Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihonhoitovinkkejä kiitos!

Vierailija
14.06.2015 |

21-vuotias tyttönen kaipaa. Arpiin ja myös yleisesti finneihin ja huonoon ihoon!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvet ja finnit? Onko siis aknea?Onko hoidettu lääkärissä?

Mitä tarkoittaa huono iho? Mikä on ihotyyppisi?

Vierailija
2/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä, syö pähkinöitä ja avokadoa, elä terveellisesti, nuku riittävästi, pese kasvosi joka ilta kasvojenpuhdistusaineella ja käytä silmänympärysvoidetta sekä yövoidetta, huuhtele kasvot myös aamulla ja käytä päivävoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä unohda b- ja d- vitamiineja

Vierailija
4/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet pois ja suolasaippua käyttöön.

Vierailija
5/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:53"]Arvet ja finnit? Onko siis aknea?Onko hoidettu lääkärissä?

Mitä tarkoittaa huono iho? Mikä on ihotyyppisi?

[/quote]

Aknea on ollut, nykyään tulee yhä finnejä mutta ei koko naama täynnä enää. Finnejä kuitenkin joka päivä on vähintään yksi. On hoidettu ja syöty monet Roaccutan kuurit. Huono iho = paljon peitettävää eli arpia, punaisia jälkiä, rasvoittuva mut silti pintakuiva ja eloton, menee päivän mittaan ruman näköseks vaiks aamulla just meikattuna näyttää ihan ok. Kiiltelee vähän ja tosiaan koko aika pukkaa jostain joku finni tai pari. Ja iho on tosiaan tällänen sekaiho

Vierailija
6/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:56"]Maitotuotteet pois ja suolasaippua käyttöön.
[/quote]

Mikä on suolasaippua? Mihin tä maidottomuus perustuu? Itse oon aika lailla maitotuotteiden suurkuluttaja :/ ja mitä tilalle?

Vierailija
7/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:54"]

Äläkä unohda b- ja d- vitamiineja

[/quote]

Mulla ruusufinnistä kärsivänä b-vitamiini purkista pahentaa ihoa. Googletin joskus ko. aiheesta ja huomasin, että tuo reaktio on yleistä ruusufinnissä. Hankin b-vitamiini ruuan kautta.

Alkoholi myös pahentaa iho-oireita, nostaa naisella testosteronitasoja joka saa aikaan kasvojen kukkimisen. Huomaa aina kun pitää vaikka puolisenkin vuotta totaalista paussia alkoholista, nii iho näyttää todella hyvältä.

Vierailija
8/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:56"]Maitotuotteet pois ja suolasaippua käyttöön.
[/quote]

Mikä on suolasaippua? Mihin tä maidottomuus perustuu? Itse oon aika lailla maitotuotteiden suurkuluttaja :/ ja mitä tilalle?
[/quote]
suolasaippua desinfioi ihoa, googleta. En tiedä miksi mutta maito aiheuttaa monille iho-ongelmia. Itse olin 2 kuukautta täysin ilman maitotuotteita ja se jälkeen olen syönyt vain viiliä silloin tällöin ja iho näppylöi huomattavasti vähemmän.

Vierailija
9/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt epäpuhtaasta ihosta jo yli parikymmentä vuotta, ajoittain myös melko pahasta aknesta. Roaccutan-kuurin kävin läpi nuorempana, mikä kyllä auttoi, mutta kuuri oli sivuvaikutuksineen todella raskas. Ehkäisypillerit pitivät ihoni kohtalaisessa kunnossa vuosien ajan. Nyt en käytä hormonaalista ehkäisyä. 

Nyt olen ollut pari vuotta ilman pillereitä, ja iho on selvästi huonommassa kunnossa. Talia pukkaa, samoin pieniä ja isompiakin finnejä silloin tällöin. Harkitsen pillereiden aloittamista uudelleen, mutta kokeilen ensin muuta. Ostin pari viikkoa sitten Clarinsin lotusöljyn, joka sopii rasvaiselle ja sekaiholle. Tämän öljyn pitäisi vähentää epäpuhtauksia ja samalla kosteuttaa pintakuivaa ihoa. Netissä on kehuttu tätä tuotetta. Olen ap:ta vähän vanhempi, 35 vuotta, joten vanhenemisen ensi merkkejä on näkyvissä juonteiden muodossa. Ihoni on myös toisinaan pintakuiva, joten olen toiveikas öljyn suhteen. En ole huomannut vielä mitään erityisiä tuloksia, mutta ainakin iho on melko kivan tuntuinen aamuisin. Öljyä siis taputellaan pari pisaraa iholle iltaisin puhdistuksen jälkeen. 

Tuo Clarinsin öljy on suht hintava (noin 50 €), mutta varmasti riittoisa. Yleisenä vinkkinä sanoisin, että kannattaa suosia hellävaraisia puhdistustuotteita. Esimerkiksi itselleni useimmat "rasvaisen ihon" tuotteet ovat liian ärjyjä. Minulla on ihossa pintakuivuutta ja myös couperosaa, joten vältän Clearasil-tyyppisiä puhdistusaineita ja voimakkaita kuorintoja. Sekaiholle tarkoitetut tuotteet sopivat minulle parhaiten: käytän hellävaraista puhdistusmaitoa ja kasvovettä (Clarinsia nekin).

Edullisemmista tuotteista suosin Neutrogenaa. Tuotteissa on hyvä hinta-laatusuhde. Se oranssissa tuubissa oleva kasvovoide on todella hyvä, samoin 2 in 1 Wash & Mask. Kuorinta-aineeksi olen ostanut monesti Daily Scrubin, joka on mielestäni melko hellävarainen. Vaikka tuotteessa lukee "daily", olen käyttänyt sitä vain kerran tai pari viikossa. Ihon ollessa ärtynyt tai finnisempi en kuori lainkaan tai käytän kuorintaa vain pienelle ihoalueelle. 

Vierailija
10/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:57"]Mihin tä maidottomuus perustuu? Itse oon aika lailla maitotuotteiden suurkuluttaja :/ ja mitä tilalle?

[/quote]

http://www.acneeinstein.com/does-milk-cause-acne/

http://www.acneeinstein.com/does-sugar-cause-acne/

Vierailija
11/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisllä maitotuotteet voi vaikuttaa hormonitoimintaan, lähinnä sikäli että aiheuttavat lieviä tulehdusreaktioita elimistössä ja suolistossa, ja sitä kautta sotkevat hormonien toimintaa, jolloin ihokin voi villiintyä.

Vierailija
12/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useesti jos ruokavaliosta ei saa tarpeeksi hyviä rasvoja, iho joutuu tekemään enemmän töitä pitääkseen itsensä kosteutettuna pukkaamalla sitä talia pintaan, niin ihon kosteuttaminen "sisältäpäin" erilaisilla öljyillä, esim. just pähkinät, avokadot, oliivi- yms öljyt voi auttaa vähentämään ihon rasvoittumista (ja sen myötä tukkeutumista ja finnejä).