Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joistain naisista tulee äidiksi tultuaan tällaisia:

Vierailija
12.06.2015 |

- Arvostelevat negatiiviseen ja tietävään sävyyn muita äitejä aina kun tilaisuus tarjoutuu. "Eipä ihme ettei se Aada vielä kävele, kun aina pidetään rattaissa...", "Kaks vuotta tuli naapurin Veetille täyteen eikä vanhemmat edes yritä opettaa pois vaipoista, ihme touhua" ym.

- Pätevät omien lastensa saavutuksilla ja omalla perhe-elämällään. Tuovat esiin lastensa "saavutuksia" ja omaa kehittävää ja tervehenkistä arkeaan.

- Eivät salli itselleen hetken lepoa vaan suorittavat koko ajan (tai sitten lepäävät salaa kun kukaan ei näe, mistäs minä tiedän).

Siis todella rasittavaa... Enpä ihmettele, että miehetkin baareissa valittaa kun vaimo ei ymmärrä, jos siitä hehkeästä tyttöystävästä on kehkeytynyt vaimoutumisen ja äitiytymisen myötä tämän sortin ihminen.

Tiedän ja tunnen myös todella ihania ja rakkaudentäyteisiä äitejä, jotka ovat ystävällisiä myös muille.

Mutta mistä ihmeestä näiden joidenkin äitien ylpeilevän alistavan kireä asenne syntyy?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä ihmetyttää, että missä nämä tällaiset äidit on kun itse en tunne yhtäkään.

Vierailija
2/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko siitä etteivät itse ole tarpeeksi hyviä äitejä. Valitettavasti tunnistan itseni täysin kuvauksestasi. Ihan puhdasta epäonnistumisen pelkoa ja riittämättömyyden tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että moni ei edes huomaa kritisoivansa muita vanhempia. Niillä on vaan tiukat mielipiteet kaikesta lastenkasvatukseen liittyvästä eikä epäröi jakaa niitä. Olen muutaman tällaisen äidin tavannut kerhoissa.

Vierailija
4/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyjät harvoin ovat älyllisesti kovin lahjakkaita

Vierailija
5/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän monia tällaisia äitejä, ja en todellakaan tiedä miksi heistä tulee sellaisia. Jumaliste että on rasittavaa porukkaa.

-itsekin neljän äiti

Vierailija
6/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi kaveri joka yllättäen lopetti yhteydenpidon täysin tultuaan äidiksi. Oli sitä mieltä että vietän liian moraalitonta elämää.

Vierailija
7/7 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitana silloin jos joku yritää esittää rikasta,hyvää äitiä vaikka on paska, onneks on helppoa olla 1lapsen äiti vielä 2-3v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan