Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko yritykseltä joka ei ottanut sinua töhin?

Vierailija
13.06.2015 |

Meneekö firma boikottiin? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yrityksestä. Joku pikkuputiikki saattaa mennä, mutta esim hain s- ja k-ketjuihin sekä Lidlin töihin' mutta jostain se ruoka täytyy saada.

Vierailija
2/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan elleivät ole olleet jotenkin törkeitä. Esim kerran luvattiin "varmaksi" työpaikka, kyselin työsopimuksen kirjoittamista heti, mutta sitä ei saanut millään sovittua. Lupailtiin silti, että töihin pääsen, sovittiin aloitusaika ja hommasin asunnon. Sitten ilmoitettiin, että ei tarvitakaan. Viikko ennen kuin töiden piti alkaa. Sinne en astu enää jalallanikaan, mielestäni oli ruma temppu luvata mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menisi boikottiin pelkästään siksi, etten päässyt töihin. Jos siinä hakutilanteessa/-haastattelussa tulisi ilmi jotain negatiivista firmasta, niin sitten ehkä. 

En toisaalta lähtisi hankaloittamaan omaa elämääni kieltäytymällä ostamasta esim. Postin tai VR:n palveluita.  

Vierailija
4/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:54"]Ostan elleivät ole olleet jotenkin törkeitä. Esim kerran luvattiin "varmaksi" työpaikka, kyselin työsopimuksen kirjoittamista heti, mutta sitä ei saanut millään sovittua. Lupailtiin silti, että töihin pääsen, sovittiin aloitusaika ja hommasin asunnon. Sitten ilmoitettiin, että ei tarvitakaan. Viikko ennen kuin töiden piti alkaa. Sinne en astu enää jalallanikaan, mielestäni oli ruma temppu luvata mitään.
[/quote]

Mikä firma kyseessä?

Vierailija
5/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yt-potkut ja boikotoin paitsi entistä firmaani, myös varmuuden vuoksi kaikkia saman alan yrityksiä, niin kotimaisia kuin ulkomaisia, koska omistusketjun päästä löytyy usein samat tahot.
Kyllä varmasti firmoja nyt mahtaa vituttaa, kun tämä mamma on lopettanut valtamerilaivojen tilaamisen telakoilta.

Vierailija
6/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin boikotoin. Olen sellaisessa asemassa, että voin tehdä hankintoja, järjestää projektitöitä ym. Ne firmat, jotka minua ei aikanaan ole töihin ottaneet, eivät ole kyllä listallani ykkösiä jos jotain hankin/järjestän yrityksemme ulkopuolelta.

Vierailija
7/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hotelliketju boikotissa. ;)

Vierailija
8/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin xxl sporttia. Palkkasivat uuteen myymälään henkilökuntaa avajais kiireiden jälkeen koeajalla purettiin. Huojasivat vakkari paikoilla hyvää henkilökuntaa ja sitten ulos ....

Vierailija
9/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen takia, mutta jos tiedän, että firmassa tehdään muita törkeyksiä, niin kyllä menee boikottiin vaikka olisi kuinka iso firma, jota tuskin edes kiinnostaa yksittäisen asiakkaan mielipide.

Vierailija
10/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös menee boikottiin

Vierailija
11/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene boikottiin, yhden sellaisen firman tuotteiden suhteen olen tosi merkkiuskollinenkin, eikä siihen vaikuttanut mitenkään se että eivät ottaneet minua töihin.

Eivät ne firmat ilkeyttään valitse jotakuta toista niihin hommiin, ainahan hakijoita on valtavasti ja paikkoja vain se yksi. Jos sopiva positio avautuisi niin voisin hakea uudestaankin samoihin firmoihin.

Vierailija
12/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyisestä työpaikastani pääsen pois niin luultavasti siirryn ainakin isolta osalta kilpailijoiden tuotteisiin, mutta en aio sabotoida omaa elämääni niin paljon että lakkaisin periaatteen vuoksi käyttämästä niitä tuotteita jotka oikeasti ovat muita parempia. Inhoan työpaikkaani ja sitä firmaa, mutten ihan niin paljon.

Vierailija
13/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei... Mut myönnetään et pidin taukoa muutaman vuoden yhden yrityksen tuotteiden ostamiseta, koska olivat aika räikeästi lain vastaisia haastattelutilanteessa. Paikka jäi saamatta koska oli pieni lapsi, ja perhetilanteen yksityiskohdat kyseltiin tarkasti. Mutta yrityksen tuotteet on kivoja ja laadukkaita ja luulisin et myymäläpäällikkö on vaihtunut jo, joten nykyään ostan sieltä ihan mielelläni.

Vierailija
14/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ostettavaa sieltä kun on b-to-b yritys.

Vierailija
15/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa firmassa, mihin olen hakenut, on vähittäismyyntiä. Veroviraston palveluja ei oikein voi olla käyttämättä (haastatteluun pääsin ja olin 1. varalla ja pääsin myöhemmin puoleksi vuodeksi tuella), samoin en päässyt kirjastoon, paperitehtaalle, maistraattiin, poliisilaitokselle...näistä suurimpaan osaan tiedän otetun jo sisällä olleen, mutta tuo verotoimiston paikka täytettiin kyllä ihan uudella. Poliisilaitokselle olen hakenut varmaan vuosien aikana viisi kertaa julki auki olleita paikkoja. Kaikissa noissa tutut tietää, miten täyttö on mennyt, jokunen uusikin on otettu, mutta harvoin. Tuolllaisia paikkoja ei vaan voi boikotoida. Enkä kyllä nykyisenkään firman tuotteita osta, sillä lähinnä tekee suunnitelmia, joita yksityinen henkilö ei tarvitse. En sano alaa sen tarkemmin.  

Mutta, joskus olen ollut tukkupuolella töissä. Siellä kyllä käytöstä ohjasi paljon asiakkaan käytös. Miellyttävä asiakas -> käytin firmaa. Inhottava asiakas -> boikotoin. 

Vierailija
16/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ihmeessä olisin ostamatta? Eihän se että eivät minua valinneet tarkoita että olisivat kusipäitä, vaan yleensä vain sitä että parempiakin hakijoita oli tarjolla. Voisin kuvitella että aika moni normaalilla järjellä ja itsekriittisyydellä varustettu ihminen kykenee näkemään että ei aina ei voi olla kaikessa se paras ja tulla aina ekana valituksi.

Ja vaikka nyt sitten haastattelutilanteessa olisi joku jotain typerää sanonut, on yleensä kyseessä vain yhden ihmisen mokailu, eikä se mitenkään automaattisesti edusta koko yrityksen linjaa jos nyt ei ihan yhden henkilön pulju ole kyseessä.

Vierailija
17/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että aina siitä jää jotain hampaankoloon. On se vaan niin inhimillinen piirre. Mustalle listalle menee mullakin. 

Vierailija
18/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR meni boikottiin, ei sen vuoksi ettei minua valittu, vaan haastattelijoiden käytöksen takia työhaastattelutilanteessa.

Vierailija
19/19 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia muita koska silloin voi rehellisesti sanoa ostaneensa heiltä seuraavan haastattelun yhteydessä  ja voi mollata niitä muita. Siitä ne firmat tykkää.