Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö uskonnot hävittää maan päältä?

Vierailija
12.06.2015 |

Niin, pitäisikö uskonnot, varsinkin kristinusko ja islam hävittää maan päältä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:03"]Ei todellakaan. Antaa ihmisten uskoa tai olla uskomatta, miten itse haluavat. Länsimaissahan useimmat ei enää usko, ainakaan niin kuin kirkko opettaa. Mutta ei niistäkään jotka uskoo, mitään haittaa ole. Ei nämä meidän helluntailaiset tai uskovat luterilaiset tai lestadiolaiset täällä pommeja räjäyttele tai mitään.
[/quote]
kyllä kuule suomessakin vääryyttä tapahtuu uskontojen takia.
mielestäni uskontojen pitäisi olla enemmän yksityisasia, kirkko pitäisi erottaa valtiosta ja mahdolliset uskontoryhmiin liittymiset (kaste yms) pitäisi tehdä vasta aikuisiällä oman tahtonsa mukaan. Ketään ei saisi kasvattaa uskomaan vain yhtä tiettyä asiaa, vaan lapsille pitäisi näyttää kaikki tiet!
[/quote]ja ympärileikkaukset vasta kun "uhri" on 18, saisi itse päättää silvotaanko.

Vierailija
2/35 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nehän häviävät itsestään ihmisten sivistystason noustessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:20"]Kirkot ja moskeijat pitäisi räjäyttää.
[/quote]miksi alapeukkuja?
[/quote]
En ole ollut uskovainen koskaan, enkä edes kuulu kirkkoon, mutta kirkot ovat kuitenkin tärkeä osa Suomenkin historiaa, eikä niitä tule räjäyttää.

Vierailija
4/35 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sillä ilman niitä ei pääse Taivaaseen. Mua niin ärsyttää, kun te sanotte että esim. Jumala on hölynpölyä. Katotaan sitten kun Jeesus tulee maan päälle, että oletteko silloinkin sitä mieltä :) jos ei usko, joutuu kitumaan Helvetissä ikuisesti, miettikää IKUISESTI.

Vierailija
5/35 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
6/35 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:20"]Kirkot ja moskeijat pitäisi räjäyttää.
[/quote]miksi alapeukkuja?
[/quote]
En ole ollut uskovainen koskaan, enkä edes kuulu kirkkoon, mutta kirkot ovat kuitenkin tärkeä osa Suomenkin historiaa, eikä niitä tule räjäyttää.
[/quote]onhan ne osa suomen historiaa, nimittäin riiston ja sorron historiaa.

Vierailija
7/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Antaa ihmisten uskoa tai olla uskomatta, miten itse haluavat. Länsimaissahan useimmat ei enää usko, ainakaan niin kuin kirkko opettaa. Mutta ei niistäkään jotka uskoo, mitään haittaa ole. Ei nämä meidän helluntailaiset tai uskovat luterilaiset tai lestadiolaiset täällä pommeja räjäyttele tai mitään.

Vierailija
8/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se tietysti hienoa mutta ihmiset ovat luonnostaan pelkureita ja tarvitsevat apua yliluonnolliselta joten eipä niistä tulla pääsemään eroon..

Vierailija
9/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:03"]

Ei todellakaan. Antaa ihmisten uskoa tai olla uskomatta, miten itse haluavat. Länsimaissahan useimmat ei enää usko, ainakaan niin kuin kirkko opettaa. Mutta ei niistäkään jotka uskoo, mitään haittaa ole. Ei nämä meidän helluntailaiset tai uskovat luterilaiset tai lestadiolaiset täällä pommeja räjäyttele tai mitään.

[/quote]

lestadiolaisilla tytöillä on tiukat paikat ;)

Vierailija
10/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismikin on paha juttu. Katso vaikka Pol Potia, Stalinia, ja Maoa.

Vierailija
11/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot on ideologioita muiden joukossa. On naiivia kuvitella, että ideologioista päästäisiin jotenkin eroon.

Vierailija
12/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietenkin...

Vierailija
13/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:02"]Niin, pitäisikö uskonnot, varsinkin kristinusko ja islam hävittää maan päältä?
[/quote]

Pitäisi. Sehän tarkoittaa siis ihmisten kehittymistä niin älykkäiksi että juuri kenenkään ei tarvitsisi mihinkään taikauskoihin turvautua. Väkisin niitä ei voi kitkeä.

Vierailija
14/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan islamia. Se niin pyhä uskonto ettei sen varjolla voi niin paha tekoa voi tehdä ettei sitä puolusteltaisiin ettei se oikeasti ole sellaista, vaan aivan hyvä uskonto kun vain oikein ymmärretään.

Pilapiirtäjät saavat siitä henkensä kaupalla tehdä pilapiirroksia ja se ylevää, mutta muille kritiikin esittäminen rasistista juonittelua.

Vierailija
15/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että kristinusko syrjäytti kaikki Suomessa sitä ennen vallinneet uskonnot. Ukko ylijumala jne.

Vierailija
16/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sanota porukalla EI näille lähi-idän uskonnoille (kristinusko & islam)

Vierailija
17/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:04"]

Olisihan se tietysti hienoa mutta ihmiset ovat luonnostaan pelkureita ja tarvitsevat apua yliluonnolliselta joten eipä niistä tulla pääsemään eroon..

[/quote]

Ei kaikki uskovat ole pelkureita ja usko koska uskoisivat saavansa jotain apua yliluonnolliselta olennolta. Itse olen kristitty mutten usko sellaiseen ollenkaan. Jumalasta sanotaan Raamatussa, että hän antaa yhtä lailla sateensa ja paisteensa niin hyville kuin pahoillekin, eli turha minun on kuvitella uskovaisuuteni takia jotain erityisvapautusta tämän maailman vaivoista ja kivuista. Mutta minä vaan olen lapsesta asti selittämättömällä tavalla ikävöinyt ja kaivannut Jumalaa, ihan Jumalan itsensä vuoksi, ei minkään pelon hoidoksi.

Vierailija
18/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:08"]

Ikävää että kristinusko syrjäytti kaikki Suomessa sitä ennen vallinneet uskonnot. Ukko ylijumala jne.

[/quote]

Voithan sinä palvoa Ukkoa jos haluat.

Vierailija
19/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkot ja moskeijat pitäisi räjäyttää.

Vierailija
20/35 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me emme hyväksyisi islamia vaikka siinä hieman haiskahtaa ihmisarvoa ja naista alentavaa toimintaa. On vain ylevää, sivistynyttä sekä avarakatseista hyväksyä noin puritaanin uskonto sekä pitää kaikkia siihen liittyviä toimintoja hyväksyttävinä. Joku impivaaralainen juntti voi peräkammarissaan käteen vetäessään sanoa jotain kriittistä siitä, mutta siitä ei tarvitse välittää. Islam ok ja hienoa että ihmiset tunnustavat vakaumustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan