Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietäiskö joku, onko minulla lomapäiviä vai ei?

Vierailija
12.06.2015 |

Olen siis jo kysynyt tätä asiaa henkilöstöhallinnolta yrityksessä, mutta ilmeisesti kesän yms. vuoksi minulle ei ole vastattu vielä.

Minut irtisanottiin viime vuonna. Tein kuitenkin keväällä työsopimuksen tälle samalle yritykselle. Nyt palkkakuitissani näkyy "tämän vuoden lomakertymä", siis lomapäivät. Itse luulin, että lomani paloivat, koska minut irtisanottiin (tuotannollisista ja taloudellisista syistä) ja nyt kun tein uuden työsopimuksen, niin olen tulkinnut, että aloitan nollasta.

Onko kellään tietoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin aloitit työt 2015, paljonko tunteja kuukaudessa?

Saitko lomakorvauksen viimeisessä tilissä 2014?

Vierailija
2/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla varsinaista vuosilomaa voi olla kuin korkeintaan muutama päivä, mutta kannattaa neuvotella palkatonta lomaa, koska olet kuitenkin taas saman firman palveluksessa kuin viimekin vuonna. Jos sama kuvio toistuisi joka vuosi, sinulla ei olisi koskaan varsinaista lomaa, vaan ainoa "loma" olisi jokavuotinen työttömyysjakso varsinaisen lomakauden ulkopuolella (ilmeisesti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:48"]

Milloin aloitit työt 2015, paljonko tunteja kuukaudessa?

Saitko lomakorvauksen viimeisessä tilissä 2014?

[/quote]

Sain lomakorvauksen nyt keväällä 2015 sen jälkeen kun mun irtisanomisaika oli päättynyt.

Sillä, millainen työsopimus mulla on nyt (tuntisopimus) tai paljonko tunteja teen nyt, ei taas ole mitään vaikutusta tuohon kysymykseeni, koska kyse on viime vuonna "tienatuista" lomista eli ne lomat, jotka olen tienannut maaliskuun loppuun 2015 mennessä. Ja joista siis luulin, että niitä ei ole, mutta tuli epäilys tuon palkkakuitin perusteella.

Vierailija
4/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko se tämän vuoden lomakertymä oli?

Vierailija
5/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:59"]

Ei sinulla varsinaista vuosilomaa voi olla kuin korkeintaan muutama päivä, mutta kannattaa neuvotella palkatonta lomaa, koska olet kuitenkin taas saman firman palveluksessa kuin viimekin vuonna. Jos sama kuvio toistuisi joka vuosi, sinulla ei olisi koskaan varsinaista lomaa, vaan ainoa "loma" olisi jokavuotinen työttömyysjakso varsinaisen lomakauden ulkopuolella (ilmeisesti).

[/quote]

Ei kyse ole nyt määräaikaisista työsopimuksista. Minulla oli siis toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, kun minut irtisanottiin viime vuonna. Samoin nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.

Kyse on siis siitä, että ovatko 1.4.2014-31.3.2015 jaksolla tienatut lomapäivät nollaantuneet sen vuoksi, että minut on tässä välissä irtisanottu.

ap (kuten myös vastaaja 4)

Vierailija
6/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:06"]

[/quote]

Tämän vuoden lomakertymä ei niin kiinnosta mutta kysymykseni tosiaan koskee sitä, olisiko minulla palkallista lomaa 22 päivää, jotka ovat kertyneet ajalla 1.4.2014-31.3.2015

ap

Vierailija
7/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomakorvaukset on maksettu rahana, ei maalaisjärjen mukaan pitäisi lomia olla kuin siitä ajalta, miltä olet uuden työsopimuksen tehnyt. 

Vierailija
8/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole palkallista lomaa, kun ne on jo maksettu lomakorvauksina. Eikä vielä pidetä uutta lomaa, vaan vasta 2.5.2016. Mitä vaikeaa tuossa asiassa on? Palkkaohjelmasta on tietysti jäänyt lomapäivät nollaamatta, kun niitä ei ole sinne lomapäivinä syötetty. Sinut on avattu uudestaan samalla henkilönumerolla ohjelmassa. Saat varmasti nuo päivät palkattomana pitää, kun ne siellä sua odottaa. Lomakorvaus on jo maksettu, joten lomapalkkaa ja -rahaa ei tule.

Vierailija
9/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:16"]

Jos lomakorvaukset on maksettu rahana, ei maalaisjärjen mukaan pitäisi lomia olla kuin siitä ajalta, miltä olet uuden työsopimuksen tehnyt. 

[/quote]

Ok, kiitti. ap

Vierailija
10/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:22"]

Ei ole palkallista lomaa, kun ne on jo maksettu lomakorvauksina. Eikä vielä pidetä uutta lomaa, vaan vasta 2.5.2016. Mitä vaikeaa tuossa asiassa on? Palkkaohjelmasta on tietysti jäänyt lomapäivät nollaamatta, kun niitä ei ole sinne lomapäivinä syötetty. Sinut on avattu uudestaan samalla henkilönumerolla ohjelmassa. Saat varmasti nuo päivät palkattomana pitää, kun ne siellä sua odottaa. Lomakorvaus on jo maksettu, joten lomapalkkaa ja -rahaa ei tule.

[/quote]

Ok, no kiitti tästä näkemyksestä, miksi ne lomapäivät näkyvät siellä tiedoissa kuitenkin. ap

Vierailija
11/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:06"]

[/quote]

Tämän vuoden lomakertymä ei niin kiinnosta mutta kysymykseni tosiaan koskee sitä, olisiko minulla palkallista lomaa 22 päivää, jotka ovat kertyneet ajalla 1.4.2014-31.3.2015

ap
[/quote]
Ottivat vanhana työntekijänä,eli on lomat. Minulla on ollut sama tilanne lomien kanssa,tosin itse lähdin. Jotkut työnantajat vaan arvostavat työntekijää

Vierailija
12/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:22"]

[/quote]

Ok, no kiitti tästä näkemyksestä, miksi ne lomapäivät näkyvät siellä tiedoissa kuitenkin. ap

[/quote]

No kuten sanoin, niitä ei ole erikseen nollattu, kun et ole lomaa pitänyt. Sinut on avattu uudelleen samalla henkilönumerolla ennen lomakauden alkua 2.5.2015, jolloin kenenkään talossa koko ajan olleenkaan lomapäiviä ei ole nollattu, kun ei niitä ole pidetty. Lomakertymät pidetään erillään palkkasummista. Jos sulle tehtäis lomapalkka-ajo, ohjelma luultavasti näyttäisi euroja nolla, mutta nuo täydet lomapäivät. Riippunee palkkaohjelmasta ja mitä ajoja palkanlaskija tekee.

Vierailija
13/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:59"]

[/quote]

Ei kyse ole nyt määräaikaisista työsopimuksista. Minulla oli siis toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, kun minut irtisanottiin viime vuonna. Samoin nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.

Kyse on siis siitä, että ovatko 1.4.2014-31.3.2015 jaksolla tienatut lomapäivät nollaantuneet sen vuoksi, että minut on tässä välissä irtisanottu.

ap (kuten myös vastaaja 4)

[/quote]

Kyllä ne on nollautuneet = maksettu = pidetty. Jos sinulla on nyt lomaakertynyt, niin se on kertynyt tänä vuonna ennen huhtikuuta

Vierailija
14/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:06"] No paljonko se tämän vuoden lomakertymä oli? [/quote] Tämän vuoden lomakertymä ei niin kiinnosta mutta kysymykseni tosiaan koskee sitä, olisiko minulla palkallista lomaa 22 päivää, jotka ovat kertyneet ajalla 1.4.2014-31.3.2015 ap [/quote] Ottivat vanhana työntekijänä,eli on lomat. Minulla on ollut sama tilanne lomien kanssa,tosin itse lähdin. Jotkut työnantajat vaan arvostavat työntekijää

[/quote]

Eli näköjään täälläkin yksi sanoo yhtä ja toinen toista.

No, odottelen, mitä henkilöstöhallinnosta vastataan.

ap

Vierailija
15/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ap lukemaan!

Vierailija
16/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomakorvaus on maksettu, ei lomia ole käytössä. Millon työsuhde päättyi ja milloin uusi alkoi? Yleensä kyllä palkkaohjelma nollaa lomakertymät lopputililaskennassa, mutta riippuu varmaan ohjelmasta miten automaattisesti toimii. Soita palkanlaskentaan, siellä tiedetään varmasti.

Vierailija
17/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:31"]

Opettele ap lukemaan!

[/quote]

?? Juurihan tässä keskustelussa tuli ilmi, että tähän keskusteluun kommentoineet eivät ole yksimielisiä asiasta.

Ei tarvitse ilkeillä.

ap

Vierailija
18/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:39"]

Jos lomakorvaus on maksettu, ei lomia ole käytössä. Millon työsuhde päättyi ja milloin uusi alkoi? Yleensä kyllä palkkaohjelma nollaa lomakertymät lopputililaskennassa, mutta riippuu varmaan ohjelmasta miten automaattisesti toimii. Soita palkanlaskentaan, siellä tiedetään varmasti.

[/quote]

Minulle on siis maksettu jo lomakorvaus aiemmin ja tässä palkkakuitissa näkyy tosiaan ne vanhat, joita sitten ilmeisesti ei ole nollattu ohjelmaan. Mutta hyvä tietää, jos tosiaan on vain noin, että tiedot ovat jääneet tuonne killumaan.

ap

Vierailija
19/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne kuin ap:lla ja tosiaan ne lomapäiviä muka oli käyttämättä vaikka olin siis välillä ollut pois töistä (irtisanoutunut). Eli be oli kyllä maksettu mulle rahana mut jääny vaan sinne järjestelmään killumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän