Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotona ollessa pitäisi olla jotkut kotivaatteet?

Vierailija
13.06.2015 |

En ymmärrä. Paljon mukavampaa ovesta sisään astuessa heittää kaikki, paitsi alusvaatteet pois, kuin alkaa erikseen pukemaan vielä päälleen jotain kotivaatteita.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vanhassa talossa jossa sisälämpötila on etenkin talvella välillä 16-19. Jos joku tarkenee tuossa lämpötilassa alusvaatteisillaan niin onnea vain, mutta minä kyllä tarvitsen jotain ylle :D Farkuissa tms. ei sitten taas kotona viitsi pyöriä, kollarit tms. paljon mukavammat.

Vierailija
22/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua että jokunedes kysyy tälläistä itsestäänselvyyttä?

Kotivaatteita käytetään koska:

a) niin säästyy ulko- ja työvaatteet

b) kotivaatteet ovat mukavammat, talvella lämpimämmät, kesällä viielämmät

c) voi tulla ketä vaan kotiisi vaikka naapurin lapsi, joku tuttu, poliisi, palomies...

Alusvaatteet eivät ole kotivaatteiksi sopivat mistään ym. näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:41"]En tajua että jokunedes kysyy tälläistä itsestäänselvyyttä?

Kotivaatteita käytetään koska:

a) niin säästyy ulko- ja työvaatteet

b) kotivaatteet ovat mukavammat, talvella lämpimämmät, kesällä viielämmät

c) voi tulla ketä vaan kotiisi vaikka naapurin lapsi, joku tuttu, poliisi, palomies...

Alusvaatteet eivät ole kotivaatteiksi sopivat mistään ym. näkökulmasta.

[/quote]
Ei mun luo ainakaa ketää tuu ilmottamatta. Jos tulee vieraita niin silloin pukeudun

Vierailija
24/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:41"]En tajua että jokunedes kysyy tälläistä itsestäänselvyyttä? Kotivaatteita käytetään koska: a) niin säästyy ulko- ja työvaatteet b) kotivaatteet ovat mukavammat, talvella lämpimämmät, kesällä viielämmät c) voi tulla ketä vaan kotiisi vaikka naapurin lapsi, joku tuttu, poliisi, palomies... Alusvaatteet eivät ole kotivaatteiksi sopivat mistään ym. näkökulmasta.   [/quote] Ei mun luo ainakaa ketää tuu ilmottamatta. Jos tulee vieraita niin silloin pukeudun

[/quote]Meillä taas ramppaa joka päivä vieraita ihmisiä. Erityisesti lasten kavereita ja näiden vanhempia (jotka käyvät hakemassa lastaan).

14-v poikani on sanonut että jo se, että kuljen kotona ilman rintaliivejä (paita kuitenkin päällä) on noloa jos hänellä on kavereita. Nähtävästi b-kupin rinnatkin hyppivät teinipoikien silmille paidan alta.

Vierailija
25/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 08:28"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:41"]En tajua että jokunedes kysyy tälläistä itsestäänselvyyttä? Kotivaatteita käytetään koska: a) niin säästyy ulko- ja työvaatteet b) kotivaatteet ovat mukavammat, talvella lämpimämmät, kesällä viielämmät c) voi tulla ketä vaan kotiisi vaikka naapurin lapsi, joku tuttu, poliisi, palomies... Alusvaatteet eivät ole kotivaatteiksi sopivat mistään ym. näkökulmasta.   [/quote] Ei mun luo ainakaa ketää tuu ilmottamatta. Jos tulee vieraita niin silloin pukeudun

[/quote]Meillä taas ramppaa joka päivä vieraita ihmisiä. Erityisesti lasten kavereita ja näiden vanhempia (jotka käyvät hakemassa lastaan).

14-v poikani on sanonut että jo se, että kuljen kotona ilman rintaliivejä (paita kuitenkin päällä) on noloa jos hänellä on kavereita. Nähtävästi b-kupin rinnatkin hyppivät teinipoikien silmille paidan alta.
[/quote]
Kyllä pääsee helpolla, kun ei oo kakaroita

Vierailija
26/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa repii sylissä ollessa housuja, sen takia on erikseen kotihousut. Muuten olisi kaikki housut repaleisia.

Vierailija
27/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:32"]Pidän kotivaatteita erikseen siksi, ettei työvaatteet likaantuisi ja kuluisi niin nopeasti. Kotona voi käyttää rönttäverkkareita ja kulahtaneita paitoja sitten. 
[/quote]Meillä tehtiin noin kun olin lapsi, se tuntui jotenkin ankealta. En muutenkaan tykkää vaihdella vaatteita monta kertaa päivässä. Töissä mulla on yleensä farkut, enkä koe muuttuvani eri persoonaksi kotiin tullessa. Ja vaatteet likaantuvat joka tapauksessa, joten likaan mieluiten vain yhdet kerrallaan :)

Vierailija
28/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on montakin syytä käyttää kotivaatteita. En halua kuluttaa enkä nuhjata kalliita vaatteitani kotona. Alasti en kuitenkaan tarkene olla, vaikka alusvaatteita en halua kotona käyttää, silti jotain pitää verhona olla. Kotona on kiva olla rennoissa ja väljissä vaatteissa. Lapsetkin vielä niin pieniä että aina ne tahmatassuillaan tulee ja sotkee vaatteeni milloin maalilla tai jollakin ketsuppikourilla :D

Vierailija
29/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:25"]Tulee kylmä, meillä sisälämpötila on alle 20 astetta. Duunivaatteet pois etteivät suotta nuhjaannu ja tahraannu, jalkaan collarit ja päälle teepaita plus huppari tai jos viluttaa, paksu aamutakki. 

Duunivaatteet eivät ole mitenkään ihmeellisiä, suoria housuja ja hameita, paitapuseroita ja neuleita, mutta en viitsi niissä rymyillä kotona. Löhövaatteet, joissa on mukavaa ja lämpöistä, jos pitää kipaista jonnekin niin farkut jalkaan. 
[/quote]

Asutko kenties teltassa?

Vierailija
30/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaihdan ns.kotivaatteet sisälle tullessa,ihan jo siitä syystä,että esim.kotihommia tehdessä,esim.astioitten huuhtelussa/pesemisessä tai vaikka ruokaa tehdessä voi vaatteille tulla tahroja,joten ois täysin turhaa sotkea niitä parempia vaatteita ,joita siis käyttää kun lähtee kotoa ulos.en nyt kuitenkaa pelkissä alusvaatteissa olisi.

Vierailija
31/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suotta jätät alusvaatteet päällesi, riisu nekin pois ja kekkuloi nahkasillaan. Sittenhän on niin helppo mennä illalla pesulle, kun ei tarvitse enää riisua vaatteita!

Meillä oli aikanaan vastapäisessä talossa sellainen perhe, isä, äiti ja tytär, jotka ketkuttelivat kotonaan ilman vaatteita. Meidän keittiön ruokapöydästä oli suora näkyvyys naapurin keittiöön eli ei tarvinnut erikseen tiirailla, vaan kaikki näkyi joka tapauksessa. Rouva saattoi käydä välillä puistelemassa ovelta jotain peitettä tai liinaa. Jos he odottivat vieraita, niin päälle toki löytyi vaatteet, samoin kun liikkuivat kodin ulkopuolella. Ja kyseessä oli ihan asiallinen virkamiesperhe.

Vierailija
32/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yleensä pehmeä fleese kylpy takki päällä.

Vierailija
33/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun istuskelet sohvallasi, mieti missä olet istunut päivän aikana ja kuka on istunut paikallasi ennen sinua. Bussit, metrot, työpaikan ruokalat. Peset varmaan kätesi kun tulet kotiin..? Ulkohousuilla oleminen on sama kuin kävelisi kengät jalassa sisällä.

Vierailija
34/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kylmä alusvaatteilla. Mulla on kesällä monesti joku toppi ja löysät polvimittaiset trikoohousut ja talvella pörröinen nalle onesie.

Vierailija
35/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme alimmassa kerroksessa ja pihalta ja naapuritaloista näkee suoraan meille olohuoneeseen ja keittiöön. Enkä halua että lapseni kaverit näkevät minua pelkissä alusvaatteissa.

Isäpuoleni hillui usein munasillaan kun itse olin lapsi. Kerran tulin kaverini kanssa hakemaan tavaroita kun menin yökylään. Hävetti ja nolotti kun isäpuoli tuli alasti eteiseen. Hän oli ihan cool ja keskusteli kuin olisi ollut vaatteet päällä. Minua hävetti ja kaverianikin nolotti.

Vierailija
36/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:42"]

Nyt kun istuskelet sohvallasi, mieti missä olet istunut päivän aikana ja kuka on istunut paikallasi ennen sinua. Bussit, metrot, työpaikan ruokalat. Peset varmaan kätesi kun tulet kotiin..? Ulkohousuilla oleminen on sama kuin kävelisi kengät jalassa sisällä.

[/quote]

Tätä olin tulossa kirjoittamaan. Vaatteet tuntuvat likaisilta kotona, vaikka käyvät hyvin vielä toisenakin päivänä.

Vierailija
37/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen olkoon kotona missä vaatteissa lystää. Itse viihdyn verkkareissa ja t-paidassa.

Vierailija
38/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä. Minä en todellakaan vaihda kotivaatteita siksi, että pelkäisin työ- tai muiden ulkovaatteiden likaantuvan ja kuluvan, vaan siksi, että en halua kotiini ulkomaailman törkyjä. Eipä sitä tule ajateltua puistonpenkillä istuessa, että siihen on joku saattanut muutama tunti sitten k*sta tai p*skoa... Tai no, minä kyllä ajattelen :D

Vierailija
39/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tän takia mullakin on erikseen kotihousut. Tässä yksiössä mulla ei edes ole sohvaa, vaan istuskelen sängylläni, enkä todellakaan halua tehdä sitä samoilla housuilla joilla olen luuhannut julkisilla paikoilla. Ja kai siellä ulkona tarttuu vaatteisiin kaikkea pölyäkin.

Vierailija
40/42 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteet pois, etteivät likaannu niin nopeasti ja college-housuissa ja paidassa tai t-paidassa on mukavampi oleskella.

Talvella ei työvaatteissa kotona tarkenisi kun lämpötila 12-19 astetta, joten joutuisi joka tapauksessa vaatteita lisäämään kotiin tullessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän