Siirsin Intrum Justitian laskua. .
Eräpäivää, sähkölasku kyseessä. Sähköpostilla.
Suostuivat siirtämään mutta viestissä luki: "Huomioithan että tähän ei saa siirtyä uusia laskuja tai eräpäivän siirto raukeaa."
Eli mitä tuo tarkoittaa? Ei saa tulla samalta yhtiöltä toista laskua vai keneltä? Kahdella viikolla laskun eräpäivää siirsin
Kommentit (22)
Milläs maksat seuraavan sähkölaskun?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:25"]Milläs maksat seuraavan sähkölaskun?
[/quote]
Rahalla? Mitä ihmettä?
Minä olen maksanut suoraa alkuperäiselle laskun lähettäjälle.Perintä firmoille en ole maksanut penniäkään
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:25"]Milläs maksat seuraavan sähkölaskun?
[/quote]
Rahalla? Mitä ihmettä?
[/quote]
Kun jos tuo on mennyt perintään niin sullahan on uusi laski pian taas maksettavana.
Mitä tuo ij tässä tekee? Itse siirtänyt eräpäivää joskus, mutta Helsingin energian kanssa. Miksi perintälafka on kuvioissa mukana??
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:35"]Minä olen maksanut suoraa alkuperäiselle laskun lähettäjälle.Perintä firmoille en ole maksanut penniäkään
[/quote]
No joo mutta jos sähköt on menossa kiinni niin varmaan vähän pakko neuvotella perintäfirman kanssa jos ei haluu meikata pimeässä
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:25"]Milläs maksat seuraavan sähkölaskun?
[/quote]
Rahalla? Mitä ihmettä?
[/quote]
Kun jos tuo on mennyt perintään niin sullahan on uusi laski pian taas maksettavana.
Mitä tuo ij tässä tekee? Itse siirtänyt eräpäivää joskus, mutta Helsingin energian kanssa. Miksi perintälafka on kuvioissa mukana??
[/quote]
Niin onkin. Pystyn sen maksamaan ja tulee vasta heinäkuussa seuraava lasku
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:35"]Minä olen maksanut suoraa alkuperäiselle laskun lähettäjälle.Perintä firmoille en ole maksanut penniäkään
[/quote]
No joo mutta jos sähköt on menossa kiinni niin varmaan vähän pakko neuvotella perintäfirman kanssa jos ei haluu meikata pimeässä
[/quote]
Maksa suoraa alkuperäinen lasku sähköyhtiölle.Ei kai tämä nyt näin vaikeaa voi olla?Ei se perintä firma sun sähköjä voi katkasta
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:35"]Minä olen maksanut suoraa alkuperäiselle laskun lähettäjälle.Perintä firmoille en ole maksanut penniäkään
[/quote]
[/quote]
Maksa suoraa alkuperäinen lasku sähköyhtiölle.Ei kai tämä nyt näin vaikeaa voi olla?Ei se perintä firma sun sähköjä voi katkasta
[/quote]
Niin. mutta pakko sitä eräpäivää oli siirtää kun en pysty sitä just nyt maksamaan. Ja tuskin sähköyhtiö siitä enää kanssani neuvottelee kun perintään laittoivat
On vähän maksuvaikeuksia ja koitan tässä sumplia perintäyhtiöiden kanssa. sillä siis mietin että tarkoittaako tuo toisen yhtiön laskua vai sähköyhtiön? Koska luulin että näistä voi sopia. Sähköyhtiöltä ei ole menossa perintään muita laskuja
Kysäise suoraan Intrumilta mitä ajavat takaa. Paska perintäfirma se on, käyttävät tahallaan harhaanjohtavaa/epäselvää viestintää ja asiakas joutuu taas maksumieheksi.
No eihän tuosta ota mitään selkoa. Kannattaa kysyä.
Kysyin. Vastausta odotellessa. Miten tässä tapauksessa menee kun kirjeessä luki että jos maksua ei ole suoritettu eräpäivään menneessä niin sen jälkeen sähköt katkaistaan. Ja eräpäivä olisi ensi tiistai ja sitä siirrettiin. Nyt kun eräpäivä on siirretty,niin kai ne ilmoittaa Intrumilla sähköyhtiölle etteivät katkaisisi niitä
No eiköhän se tarkoita sähköyhtiötä.
"Nyt kun eräpäivä on siirretty,niin kai ne ilmoittaa Intrumilla sähköyhtiölle etteivät katkaisisi niitä?"
Tuo kiinnostaa minuakin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:56"]"Nyt kun eräpäivä on siirretty,niin kai ne ilmoittaa Intrumilla sähköyhtiölle etteivät katkaisisi niitä?"
Tuo kiinnostaa minuakin.
[/quote]
Uo
Tietynlaista uusavuttomuutta tämäkin. Kysellään täällä keskustelupalstoilla kun asia selviäisi tosi helposti soittamalla perintäyhtiöön. Hankalan elämäntilanteen takia olen joutunut muutamia kertoja soittamaan perintäyhtiöön ja aina olen saanut asiat heti selväksi. Tärkeintä on soittaa ennen perintälaskun eräpäivää.
Jos olet saanut perintäyhtiöltä hyväksynnän eräpäivän siirrolle, niin ei ne sähköt katkea. Yleensä sähköyhtiö antaa perintäyhtiölle tiedon kuinka pitkälle he voivat siirtää eräpäivää. Ja perintäyhtiöissä taas mielellään siirretään tuota eräpäivää, koska sehän tietää vain korkotuloja firmalle.
Juu eli vastaus tuli että sähköyhtiöltä ei saa tulla uusia. -ap