Nyt rehellisesti: onko 10-18.v lapsesi kaunis/komea?
Jos on, miksi? Jos ei, miksi?
Ihan rehellisesti nyt, koska kun minä olin kymmenenvuotias, olin R U M A. Kaikin tavoin. Silti äitini kehui kauniiksi ja se ei tuntunut hyvältä. Siis ei tietenkään olisi tarvinnut sanoa rumaksi, mutta ei tarvitse sitä kaunista hokea ilman mielipidekysymystä. Mutta se siitä!
O N K O L A P S E S I R U M A ?
Kommentit (55)
Kuulin joskus suuren viisauden yhdeltä mummolta, joka ei suostunut kehumaan lapsenlastaan kauneimmaksi kuin muut.
Sanoi vain että jokainen on yhtä kaunis Luojansa silmissä.
Tajusin vasta myöhemmin, että siinä piilee tasa-arvon siemen.
PS. Miehenä voin sanoa että se tyttö oli ihan syötävän hyvän näköinen..
Mun 6- vuotiaasta näkee, että tulee komea isona. On pitkä, hoikka, tumma, harteikas kaveri. Poika siis ☺️ Pikkuveljellään ei ole noita "klassisen komeita" piirteitä, mutta on toisella tapaa suloinen.
n. 12-vuotiaana tyttöni oli vielä, äitinä tekee pahaa sanoa mutta yleisen käsityksen mukaan epäviehättävä. Pyöreä, hieman miehekkäitä piirteitä. Kuitenkin kasvoi hieman yllättäen todella kauniiksi. Pituutta tuli lisää (175cm) ja paino jakautui kauniisti, pukeutuu nätisti ja on itsevarma persoona joka säihkyy myös ulkonäköön. Nyt siis 17v.
14v poika sekä 16v tyttö molemmat minun ja muiden mielestä tavattoman kauniita. Heillä on kaunis luusto, mikä on peruja vanhemmilta.
14-vuotias tyttäreni ei ole erityisen kaunis, siis missimäisen tyylinen. Hänellä on hyvä sellainen skeittityttö tyyli, mistä tykkään. Kiva meikki, joka on aika hillitty ja rento olemus muutenkin.
11-vuotiaani on kaunis. Pitkä, hoikka, upeat kiharat, pitkät hiukset..
mutta ihmisessä on muutakin kuin ulkonäkö :(
tyttö on aika erikoinen, eikä ihmisenä mitenkään helppo.
Ei kyllä voi ennen murrosikää sanoa tuleeko lapsesta kaunis tai komea. Piirteet saattaa muuttua ja korostua ihan yllättävällä tavalla. 10v:sta en tiedä vielä tuleeko kaunis, söpö on kyllä ja kaunisrakenteinen, sellainen gasellimainen on ollut aina. Kohta 12v täyttävästä tytöstä ja 13v pojasta näkee paremmin kun murrosikä on jo alkanut. Ja olen pistänyt merkille että komea mies näyttäisi pojasta olevan tulossa sekä tytöstä kaunis. Esikoispojasta tosin sanoi jo kätilö että "täältä tuli tällainen sydäntenmurskaaja" ja on kyllä sellainen tahtomattaan ollutkin, kiltti kyllä eikä mikään pleijeri mutta naiset iskee jatkuvasti, asiakaspalvelutyössä aika monesti joku tyttö antanut puhelinnumeronsa :o
Poika 12v urheilee paljon ja on nyt ruskea kuin kahvinpapu. Ruskeissa hiuksissa vaaleita raitoja, kuin parturilla tehty, vaikka aurinko vaalentanut. Symmetriset kasvot, normaalit, mutta silmät on kauniit. Kummisetänsä sanoi että niillä muutamakin nainen hurmataan tulevaisuudessa. Tyttäreni vuotta nuorempi ja on myös urheilullinen, tanssijan kroppa ja eleet. Pitkä vaalea tukka tekee nyt kesällä tytöstä kaunottaren päivettyneiden kasvojen kanssa. Paljon liikkuva, itsevarma ja kroppansa hyvin kantava on aina viehättävä (mies tai nainen, tyttö tai poika)
10-v kaunis poika, sellainen sorja, tavattoman pitkät tuuheat ripset ja muutenkin kauniit silmät. Luultiin vauvaiässä tytöksi, vaikka oli sinisiin puettu päästä varpaisiin. Millainenhan mahtaa olla aikuisena.
Jaahas, tästä tuli kilpakehuketju. Samoin kuin kaikki saa vain kiitettäviä koulussa.
On tosi kaunis. Luuston ja piirteet perinyt vanhemmiltaan. Etevä koulussakin. Tyttö ja ilää 15v. Ainoastaan vaatimattomuus tosin minullakin vainvoittaa kauneuteni.
No hohhoijaa :D Tokihan kaikki pitää omaa lasta kauniina, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt. Mulla on söpö vauva jolla on hörökorvat, eipä siitä vielä tiedä millaiseksi isona kasvaa mutta tuskin Pampers-mainokseen pääsisi. Eikä ole niin väliksikään.
Teinitytöt näyttää aina hyvältä koska on hyvä ilo ja kiinteys ja nuoruuden raikkaus. Vasta kun ikää tulee, niin rupsahtavat tai jos on hyvät geenit niin ovat hyvännäköisiä vielä vanhempinakin. Eli vasta siinä vaiheessa tietää varmasti.
12v poika on sellainen söpö, varmasti nuorten tyttöjen makuun suurine sinisine silmineen. Sitä en osaa sanoa kuoriutuuko pojasta komea isona vai perus äijä ja ihan sama. Tavikset on parhaita :) 10v tyttö on tavallisella tavalla sievä, hurmaava hymykuoppa, kirkkaan siniset silmät, kaunis luusto ja urheilullinen kroppa kun harrastaa kilpavoimistelua.
Meidän 10-v on kaunis, hoikka, pitkät raajat, vaaleat suorat semi ohuet hiukset ja arviolta noin. 145cm ja 33,5kg?
Sitten 12-v, kaunis, hoikka, vaaleat hieman luonnonkiharat hiukset. pitkät raajat ja arviolta noin. 156cm ja 37,5kg
Miellyttävän näköisiä kyllä. Jokaisessa jokin kaunis yksityiskohta. Kaikilla mm kauniit silmät (kaikilla eriväriset) ja upeat paksut hiukset.
Parasta kuitenkin että ovat fiksuja, nyt jo aikuisia kaikki
Olen itse 13- vuotias tyttö, ja tämä keskustelu on mielestäni melko karu. Ei ulkönäköä voi omalta lapseltaan arvioida tällä tavoin. Ja vaikkei minulla lapsia olekkaan, on minulla sisko ja veli. Vaikka kenen mielestä he näyttäisivät rumilta, taviksilta, miltä vain, niin minulle he ovat ja tulevat aina olemaan kauniita/ komeita, sillä he ovat juuri minun siskoni ja veljeni. En voisi milloinkaan edes ajatella heidän ulkönäköään millään tavalla epäviehyttäviksi, vaikka he joskus sitä jonkun mielestä olisivat.
+Tiedän keskustelun olevan vanha, mutta itsekin tänne eksyin ulkönäkömurheiden vuoksi. Ja olen varma, että muutkin nuoret niin tekevät. Kiitos!
Nytkö ulkonäkökeskeisyys pitää ulottaa jo lapsiin?
Ollaanko me aikuiset näin sairaita päästämme?
En ihmettele miksi nykyajan nuorilla on niin paljon mt-ongelmia ja syömishäiriöitä sekä ulkonäköpaineita. Todella surullista!!
N19
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:31"]Teinitytöt näyttää aina hyvältä koska on hyvä ilo ja kiinteys ja nuoruuden raikkaus. Vasta kun ikää tulee, niin rupsahtavat tai jos on hyvät geenit niin ovat hyvännäköisiä vielä vanhempinakin. Eli vasta siinä vaiheessa tietää varmasti. [/quote] Kyllä tytöistä tulee rumia teini-iässä, kun suurin osa upottaa naamansa pakkeliin ja lopettaa aidon ilmeilyn kuvissa ja tilalle tulee silmien siristelyä, huulten törrötystä ja myötähäpeäposetuksia. Olen monesti katsonut lapsuuskuvia (omia ja muiden) ja ajatellut, että lapset ne ovat niin kaniita, kun ovat kameran edessä aitoja. Ei tekemällä tehtyjä ilmeitä vaan tilanne aitona itsenään. Se on katoavaista.
[/quote]
Kyllä ne poseraauksetkin on just oikeasti hellyyttäviä kun niitä osaa oikealla tavalla katsoa ja näkee ne just sellaisena nuoren ja epävarman tytöntyllerön yrityksenä hakea sitä naiseuttaan.
[/quote]
Ei minun mielestäni.