Sain kutsun kertausharjoituksiin mutren halua mennä sinne
Kommentit (49)
Minä vaihdoin intin jälkeen sivariksi. Piti siinäkin käydä viikko Lapinjärvellä, mutta kertaamaan ei tarvitse lähteä. Vuosikymmenten stressin kertausharjoituskutsuista vältin.
Eikai sinne pakko mennä. Vetoa vaikka töihin.
Sun pitää ilmoittaa sinne, että sinulla on este saapua. Ne sitten hyväksyy tai hylkää ilmoituksesi. Kai siitä voi aika pitkälle väistellä.
Ihan uteliaisuudesta mikä sotilasarvo ja ootko ennen käyny. Itseäkään ei yhtään huvittas, kerran kävin pian armeijan jälkeen ja rivimiehistöön kuulun niin vähän veikkaan ettei enää edes kutsuttas.
Ei noista kyllä ilman todistuksia voi luistaa. Pakko se on mennä jos ei ole esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikai sinne pakko mennä. Vetoa vaikka töihin.
Onhan sinne mentävä, työt ei ole este, ellei pysty osoittamaan että yritys menee tyyliin nurin sen kertausviikon aikana. Sakot tulee jos ei mene.
Yksi vaihtoehto on lääkäriin meno ja sieltä sellainen lappu, että et ole sovelias osallistumaan harjoitukseen. Tosin en tiedä pitääkö se käydä siellä paikan päällä varuskunnassa lääkärissä, vai kelpaako siviililääkärin lappu. Itse valittaisin selkää tai voimakasta ahdistusta, mutta niistä jää merkintä potilastietoihin.
Kyllä sieltä pystyy anomaan lykkäystä tms. Miesystävä sai kutsun pikakertauksiin, mutta ilmoitti, ettei kyseinen aika sovi. Vastauksena tuli, että kiitos ilmoituksesta ja katsotaan seuraavaa ajankohtaa.
Saatko reserviin kuulumisesta rahaa tai verohelpotuksia? Jos et, niin mikset eroaisi?
Menet nyt sinne. Max viikko ja se siitä taas pitkäksi aikaa.
Itse kävin kertausharjoituksessa viikon verran ja oli perkeleen raskasta. Saman tien kaman päälle ja metsään. Ei saanut paljoa nukuttua sen viikon aikana ja ryynäämään joutui kunnolla. Isäni oli kertauksissa 80-luvulla ja silloin ne vaan paisteli siellä makkaraa ja osa vei kai viinatkin. Ei olisi onnistunut mitenkään tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kertausharjoituksessa viikon verran ja oli perkeleen raskasta. Saman tien kaman päälle ja metsään. Ei saanut paljoa nukuttua sen viikon aikana ja ryynäämään joutui kunnolla. Isäni oli kertauksissa 80-luvulla ja silloin ne vaan paisteli siellä makkaraa ja osa vei kai viinatkin. Ei olisi onnistunut mitenkään tuollainen.
Tuollaisesta traumasta saa sairauslomaa heittämällä kuukauden kertausharjoitusviikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Viikko metsässä, huonoilla yöunilla ilman viinaa ja makkaraa. Miten oikein selvisit?
Tuli mieleen, että eikö olisi hauska jos kertausharjoituksiin saisi ottaa paikasta riippuen lemmikkinsä matkaan? Siellä olis koiria ja kissoja, saisivat taistelulemmikin arvon sitten 🐈🐕
Ovat kiristäneet noita ehtoja nykyään kun lykkäyksiä haettiin aiemmin niin paljon. Pitää siis olla pätevät perusteet ja ne ovat a) terveydelliset syyt tai b) muut äärimmäisen pakottavat syyt (yksityisyrittäjä).
Jos olisin sinä, purisin hammasta ja menisin. Helpommalla pääsee ja kaipa se on hyvä sinunkin vähän muistutella taitoja mieleen, kun itänaapuri on mikä on.
Epäreilua. Miksi joidenkin pitää mennä vielä jotain kertauksia tekemään?
Mites muilla onko kertaukset ollut raskaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta traumasta saa sairauslomaa heittämällä kuukauden kertausharjoitusviikon jälkeen.
No hoidin trauman ryyppäämällä kolme päivää kun pääsin kotiin ja nokittamalla isäni sotilasarvolla (hän on pelkkä sotamies, itselle tuli korpin jämät).
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua. Miksi joidenkin pitää mennä vielä jotain kertauksia tekemään?
Tuollaisen itänaapurin kanssa eläminen on vähän kuin väkivaltaisuuteen taipuvaisen sekakäyttäjän naapurissa asuminen. Isommilta kohtauksilta varmasti välttyy kun pitää asialliset välit, mutta kannattaa siitä huolimatta vähän pitää silmällä ja kättä pidempää helposti saatavilla.
Toivottavasti minulle ei tule. Ei tippaakaan kiinnostaisi.