Yläkouluikäisen lapseni luokalla 14 koronatartuntaa, yhdeksällä nuorella 40 asteen kuume
Ihan höpöpuhetta tämä THL:n selittely siitä, ettei korona tartu kouluissa, ja ettei se aiheuta lapsille kovaa tautia.
Lapseni luokalla on 19 oppilasta, joista 14 on tällä hetkellä oireellisessa koronassa. Yksi heistä on oma lapseni. Lapseni alkoi oireilla maanantaina, tiistaina nousi 40 asteen kuume, kuumetta edelleen 39,6 astetta iltaisin, päivisin "vain" 38,6. Kuume ei laske edes lääkeillä, rajut lihaskivut, hengenahdistusta hieman, kurkku kipeä ja paha nuha. Moni kaveri lisäksi oksentaa. Lapseni on kahdesti rokotettu, mutta toinen rokotus saatu lokakuussa. Kolmatta rokotusta ei anneta nuorille, mikä on mielestäni tosi kurja juttu. Oma lapseni ei ole ikinä aiemmin ollut 40 asteen kuumeessa, vaikka on influenssan kolmesti sairastanut. Lapseni pelaa jääkiekkoa nuorten SM-tasolla, eli hyväkuntoinen ja todellakin terve.
Luokan vahempien Whatsapp-ryhmässä paljastui, että kahdeksalla muulla nuorella on myös 40 asteen kuume. Noista yhdeksästä seitsemän on kahdesti rokotettuja.
Koulun oppilaista ilmeisesti noin 60 % on pois koronan takia, opettajista puolet. Ei leviä kouluissa ei... Koulussa mennään koko ajan eteenpäin, eikä lapsi pysty noin kipeänä opiskelemaan, joten jää pahasti jälkeen.
Pakko oli vain purkaa, anteeksi. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (434)
Lasten ykköstyypin diabetes on lisääntynyt viime vuonna 30%. Se on koronan jälkitauteja.
Jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, niin kirjoittaisin aakkosjärjestyksessä listan kaikista niistä sairauksista ja vaivoista, joita koronarokote on aiheuttanut. Viimeisimpänä refluksitauti.
No uskotaan, uskotaan että on alkanut närästää rokotuksen ottamisen jälkeen. Sillähän ei tietenkään ole mitään merkitystä, mitä on syönyt tai juonut.
Onko siis tehtävä johtopäätös, että mielummin keuhkovauriot kuin refluksi. Koronan sairastamisen jälkeen voi silti närästää.
Vierailija kirjoitti:
Minun 9-vuotias tyttö sairssti juuri koronan. Pari päivää 37.5 lämpöä, kurkkukipua ja nenän tukkoisuutta sekä lihassärkyjä. Siinäpä se sitten oli, oireet kesti ehkä viikon. Nyt täysin toipunut. Ei ole rokotettu.
Eikö suositus olekin, että rokotetaan kaksitoistavuotiaat ja sitä vanhemmat lapset? Nuoremmat kuin 12 v, jos kuuluvat riskiryhmään tai läheisiin kuuluu immuunipuutteinen henkilö.
En minäkään tervettä 9-vuotiasta antaisi rokotuttaa. Suurimmalla osalla pieniä lapsia korona on oireiltaan lievä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 9-vuotias tyttö sairssti juuri koronan. Pari päivää 37.5 lämpöä, kurkkukipua ja nenän tukkoisuutta sekä lihassärkyjä. Siinäpä se sitten oli, oireet kesti ehkä viikon. Nyt täysin toipunut. Ei ole rokotettu.
Eikö suositus olekin, että rokotetaan kaksitoistavuotiaat ja sitä vanhemmat lapset? Nuoremmat kuin 12 v, jos kuuluvat riskiryhmään tai läheisiin kuuluu immuunipuutteinen henkilö.
En minäkään tervettä 9-vuotiasta antaisi rokotuttaa. Suurimmalla osalla pieniä lapsia korona on oireiltaan lievä.
minua ihmetyttää tämä. Mielestäni on pelottavampaa rokottaa ei-terve lapsi, jota rokote saattaa entisestään heikentää.
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen yläkoululaisten vanhemmat ovat yli 40 vuotiaita ja jos kyseessä on kuopus tai vanhana saatu ainokainen jopa yli 50 vuotiaita. Harva vanhempi on 60 v tai yli.
aika moni on saanut yläasteikäisensä n. 33-37 vuotiaana
.
Miksi vanhemmat jakaa lapsien terveystietoja whatsapp ryhmässä?
Asiallinen kysymys, jota ei tarvitse poistaa.
En halua syyttää, mutta mielenkiinnosta kyselen APlta - onko sun lapsi rokotettu? Entä ne muut luokkakaverit? Mun lapsen luokalla rokotetut on ihan yhtä lailla sairastuneet, mutta kuumetta ollut vähemmän ja tauti mennyt nopeasti pois. Rokottamattomat on olleet 39-40 asteen kuumeessa järjestäin kaikki. Sitten on muutama jotka ei ole sairastuneet.
Nuorelle tuollainen kuume ei ole mitenkään vaarallista, jos siis on perusterve. Lapset ja nuoret kestää kuumetta paremmin kuin aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
En halua syyttää, mutta mielenkiinnosta kyselen APlta - onko sun lapsi rokotettu? Entä ne muut luokkakaverit? Mun lapsen luokalla rokotetut on ihan yhtä lailla sairastuneet, mutta kuumetta ollut vähemmän ja tauti mennyt nopeasti pois. Rokottamattomat on olleet 39-40 asteen kuumeessa järjestäin kaikki. Sitten on muutama jotka ei ole sairastuneet.
Näinhän se on mennyt munkin lasten kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen kysymys, jota ei tarvitse poistaa.
Älä muuta, pienten lapsten kohdalla ok, mutta nuori itse voisi päättää kenelle keroo terveydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen yläkoululaisten vanhemmat ovat yli 40 vuotiaita ja jos kyseessä on kuopus tai vanhana saatu ainokainen jopa yli 50 vuotiaita. Harva vanhempi on 60 v tai yli.
aika moni on saanut yläasteikäisensä n. 33-37 vuotiaana
.
Ei liity ketjun aiheeseen, mutta nuorin sisaruksistani on kasilla, ja isämme täyttää tänä vuonna 65. Onhan se hassua, että meillä voisi olla isäni kanssa samanikäiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen kysymys, jota ei tarvitse poistaa.Älä muuta, pienten lapsten kohdalla ok, mutta nuori itse voisi päättää kenelle keroo terveydestään.
Ei ole pienten lastenkaan kohdalla ok. Vanhempi nyt ohimennen sanoo, että jollain oireena on löysä vatsa. Siitä voi tulla koko koulun keston ajaksi haukkumista.
Anonyymisti voi täällä kirjoittaa, ei vanhemmat lapsistaan keskenään. Ne tiedot päätyy väkisinkin lasten korvaan joltain vanhemmalta.
Joku sanoo, että omalla lapsella on myös ripuli, onko muilla? Sit joku vanhempi kysyy, onko sulla ripuli myös, koska "Maijulla" on ripuli. Ai ei sulla oo, kerron tässä nyt koko luokan vanhemmille, että "Heikin" lapsella on vain ripuli, ei muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että te jotka hehkutatte kuinka vähällä koronasta selvisitte, niin ettekö ole lukeet jälkitaudeista mitään? Ihan lievilläkin oireilla voi kuitenkin ulkomailta tulleiden tietojen mukaan olla melko koviakin jälkitauteja.
Lisäksi mitään immuniteettia ei saa ja nyt on jo uusi variantti tarttunut kuukaudessa uudelleen osaan ihmisistä.
Eikö nämä seikat aiheuta mitään ajatuksia?
Itse sain rokotteen "jälkitautina" refluksitaudin. Korona oli muutama päivän flunssa ilman kuumetta. Ois pitäny tuo yksikin jättää ottamatta.
Tehtiinkö virallinen haittailmoitus? Ainakin roko te hai ta piste fi, kannattaa kertoa tarina. Voi auttaa muita.
Firmaan oon tehnyt rokotehaittailmotuksen. Oon lukenu jostain tuosta rokotehaitta.fi sivusta mutta en ole omaa tarinaa kertonut. Pitäis varmaan. Tää sairaus tuli vielä ihan puskista todistaa rajuna. Kun olin 3kk laihtunut 6kg niin pääsin tähystyksellä ja nyt tauti lopullisesti todettu. Kaikki alkoi ihan tyhjästä heti rokotuksen jälkeisinä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että te jotka hehkutatte kuinka vähällä koronasta selvisitte, niin ettekö ole lukeet jälkitaudeista mitään? Ihan lievilläkin oireilla voi kuitenkin ulkomailta tulleiden tietojen mukaan olla melko koviakin jälkitauteja.
Lisäksi mitään immuniteettia ei saa ja nyt on jo uusi variantti tarttunut kuukaudessa uudelleen osaan ihmisistä.
Eikö nämä seikat aiheuta mitään ajatuksia?
Itse sain rokotteen "jälkitautina" refluksitaudin. Korona oli muutama päivän flunssa ilman kuumetta. Ois pitäny tuo yksikin jättää ottamatta.
Tehtiinkö virallinen haittailmoitus? Ainakin roko te hai ta piste fi, kannattaa kertoa tarina. Voi auttaa muita.
Firmaan oon tehnyt rokotehaittailmotuksen. Oon lukenu jostain tuosta rokotehaitta.fi sivusta mutta en ole omaa tarinaa kertonut. Pitäis varmaan. Tää sairaus tuli vielä ihan puskista todistaa rajuna. Kun olin 3kk laihtunut 6kg niin pääsin tähystyksellä ja nyt tauti lopullisesti todettu. Kaikki alkoi ihan tyhjästä heti rokotuksen jälkeisinä päivinä.
*Fimeaan. Jo sillon pari viikkoa rokotuksen jälkeen ekan kerran.
Nyt otetaan sitten tietoista tiskiä optimistisessa hengessä. Ihanaa 😒
"perhe- ja peruspalveluministeri Aki Lindén (sd) puhuu rajoitusten purkamisen riskeistä Helsingin Sanomissa.
...
– Onhan rajoitusten purkaminen tässä tilanteessa eräänlainen riskinotto. Toki tietoinen riskinotto optimistisessa hengessä, eli itsekin uskon siihen, että eiköhän tässä pärjätä, hän sanoo HS:ssa."
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, niin kirjoittaisin aakkosjärjestyksessä listan kaikista niistä sairauksista ja vaivoista, joita koronarokote on aiheuttanut. Viimeisimpänä refluksitauti.
No uskotaan, uskotaan että on alkanut närästää rokotuksen ottamisen jälkeen. Sillähän ei tietenkään ole mitään merkitystä, mitä on syönyt tai juonut.
Onko siis tehtävä johtopäätös, että mielummin keuhkovauriot kuin refluksi. Koronan sairastamisen jälkeen voi silti närästää.
Eli en ole ainoa joka saanut feflun tuon piikin takia. Menikö sulla kauan rokotuksesta että alkoi oireet? Itse oon joutunut jättään ihan kaiken joka närästää ja silti melkein päivittäin nousee ruoka takaisin suuhun ja närästää. Sen lisäksi jotain ihme painepäänsärkyä melkein päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
"perhe- ja peruspalveluministeri Aki Lindén (sd) puhuu rajoitusten purkamisen riskeistä Helsingin Sanomissa.
...
– Onhan rajoitusten purkaminen tässä tilanteessa eräänlainen riskinotto. Toki tietoinen riskinotto optimistisessa hengessä, eli itsekin uskon siihen, että eiköhän tässä pärjätä, hän sanoo HS:ssa."
Hopiumia kansalle! 🇫🇮
Vierailija kirjoitti:
...
No olipa siinä poliitikkomainen kommentti 😄
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle tuollainen kuume ei ole mitenkään vaarallista, jos siis on perusterve. Lapset ja nuoret kestää kuumetta paremmin kuin aikuiset.
Se on juurikin näin, ilmeisesti nimenomaan koronarokotteet nostavat kuumetta jonkin verran mikä sitten näkyy monissa tapauksissa...