Pesukone hajosi. Minkälainen kannattaa ostaa?
Te, jotka olette juuri ostaneet uuden pyykinpesukoneen, mitä asioita tarkistitte? Meillä siis käyttöä on paljon ja kone pyörii joka päivä. Täyttö 7 kg, linkous 1400, mutta mitä muuta? Onko tuo hiiliharjaton kone nyt se paras vaihtoehto?
Entä ne kuivaavat koneet? Kannattaako ostaa sellainen vai pesukone ja rumpu erikseen?
Kommentit (19)
Täyttö 7 kg, linkous 1400, suoravetomoottori ja 10 vuoden takuu moottorille. Paljon pesuohjelmia, suht lyhyet ohjelmat mutta silti hyvä energialuokitus. Pikaohjelma jonka keston saa itse määritellä. Erillinen kuivausrumpu on tehokkaampi ja pystyy pestä pyykkiä nopeammin kun voi yhtä aikaa pestä ja kuivata. Meillä Samsungin pesutorni ja olen ollut todella tyytyväinen. Hintakaan ei päätä huimannut.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:07"]Täyttö 7 kg, linkous 1400, suoravetomoottori ja 10 vuoden takuu moottorille. Paljon pesuohjelmia, suht lyhyet ohjelmat mutta silti hyvä energialuokitus. Pikaohjelma jonka keston saa itse määritellä. Erillinen kuivausrumpu on tehokkaampi ja pystyy pestä pyykkiä nopeammin kun voi yhtä aikaa pestä ja kuivata. Meillä Samsungin pesutorni ja olen ollut todella tyytyväinen. Hintakaan ei päätä huimannut.
[/quote]
Niin ja lisäksi mahdollisuus tehdä itse parhaiten itselle sopivat ohjelmat, jotka saa tallennettua muistiin.
Minä rrrrakastin minun samsungin pesutorniani, avioeron kovin paikka kun annoin sen exälle. (en tarvinnut rumpua enää). Nyt on joku electrolux ja en tykkää siitä yhtään, ainoa hyvä puoli että siihen sopii 8kg.
No niin tietysti, nopeampaa kun on erilliset koneet. Olinpas hölmö. Eli unohdan nuo kombot. Mikä on hintaraja ns. laadukkaammille, eli minkä hinnan alle ei kannata katsoakaan?
ap
No minusta kuivuri erikseen, koska haluan pestä enmmän kuin koneellisen päivässä. Ja kuivuri lämpöpumppumallia.
Ostettiin vuosi sitten LG pyykkäri ja kuivuri ja ollaan tosi tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:14"]
No niin tietysti, nopeampaa kun on erilliset koneet. Olinpas hölmö. Eli unohdan nuo kombot. Mikä on hintaraja ns. laadukkaammille, eli minkä hinnan alle ei kannata katsoakaan?
ap
[/quote]
Sanoisin että 600€ on jonkinlainen raja hyvän ja halvan välillä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:14"]No niin tietysti, nopeampaa kun on erilliset koneet. Olinpas hölmö. Eli unohdan nuo kombot. Mikä on hintaraja ns. laadukkaammille, eli minkä hinnan alle ei kannata katsoakaan?
ap
[/quote]
Meidän Samsungin koneista pesukone oli tarjouksessa vain 350 € ja kuivausrumpu olikohan 700-800 €. En tiedä onko näissä hinta mikään tae laadusta, mitä nyt olen tutkaillut Samsungin kalliimpia malleja niin eroa ei ole juuri nimeksikään. 2 vuotta menty jo päivittäisellä käytöllä enkä keksi mitään moitteen sanaa.
Samsung on ihan loistava! Ja meillä on se halvasta päästä oleva 7 kg malli ja on huomattavasti parempi laadultaan ja ominaisuuksiltaan kuin miele ja asko, molemmista noista "kalliista laatumerkeistä" on tosi huonot kokemukset vuosien ajalta.
Samsung vielä pesee aika nopeasti verrattuna useimpiin muihin, mikä ainaki meidän perheessä on iso plussa.
Halvin tai kallein (siis sellainen yksinkertainen mutta korjattava). Välimalleissa maksanet eniten bling blingistä, eli laatuvaikutelmasta.
Ja 9 lisää että ne kaverit joilla on samsung, ovat kans ainoastaan kehuneet. Itsellä oli vähän epäilyksiä, tuntui vieraalta merkiltä, mutta on ollut positiivinen yllätys.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:22"]
Samsung on ihan loistava! Ja meillä on se halvasta päästä oleva 7 kg malli ja on huomattavasti parempi laadultaan ja ominaisuuksiltaan kuin miele ja asko, molemmista noista "kalliista laatumerkeistä" on tosi huonot kokemukset vuosien ajalta.
Samsung vielä pesee aika nopeasti verrattuna useimpiin muihin, mikä ainaki meidän perheessä on iso plussa.
[/quote]
Samaa mieltä!Meillä taitaa olla sama kone?Timanttirumpu ja kone soittaa melodian valmistuttuaan?:)
En voisi tyytyväisempi olla.
Candya älä osta IKINÄ. Aivan amalia kokemuksia niistä.Monta kuukautta käyttökelvottomassa tilassa, korjaaja kävi 7-8kertaa vuoden aikana!!! Kertaalleen konekin vaihdettiin ja sama vika. Korjaajasta tuli ainakin mukava tuttu:)
Kiitos, hyviä vinkkejä.
Eli pesukones 7 kg, 1400 r/min. suoravetomoottori, lyhyet ohjelma, hiljainen käyntiääni (mä pesen ekan koneellisen ennen töihin lähtöä kun muut vielä nukkuu).
Kuivausrumpu ilmapumpulla, sitä tuossa jo googlettelin.
Samsung saanut paljon kehuja, itselläni ei sen merkin kodinkoneita ole ollut, junnut tosin tykkää ko. merkin puhelimista.
Boschia ovat meidän koneet aina olleet ja tuo nykyinen nyt siis 11 vuotta vanha, yhden kerran lisätty hiilet sinä aikana, eli on ollut kestävä.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:22"]
[/quote]
Samaa mieltä!Meillä taitaa olla sama kone?Timanttirumpu ja kone soittaa melodian valmistuttuaan?:)
En voisi tyytyväisempi olla.
Candya älä osta IKINÄ. Aivan amalia kokemuksia niistä.Monta kuukautta käyttökelvottomassa tilassa, korjaaja kävi 7-8kertaa vuoden aikana!!! Kertaalleen konekin vaihdettiin ja sama vika. Korjaajasta tuli ainakin mukava tuttu:)
[/quote]
Joo, ilmeisesti sama kone. Meillä lapset rakastaa sitä melodiaa joka tulee kun ohjelma loppuu:)
Jos haluat, että se kone toimii seur. 20 vuotta niin sitten Miele.
LG on ihan huippu suoravetomoottorilla. Ollaan oltu todella tyytyväisiä. LG:n pesukone muuten voitti Kuluttajalehden testit, joten jos esim. kurkkaan Prisman sivuilta pesukoneet, niin näet, että mikä on paras pesukone eikä ole edes kallis mielestäni.
Aion ostaa Samsungin kuivaavan pesukoneen seuraavaksi. Hinta ja laatu kuulemma kohdillaan.
Älä unohda tarkistaa, että kone käyttää tarpeeksi vettä. Mitä merkitystä on AAA+++ luokituksella, jos joka ohjelmassa pitää kuitenkin käyttää jotain lisähuuhtelua (joka vie paljon aikaa) tai lisättyä vettä?
Tuo LG voitti juuri sen huuhtelutehonsa takia. Muut mukamas säästävät luontoa, mutta käytännössä joutuu käyttämään lisähuuhtelua jolloin luonnon säästämistä ei tule.
Meillä jo 27 vuotta vanha ongelmitta toiminut Miele, Mieleä siis suosittelen hinta tietenkin korkeahko mutta laadulla on aina oma hintansa.
Vaikka saksalaiset ei osaa luotettavia autoja tehdä pyykinpesukoneen ne osaa tehdä.