viikkoa, joten en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:48"]
Itseasiassa yli 30-vuotias on vanha kuin taivas ja niillä saisi heittää vesilintua. Itseasiassa 26-vuotiaskin olis jo liian vanha. N24
[/quote]
14 v.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:17"] Ikis on kyllä aika kova tehtailemaan aloituksia [/quote] Tuli sama mieleen täälläkin. [/quote] Ikis vielä itse alapeukuttaa kun tämä huomataan
[/quote]
Kuka on tämä ikis-foobinen kirjoittaja, siis sinä, joka kirjoittaa ikiksestä ja vastailee itselleen, että "saman huomasin minäkin"? Kuka olet, itsellesi vastailija? Kerro myös, kuka tai mikä on ikis. Olen ollut tällä palstalla vasta pari viikkoa, joten en tiedä.
[/quote]
Ei tää oo ikis. Ikis on ikäerohullu, joka tekee aloituksia, joissa 20-vuotiaan pitäisi asua vielä kotona ja ei ole normaalia jos alle 25-vuotiaalla on vanhempia kavereita.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:48"]
Itseasiassa yli 30-vuotias on vanha kuin taivas ja niillä saisi heittää vesilintua. Itseasiassa 26-vuotiaskin olis jo liian vanha. N24
[/quote]
14 v.
[/quote]
Kyllä mä 24-vuotias olen. Miksi sitä pitäisi jotain vanhoja ukkoja katsella?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:46"]
[/quote]
[/quote]
Buhahaa.
[/quote]
[/quote]
Jos oot ollut palstalla pari viikkoa niin varmasti oot törmännyt Ikikseen
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:48"] Itseasiassa yli 30-vuotias on vanha kuin taivas ja niillä saisi heittää vesilintua. Itseasiassa 26-vuotiaskin olis jo liian vanha. N24 [/quote] 14 v. [/quote] Kyllä mä 24-vuotias olen. Miksi sitä pitäisi jotain vanhoja ukkoja katsella?
[/quote]
Ei, mummo. Kyse oli siitä, mikä ikä on paras...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:48"]
[/quote]
No onhan nykypäivän 30-vuotialla miehillä testosteronitasot samat kuin entisajan 70-vuotiailla miehillä, joten periaatteessa et ole täysin väärässä.
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1359177337956
"Turkulaisten tutkimuksen mukaan mieshormoni testosteronin määrä veressä on vähentynyt suomalaismiehillä sukupolvesta toiseen. Yleensä testosteroni laskee iän mukana. Kuitenkin esimerkiksi 70-luvulla syntyneillä miehillä oli kolmikymppisinä testosteronia yhtä vähän kuin 20-luvulla syntyneillä seitsemänkymppisinä."
Eli nykyajan 30-vuotias mies vastaa entisajan 70-vuotiasta miestä.
Uskomatonta soopaa . Hirveää yleistystä. Lähipiirissä ( oma mies mukaanlukien) tosi urheilullisia, virkeitä ja ihania yli 50 -vuotiaita miehiä .