Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäsuhteeni

Vierailija
12.06.2015 |

En oikein tiedä, edes mistä aloittaisin, mutta ajatus isästäni ahdistaa minua niin paljon että en saa enää nukuttua öisin.

Periaatteessa minulla on hyvät välit isääni, soitellaan ja jutellaan, mutta jutellaan nimenomaan tietyistä asioista, kuten hänen tavoitteistaan, hänen työstään ja erilaisista raha-asioista. Isäni välttää visusti ottamasta mitään tunteellisempaa koskaan puheeksi, eikä ole koskaan ottanut. Hän haluaa että olisin yhtä menestyvä kuin hän, ja vertaa aina minun olevan ihan samanlainen kuin hän, vaikka en koe itse niin, mutta en uskalla väittääkkään. 

Minä olen seurustellut puolitoista vuotta, ja olen asunut yhdessä seurustelukumppanini kanssa puoli vuotta. Olen isälle maininnut että asun erään kanssa mutta heti hän vaihtoi oikeastaan puheenaihetta. Tiedän, että hän seurustelee jonkun naisen kanssa, enkä ole häntä tavannut, eikä isänikään ole tavannut miesystävääni.  Minua ahdistaa tässä vähän kaikki ja isälleni en pysty puhumaan melkeinpä mistään. En ole koskaan saanut avautua hänelle mistään, esimerkkinä kerran olimme lenkillä pururadalla 10 km päässä kämpästäni ja meille tuli riita siitä kun valitin siitä kuinka ulkompuolisena tuntsin itseni töissä. Isäni suuttui että valitan vain omia ongelmiani eikä minua kiinnosta hänen asiat ja jätti minut sinne yksin, ja jouduin kävellä 10 km kotiin.. 

Välit on niin vaikeat. Ahdistaa varmaan eniten se ettei hän ole tavannut miesystävääni. Ja se miltä hän saa itseni tuntemaan aina kuin puhun hänen kanssaan. Nyt hain yliopistoon, ja sanoin että en tiedä miten koe meni, niin saan vastaukseksi painostavan : ''Kyllä sinä sisään pääset..''. Juurikin niin, että olen epäonnistunut jos en pääse. Tähän liittyy kaikkea lapsuudesta, olen saanut katsoa hänen alkoholismiaan ja jopa huumeiden käyttöä nuorempana. Isä on minulle omalla tavallaan todella rakas, mutta olen niin rikki hänen takiaan. :( Mitähän minun pitäisi tehdä hänen kanssaan? En osaa hänelle puhua mistään tunteellisemmasta koska me ei olla mistään sellaisesta koskaan juteltu. Olen kuitenkin jo 21-vuotias.. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on narsisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla