Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus onkin sitten ikävä asia?

Vierailija
13.06.2015 |

Ärsyttää muiden varoittelut koko ajan. Kun olin ensimmäistä kertaa raskaana ja kerroin siitä tutuille, sain heti kuulla kuinka ikävää synnytys on. ("Minun kaverilla tuli suuret repeämät ja hän istui uimarenkaalla kuukauden" yms.) Sitten saa kuulla kuinka ikävää raskaus on, suonikohjuja, pahoinvointia, väsymystä yms. Ja mikäs sen kauheampaa kuin sitten kun lapsi on syntynyt!? Vauva on 100varmasti koliikkivauva, mikä pitää hereillä 24/7. Miehen kanssa tulee jatkuvasti riitaa, ja vauvan peppua saa olla pesemässä 5 min välein. Seksikään ei koskaan palaa ennalleen, koska ne repeämät on tehnyt sun pillusta löysän. Ja tissit vuotaa koko ajan... sulla ei oo enää omaa elämää... sitten auta armias, jos päätät tehdä vielä toisen lapsen! Sä suurinpiirtein kuolet!

Minä nautin ensimmäisestä raskaudesta, ja oli ihanaa mielenkiinnolla seurata mahankasvua yms... synnytys oli vähän kivulias, mutta ihan normaali enkä revennyt. Vauva myös syvensi miehen ja minun suhteen, ja menimme vuoden päästä synnytyksestä naimisiin. Nyt olen uudestaan raskaana, ja taas saa kuulla kuinka vaikeaa kaikki on. Meillä ei ollut mitään suurempia ongelmia vauvan kanssa, ja uskon, että tulemme toisenkin kanssa hyvin pärjäämään, vaikka tuttujen mielestä (ne kenellä omia lapsia) kaikki menee varmuudella päin helvettiä. Ärsyttävää

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jäi "onnea perheenlisäyksestä!"?
Ap

Vierailija
2/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsos kun minä olen nähnyt niin monta kertaa että lapset tuhoaa parisuhteen jne. Niin ei siinä voi kun varoitella. Mutta onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. 

t. raskausfetissimies

Vierailija
4/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä touhua. sano niille kun seuraavan kerran sanovat noin, että ettekö te ookkaa onnellisia lapsistanne, minä ainakin olen omastani ja vielä syntymättömästä.

Vierailija
5/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:12"]No katsos kun minä olen nähnyt niin monta kertaa että lapset tuhoaa parisuhteen jne. Niin ei siinä voi kun varoitella. Mutta onnea.

[/quote]
mutta ei sitä silti itsestäänselvyytenä pidä pitää. Eikä varsinkaan sanoa raskaana olevalle naiselle, kuka itse varmasti on onnensa kukkuloilla. Kiitos kuitenkin.
ap

Vierailija
6/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:13"]ihmeellistä touhua. sano niille kun seuraavan kerran sanovat noin, että ettekö te ookkaa onnellisia lapsistanne, minä ainakin olen omastani ja vielä syntymättömästä.
[/quote]
pitäisi varmaan, en vain viitsi olla töykeä. Ap

Vierailija
7/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:12"]

No katsos kun minä olen nähnyt niin monta kertaa että lapset tuhoaa parisuhteen jne. Niin ei siinä voi kun varoitella. Mutta onnea.

[/quote]

eiköhän se suhde olisi kaatunut muutenkin jos kaatuu lasten takia, tai no ainahan se on teko syy vaan.

Vierailija
8/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:12"]

[/quote]

eiköhän se suhde olisi kaatunut muutenkin jos kaatuu lasten takia, tai no ainahan se on teko syy vaan.

[/quote]

ja en väitä että arki pienten lasten kanssa helppoa olisi, mutta siinähän se tulee koitettua kestääkö parisuhde OIKEASTI. aina ei oo kaikki vaan ihanaa. mutta silti lapset tuo paljon enenmmän kuin vie.

Vierailija
9/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eipä ole kuulunut kauheasti onnitteluja. Toinen raskaus, ikäeroa tulee 1v 10kk. Jotenkin monien asenne tuntuu olevan säälivä, ikäänkuin emme tietäisi mihin olemme ryhtyneet. Ei ole vahinkoraskaus.

Eikä tod tarvitse varoitella/pelotella, esikoisen synnytys oli karmea, vauvalla koliikki ja refluksi ja nyt on vaativa rämäpää. Ihana lapsi kuitenkin, hyvin on mennyt. En kuvittele että seuraava on yhtään helpompi :D

Vierailija
10/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:23"]

Jep, eipä ole kuulunut kauheasti onnitteluja. Toinen raskaus, ikäeroa tulee 1v 10kk. Jotenkin monien asenne tuntuu olevan säälivä, ikäänkuin emme tietäisi mihin olemme ryhtyneet. Ei ole vahinkoraskaus.

Eikä tod tarvitse varoitella/pelotella, esikoisen synnytys oli karmea, vauvalla koliikki ja refluksi ja nyt on vaativa rämäpää. Ihana lapsi kuitenkin, hyvin on mennyt. En kuvittele että seuraava on yhtään helpompi :D

[/quote]

Jos olisin sun tuttava, sanoisin: "Ihanaa, onneksi olkoon!"

Jos olisin sun ystävä, sanoisin: "Onnea! Tulee varmaan olemaan aika rankkaa, ainakin ekat pari, kolme vuotta, tsemppiä!" Raskaudesta tuskin sen enempää varoittelisin, olethan kokenut sen ennenkin.

Vierailija
11/11 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Itse olen saanut lähinnä pelkästään onnitteluja. Sitten näistä raskaus- ja lapsiajan ongelmista on tullut puhuttua muutaman naispuolisen kaverin kanssa, joilla on pieniä lapsia. Hekin ovat kuitenkin pääsääntöisesti olleet kannustavia ja sitä mieltä että ei pidä liikaa olla huolissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi