Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu suuttui kun epäilin hänen suunnitelmansa kannattavuutta

Vierailija
13.06.2015 |

Kuulemma ole kateellinen. En nyt oikein ymmärrä, mistä edes pitäisi olla kateellinen. Hän suunnittelee alkavansa tehdä nettisivuja. Sanoin vaan, että ala on kovasti kilpailtu ja hommia saadakseen pitää tehdä paljon töitä ja olla jotain mainetta ennestään sekä että kannattaa varmaan muita hommia olla lisänä, sillä pelkällä nettisivujen tekemisellä pitää olla riittävää tuottoa. Sanoin myös, että starttirahaa voi olla vaikea saada - tämä tuttava luuli, että sitä saa automaattisesti jokainen yrityksen perustaja ja hermostui, kun olin eri mieltä. Mutta kun tiedän, en edes luule, että aluemme työkkärissä ei tiukan kilpailun aloille starttirahaa herkästi anneta, eikä varsinkaan jos suunnittelee kovin yksipuolista yritystä ilman valmista asiakaspohjaa. Mistäs nyt pitäisi kateellinen olla? Tekniikan osaan itsekin, mutta en ole erityisemmin hyvä visuaalisesti, joten ei ole minun alaani ollenkaan. Alan osaajia taitaa olla aikas paljon. Ihan vain mielestäni kerroin tosiasioita. Eipä asia minulle kuulu, mutta kun hän kysyi mielipidettäni ja se ei tainnutkaan miellyttää.

En nyt osaa sanoa onko kaveri vai tuttu, jotain siltä väliltä, ystävä ei kuitenkaan. Mulla on kuitenkin yrittäjätausta itselläni ja siirryin uudelleen koulutuksen kautta palkkatöihin, koska se on turvallisempaa. Myös perheeni on yrittäjätaustainen, joten siksi kai hän minulta kysyi ja odotti kannustusta. En minä hänen yritystään sentään teilannut, vaan epäilin, että pelkällä nettisivujen tekemisellä, valtavan kilpailulla alalla, voisi kylmiltään ja pelkästään pärjätä. Kun kerran kysyttiin. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:56"]

Tyypillinen suomalainen, tottahan minä vaan puhuin, en mitään pahaa tarkoittanut. Kateellinen olet, se on selvä. Suomijuntin mielestä toisen yritys ja onnistuminen on aina itseltä pois. Mitä luulet, monta yritystä tässä maailmassa olisi perustettu, jos pitäisi olla asiakaspohja valmiina.

[/quote]

Kateellinen mistä? Joku kauppaliike on aina eri asia, kuin omaan osaamiseen perustuva toimiala. Suurin osa on tehnyt alan töitä ensin palkallisena ja sitten lähtenyt omaan, kun on saanut nimeä. Kahvila tai kauppa on eri asia, sinne vaan tulee ihmisiä tai sitten ei tule, sama jonkun kampaamon kanssa, missä pitää vain mainostaa. Alat, joissa yksi asiakas vie ison tilan, tarvitsee ensin vähän pohjaa, niitä en lähtisi itse tyhjän päälle. Itsekin, kun pidin yritystä aikanaa, olin pari vuotta tehnyt samaa työtä sivutoimisena ja sitten vaan entinen työnantaja siirtyi asiakkaaksi ja hänkin piti ratkaisustani. Mutta kun tuli tarjous palkkatyöstä varsinaisella alallani, otin sen vastaan. 

Vierailija
22/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samantyylinen kaveri joka on ollut jo kolme kertaa yrittäjänä huonolla menestyksellä (alussa innostus kova, sitten kun ei onnistukaan heti pistää pillit pussiin).  Tyyliin heti pitäisi saada muutama tonni kuussa voittoa, ei minkäänlaista kärsivällisyyttä tai pitkäjänteisyyttä. Hänellä riittää koko ajan uusia mahti-ideoita joissa ei tunnu olevan mitään suhteellisuudentajua ja sitten jos niitä arvostelee (rakentavasti) niin saa kuulla olevansa kateellinen tyypillinen suomalainen. Aina pitäisi olla ihkuttamassa että voi kun on hyvä idea ja varmasti rikastut, jos haluaa olla väleissä, vaikka tietää, että se ei ole totta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä nykyään on paljon kaikenlaista jaksamattomuutta ja elämäm koulu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä