Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotien tädit narisee turhaan

Vierailija
13.06.2015 |

Ryhmäkoon kasvattaminen merkitsee sitä, että tädit joutuu nostaan perseensä penkistä aiempaa useammin.

Sivusta kun olen sitä touhua seurannut, niin kyllä siinä on sitten tähän asti istuttukin perse homeessa.

T:Laiskoja inhoava

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan meille päiväkotiin töihin, niin katsotaan miten sun kunto kestää meidän "ADHD-ryhmässä"... Hyvä, että et ole laiska... Hih.

Vierailija
2/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne töitä tekee, tärkeää työtä tekeekin. Mutta voisiko toimintaa jotenkin tehostaa, ovatko vasut ja palaverit aina ihan pakollisia. Minulle riittäisi ihan perushoito, mielestäni yliopisto-opinnot on tuossa työssä ihan liikaa. Riittää kun lapsi saisi ruokaa, leikkiä ja hoivaa. Silleen sitä ennenkin tehtiin ja ihan hyvin elämässä suurin osa ihmisistä pärjää. Nää diagnoosit on keksitty vasta viime vuosina ja muitten varjolla on sitten palaveria toisensa perään vaikka vähemmälläkin pärjää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:01"]

Tulehan meille päiväkotiin töihin, niin katsotaan miten sun kunto kestää meidän "ADHD-ryhmässä"... Hyvä, että et ole laiska... Hih.

[/quote]

Tuota paskaahan nuo laiskurit aina suoltaa.

Vierailija
4/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnooseja tai ei, mutta näkisit kuinka paljon on häiriökäytöksisiä lapsia ihan "normiryhmässä". Liian isot ryhmäkoot jo nyt!

T.lto

Vierailija
5/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:05"]

Diagnooseja tai ei, mutta näkisit kuinka paljon on häiriökäytöksisiä lapsia ihan "normiryhmässä". Liian isot ryhmäkoot jo nyt! T.lto

[/quote]

johtuu kurin puutteesta. Siinä oikea diagnoosi.

Vierailija
6/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo olet ja lapsista et tiedä mitään:)

Vierailija
7/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en allekirjoita, mutta yksi asia ihmetyttää lastemme pk:ssa. Nimittäin ulkoilu. Piha on verrattain pieni (mikä on harmi), mutta avoin eikä ns. kuolleita kulmia ole. Silti pihalla sattuu eniten kaikenlaista, ja suurimmassa osassa tapauksia tädit eivät ole nähneet. 

He siis eivät kuule eivätkä näe, kun joku puree, joku tönii keinusta alas, yksi kaataa kuravettä toisen haalarista sisään ja eräät nimeltä mainitsemattoman vähemmistön lapset lyö. 

Mitä ne siellä pihalla tekee sitten? No seisoo ringissä ja juttelee keskenään :(

Vierailija
8/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:10"]

Muuten en allekirjoita, mutta yksi asia ihmetyttää lastemme pk:ssa. Nimittäin ulkoilu. Piha on verrattain pieni (mikä on harmi), mutta avoin eikä ns. kuolleita kulmia ole. Silti pihalla sattuu eniten kaikenlaista, ja suurimmassa osassa tapauksia tädit eivät ole nähneet. 

He siis eivät kuule eivätkä näe, kun joku puree, joku tönii keinusta alas, yksi kaataa kuravettä toisen haalarista sisään ja eräät nimeltä mainitsemattoman vähemmistön lapset lyö. 

Mitä ne siellä pihalla tekee sitten? No seisoo ringissä ja juttelee keskenään :(

[/quote]

Kai sä olet sitten työpäivän ajan käynyt niitä ulkona vakoilemassa, että todella vain seisovat ringissä?

Vierailija
9/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:02"]

Kyllä ne töitä tekee, tärkeää työtä tekeekin. Mutta voisiko toimintaa jotenkin tehostaa, ovatko vasut ja palaverit aina ihan pakollisia. Minulle riittäisi ihan perushoito, mielestäni yliopisto-opinnot on tuossa työssä ihan liikaa. Riittää kun lapsi saisi ruokaa, leikkiä ja hoivaa. Silleen sitä ennenkin tehtiin ja ihan hyvin elämässä suurin osa ihmisistä pärjää. Nää diagnoosit on keksitty vasta viime vuosina ja muitten varjolla on sitten palaveria toisensa perään vaikka vähemmälläkin pärjää

[/quote]

Sua häiritsee meidän palaverit, jotka ovat työpäivän jälkeen? Vasut päiväuni aikaan yleensä.

Vierailija
10/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tätien juorurinki on ihan käsite, ei mikään tyhjästä tempaistu heitto.

Vierailija
11/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:15"]

[/quote]

Kai sä olet sitten työpäivän ajan käynyt niitä ulkona vakoilemassa, että todella vain seisovat ringissä?

[/quote]

En ole. Pääsen hakemaan lapset siinä puoli neljän aikaan, jolloin lapsia on pihalla vielä paljon. He ovat siinä pihalla ringissä lähes joka päivä.

Ja asiahan ei minua haittaisi, ellei heidän ohi menisi niin monta juttua joihin itse kyllä omien lasten kohdalla puuttuisin. Ja: myös minun lapseni on ollut pahantekijöiden joukossa, ja olisi hirveän kiva, että tällaista käytöstä kitkettäisiin siellä pois. Mutta ei :/

Vierailija
12/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:17"]Päiväkodin tätien juorurinki on ihan käsite, ei mikään tyhjästä tempaistu heitto.
[/quote]

Tämä on totta. Siksi monessa pk:ssa ne on kielletty ihan johtotason toimesta. Toisissa tällaista juorukulttuuria ei ole päässyt edes syntymään, mutta joissain se on kyllä ihan oikea ongelma.
T: Lto

Vierailija
13/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:15"]

[/quote]

[/quote]

En ole. Pääsen hakemaan lapset siinä puoli neljän aikaan, jolloin lapsia on pihalla vielä paljon. He ovat siinä pihalla ringissä lähes joka päivä.

Ja asiahan ei minua haittaisi, ellei heidän ohi menisi niin monta juttua joihin itse kyllä omien lasten kohdalla puuttuisin. Ja: myös minun lapseni on ollut pahantekijöiden joukossa, ja olisi hirveän kiva, että tällaista käytöstä kitkettäisiin siellä pois. Mutta ei :/

[/quote]

Ok! Tosi harmillista, että teillä on tuollaista. Tiedän päiväkodin, jossa leikitään lasten kanssa jne. Toivotaan, että tuo yleistyisi enemmän! Siis lasten kanssa leikkiminen.

Vierailija
14/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten päiväkodissa tädit ei tuolapsia ulos lainkaan. Liian kylmä,-kuuma,sataa,liian pimeää jne..

Muutenkin jos sinne menee yllättäen, tädit on kun nukkuneen rukous. Kertakaikkiaan vetelää meininkiä Orimattilassa.

Vierailija
15/20 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa työskennelleenä voin kertoa että eniten negapalautetta antavat lihavat lahnaperseäidit jotka eivät itse jaksa tehdä mitään lastensa kanssa.Kotona dvd pyörii.HUONO OMATUNTO

Vierailija
16/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:33"]

Päiväkodeissa työskennelleenä voin kertoa että eniten negapalautetta antavat lihavat lahnaperseäidit jotka eivät itse jaksa tehdä mitään lastensa kanssa.Kotona dvd pyörii.HUONO OMATUNTO

[/quote]

Vaan aika monesti ne päiväkodin täditkin on juuri kuvailemasi kaltaisia.  Oikeastaan kuvailit päiväkodin tädin prototyypin. Kaikkein surkeimmat niistä tupakoikin kaiken muun paskan lisäksi neule harteillaan. huonoine ryhteineen.

Vierailija
17/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pelottaa, että ne joutuu kohta tekeen töitäkin. Kun se istuminen ja juoruilun olis niin mukavaa. :-)

Vierailija
18/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sen minimaalisen palkan eteen kauheasti töitä kannata tehdäkään. Uniaikaan maataan sohvalla ja selataan facebookia, ja pihalla seistään juoruringissä.

Vierailija
19/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tädit vielä jaksavat puuhata lasten kanssa, mutta vanhempana useimmat vaan leipääntyvät.

Vierailija
20/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:02"]

[/quote]

Aika pitkälle olen samaa mieltä. Toki apua on tarjottava sitä tarvitseville, mutta en ymmärrä ajatusta siitä, että päivähoito on jotain sellaista erityistä varhaiskasvatusta, jota kotona ei osattaisi antaa. Päivähoito on turvallinen ja hyvä paikka lapselle silloin kun vanhemmat ovat töissä ja sitä turvaa ja hoivaa pystyy antamaan kuka tahansa normaali empaattinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi