Miten mä löydän ovulaation kun kierto epäsäännöllinen?
Kommentit (10)
Nussikaa useemmin niin ei pidä ovulaatioita kytätä ja saattaa se mieskin pysyä lapsen syntymän jälkeen
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:41"]
Nussikaa useemmin niin ei pidä ovulaatioita kytätä ja saattaa se mieskin pysyä lapsen syntymän jälkeen
[/quote]
Mieluusti useammin =) ei vaan käytännössä ole mahdollista. Siks just pitäisi löytää otolliset päivät, jotteivät mene hukkaan.
http://www.oireet.fi/ovulaatio.html
Jos et tunnista näitä niin ei auta kuin tikuttaa koko kierto.
Onko selvitetty miksi kiertosi on epäsäännöllinen? Voihan olla, että et ovuloi ollenkaan ja siinä ei kyllä testit tai usein harrastettu seksi auta.
Jos kierto on epäsäännöllinen, niin mahdatko edes ovuloida?
Kyllä joissain kierroissa oon sen löytänyt. Ainakin ovistestien mielestä. Clearbluen digiä oon käyttänyt.
Ei auta kun tikuttaa, jos ei oireita tunnista. Mulla oli tosi epäsäännöllinen kierto ja seksiäkin tooooosi harvoin, ja silti raskauduin. Eli ei se epäsäännöllinen kierto sulje ovista pois.
Omani tunnistan näistä: näen seksiunia, valkovuoto on runsasta kananmunanvalkuaista muistuttavaa venyvää limaa, vatsa voi pömpöttää ja olla myös joitain muitakin kuukautisia edeltäviä oireita, kuten rintojen arkuutta.
Epäsäönnöllisissäkuukautissa ovulaatiokin on aina eriaikaan joten on helpointa tutkiskella omia tuntemuksia kuin tuhlata kaikki rahansa tikkuihin.
Mittaa lämpösi, itsellä ennen ovulaatiota on aina 36,4 ja ovulaation jälkeen 36.8, lämpöä mittaamalla ja opit yhdistämään muut oireet ovulaatioon. Ja kun lämpö on kohonnut tiedät ovulaation jo menneen ohi.
Kaitpa se täytyy vaan tikutella. (Ällöttävä sana muuten!) Ja seurailla. Viime viikolla oli vasta menkat 1-5päivä. Aloitin jo varuiksi ma testailemaan ja vielä ei ainakaan tikut kerro että olis ollu ovista. Pari päivää tossa oli kyllä havaittavissa jonkinmoista nippailua mahassa. Kumpa se ei kuitenkaan olis vielä mennyt.
Nonii!! Ei tarvinu kauaa odottaa. Tänää sain hymynaaman! Ei tarttis ku saada ukko kotia asioiltaan. Ainakin tänään siis saa tilaisuuden käytettyä.