PEKINGIN OLYMPIALAISET 2022 OFFICIAL
Virallinen olympialaisketju julistetaan avatuksi!
Kuka katsoo avajaisia juuri nyt?
Kommentit (4456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs olympialaiset kiinnostaa vähän täällä av:lla. Kisat jatkuneet jo useamman päivän ja ketjun pituus alle 20 sivua! Jos tää olis joku BB- tai Tempparit-ketju niin sivuja olisi varmaan jo parisataa.
Näköjään. Ehkä täällä ei sitten olekaan miehiä. Mä teen nyt oletuksen, ettei naisia kiinnosta olympialaiset.
-nainen
No mua kiinnostaa ja olen nainen.
Parempi vain jos miehet eivät jaksa tulla tähän ketjuun öyhöttämään. Johan he kävivät haukkumassa naisjääkiekkoilijat. 🤦♀️
T. Lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs olympialaiset kiinnostaa vähän täällä av:lla. Kisat jatkuneet jo useamman päivän ja ketjun pituus alle 20 sivua! Jos tää olis joku BB- tai Tempparit-ketju niin sivuja olisi varmaan jo parisataa.
Näköjään. Ehkä täällä ei sitten olekaan miehiä. Mä teen nyt oletuksen, ettei naisia kiinnosta olympialaiset.
-nainen
Parempi vain jos miehet eivät jaksa tulla tähän ketjuun öyhöttämään. Johan he kävivät haukkumassa naisjääkiekkoilijat. 🤦♀️
T. Lainaamasi
Itse olen mies ja seuraan naisten olympiakiekkoa suurella innolla kuin muutakin naisurheilua. Naisten kiekkoturnaus on mielenkiintoinen, koska siellä on mukana maailman parhaat. Miesten olympiakiekkoa en aio seurata ollenkaan, koska siellä on mukana ö-luokan maajoukkueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
T. Lainaamasi
No suomen naiset olivat kyllä lätkässä luokattoman huonoja aiemmissa peleissä. Ei ollut kivaa seurattavaa.
Uskon,että miehissäkin on ihan asiallisia keskustelijoita.
Toki pysyn päätelmässä,että naisia ei nyt olympialaiset sitten niin kiinnosta🤷 Ainakaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
T. LainaamasiNo suomen naiset olivat kyllä lätkässä luokattoman huonoja aiemmissa peleissä. Ei ollut kivaa seurattavaa.
Toki pysyn päätelmässä,että naisia ei nyt olympialaiset sitten niin kiinnosta🤷 Ainakaan täällä.
Kyllä naisia, kuten minua, olympialaiset kiinnostavat. Hyvin monia kiinnostaa. En vaan näe mitään syytä miksi minun pitäisi tänne mitään kirjoitella. Naisjääkiekko on saanut aikaan tänne monen monta erillistä ketjua ja kyllä ne haukkujat kohta tämänkin ketjun pilaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
Minua kiinnostaa mutta taitoluistelu ei ole päässyt kunnolla vielä käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
T. LainaamasiNo suomen naiset olivat kyllä lätkässä luokattoman huonoja aiemmissa peleissä. Ei ollut kivaa seurattavaa.
Kyllä naisia, kuten minua, olympialaiset kiinnostavat. Hyvin monia kiinnostaa. En vaan näe mitään syytä miksi minun pitäisi tänne mitään kirjoitella. Naisjääkiekko on saanut aikaan tänne monen monta erillistä ketjua ja kyllä ne haukkujat kohta tämänkin ketjun pilaavat.
Niin,kirjoitinkin ainakin täällä.🤷
Onhan se fakta,että Damiano tai Salkkari/temppariketjut on pidempiä.
Tai "mies flirttailee töissä".
Keitäs muita hyvännäköisiä miehiä olette kisoista jo bonganneet, paitsi norjalaisen curling-pelaajan? 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pälkähti juuri mieleen, että Anni Kärävä on toisin päin Känni Arava.
Ei tosin aivan sata prosenttisen munansaannos vaikka otki ihan hauska onkin. Samaa sarjaa kuin "Sirpa kylmissään", eli on jätettävä ään pisteitä pois, että siitä saa haluamansa lopputuloksen.
Mielestäni sananmuunnoksia ei voi aina tehdä täysin pilkulleen. Pitää ottaa huomioon se, miten se sana ääntyisi puhuttuna. Ei siis semmoisia sanoja, joka alkaa aalla ja myöhemmin tulee ääkkösiä, koska se vain tuntuu väärältä. Yyn voi joutua muuttamaan uuksi, tai päinvastoin.
Joskus jopa iin voi muuttaa jiiksi. Esim. radiojuontaja Kim Sainio ei voi mielestäni kääntyä muotoon Sam Kiinio, vaan ennemminkin Sam Kijnio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
Minua kiinnostaa mutta taitoluistelu ei ole päässyt kunnolla vielä käyntiin.
Mä katsoin vähän. Miesten lyhytohjelmassa se kanadalainen luistelija oli kuin Tom Cruise. Tai nimitin hänet itse Kanadan Tom Cruiseksi.Heh,poikkesi joukosta,vähän flirtti ja erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
Niin,kirjoitinkin ainakin täällä.🤷
Onhan se fakta,että Damiano tai Salkkari/temppariketjut on pidempiä.
Tai "mies flirttailee töissä".
No minua nuo salkkarit ja temppariketjut ei kiinnosta yhtään. En edes seuraa mitään tuollaisia sarjoja, mutta olympialaisia seuraan kyllä. Erityisesti jääkiekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän seurata kaiken. Katson livenä ainakin hiihdot ( ampumahiihto myös) sekä kaiken muun mitä vaan voin. Moni laji jää sitten myöhempään katseluun ja yritän ne ehtiä katsomaan. Jääkiekko vähän vaikeaa katsoa, kun pitää livenä ehtiä katsoa. Olen nyt aika hyvin saanut katselussa kirittyä. Jos muuten en ehdi niin sitten katson koosteen ainakin. Kelkkailut pitää ainakin vielä katsoa jälkeenpäin. Curlingissa mitalipelit näkemättä ja pitää nekin katsoa, kun kerran katsoin muutkin pelit. Pujottelut ja syöksy katsomatta. Tykkään kyllä lähes joka lajista. Tänne kirjoittaisin varmaan paljon enemmänkin jos vaan muutkin niin tekisivät. En vaan itse viitsi koko ketjua täyttää. Itse tykkään seurata urheilua ja katson lähes kaikkea ja olen nainen myös.
Se Pellegrino olisi kyllä saanut voittaa Kläbon, vaikka iloitsi hopeastakin. Itselle myös tuon freestyle selostajan ääni pistää korvaan, mutta totuin siihen jo vähän. Saa nähdä katsonko naisten luistelua lainkaan, kun venäläisen tytön voitto hyppyillään ei oikein innosta. Jotenkin niin tyypillinen juttu minusta ja sitä samaa toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Keitäs muita hyvännäköisiä miehiä olette kisoista jo bonganneet, paitsi norjalaisen curling-pelaajan? 🙂
Suomalaisista Jussi Olkinuora, Olli Hiidensalo, Joni Mäki, Perttu Hyvärinen. Ulkomaalaisia esim. kanadalainen ampumahiihtäjä Scott Gow (myös veljensä Christian, joskin vähän liian söpö omaan makuuni), USA:n hiihtäjä Kevin Bolger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pälkähti juuri mieleen, että Anni Kärävä on toisin päin Känni Arava.
Ei tosin aivan sata prosenttisen munansaannos vaikka otki ihan hauska onkin. Samaa sarjaa kuin "Sirpa kylmissään", eli on jätettävä ään pisteitä pois, että siitä saa haluamansa lopputuloksen.
Mielestäni sananmuunnoksia ei voi aina tehdä täysin pilkulleen. Pitää ottaa huomioon se, miten se sana ääntyisi puhuttuna. Ei siis semmoisia sanoja, joka alkaa aalla ja myöhemmin tulee ääkkösiä, koska se vain tuntuu väärältä. Yyn voi joutua muuttamaan uuksi, tai päinvastoin.
Joskus jopa iin voi muuttaa jiiksi. Esim. radiojuontaja Kim Sainio ei voi mielestäni kääntyä muotoon Sam Kiinio, vaan ennemminkin Sam Kijnio.
Vieno Huttunen myös kääntyy vähän eri tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei häntä varmaan tiedä, mutta Kanadalainen ampumahiihtäjä Jules Burnotte on minusta aika näyttävä tapaus ja hienot hiukset. Tosin olen bongannut hänet jo vuosia sitten maailmancupista kun ei paljon tv kuvissa normaalisti näy. En tiedä sitten mitä joku muu hänestä ajattelee. Pituutta on ainakin yli 190 cm. Muuten on varmaan ollut paljonkin muita myös, mutta nimet hukassa pahemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei häntä varmaan tiedä, mutta Kanadalainen ampumahiihtäjä Jules Burnotte on minusta aika näyttävä tapaus ja hienot hiukset. Tosin olen bongannut hänet jo vuosia sitten maailmancupista kun ei paljon tv kuvissa normaalisti näy. En tiedä sitten mitä joku muu hänestä ajattelee. Pituutta on ainakin yli 190 cm. Muuten on varmaan ollut paljonkin muita myös, mutta nimet hukassa pahemman kerran.
Minä tiedän. 😀 Seuraan myös maailmancupia. Mulla tulee hänestä mieleen Pete Parkkonen. Siis silleen "hehän ovat kuin kaksi marjaa". 😂 En kyllä tykkää Parkkosesta yhtään, Burnotte komeampi. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän. 😀 Seuraan myös maailmancupia. Mulla tulee hänestä mieleen Pete Parkkonen. Siis silleen "hehän ovat kuin kaksi marjaa". 😂 En kyllä tykkää Parkkosesta yhtään, Burnotte komeampi. 😄
😊 Kiva, että joku muukin pitää hänestä. Itse tykkään bongata vähän sellaisia tuntemattomiakin tyyppejä ja seuraan sitten heitä. Vuosia sitten olin kova Dimitri Picrushny (vai miten se kirjoitetaankaan) fani ja kun hän voitti kerran Bö:n niin se jäi mieleen. Sean Doherty aika söpö myös minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut kiinnostuneena riitelevän norjalaisen curling-pariskunnan pelejä. Nainen huutaa kuin palosireeni, harmi että tänään oli viimeinen ottelu.
Ihmeellistä, kun olen heidän pelejään katsonut, mutta eivät minusta ainakaan alkusarjan peleissä riidelleet. En huomannut mitään vaan olivat ihan sovussa. Pitää katsoa ehkä uudestaan. Kysynkin, että mikä peli heillä pahin? Tämänpäiväinenkö?
Heistä ja heidän riitelystään oli jokin lehtijuttu pari päivää sitten,ovat käyneet sen takia oikein terapiassa. Ja kyllä naisen ääni ainakin kuului varsin kantavana.
Ovatko siis pariskunta curlingin ulkopuolella? (En ole seurannut niin tarkkaan.)
Kyllä ovat. En kyllä itse ole mitään huutamista pelin aikana huomannut. Tai ainahan siellä ohjeita huudetaan, kun ei ne muuten kuulu toiseen päähän rataa.
No matsin jälkeen sitten hotellihuoneessa määrämittaista takapesään. Onkohan silloinkin yhtä äänekäs?
Täytyy vielä kirjoittaa se, että minusta on aina kiva nähdä "vanhoja tuttuja" kisoissa. On jotenkin helpompi seurata heitä kuin uusia tyyppejä. Ilahdun aina jos näen tutun ja muistan hänet vuosienkin takaa. Joskus tulee taas uusi suosikki. Olen seurannut taitoluistelua paljon silloin kun Yle vielä näytti. Nyt, kun ei enää näytä niin katsominen jäänyt. Sieltä muistaa silti paljon tuttuja tyyppejä. Heitä myös sitten kannustan.
Suosikkini pariluistelusta oli pitkään Ranskan Vanessa James ja Morgan Cipres. Sitten Morgan hölmöili (lähetteli alaston kuviaan kuulemma alaikäiselle) ja hänen uransa koki kolauksen. Niinpä Vanessa tarvitsi uuden parin. Tämä meni hauskasti, kun minulla myös toinen suosikkipari eli Megan Duhamel ja Eric Radford Kanadasta. Megan lopetti uransa jo, mutta Eric löysi uuden parin Ranskan Vanessasta ja edustavat nyt yhdessä Kanadaa. Aika hauska sattuma minusta, vaikka surettaa jotenkin se kun Ranskan parin yhteisura ehkä päättyi. Silti seuraan mielenkiinnolla miten tämä "uusi" pari nyt pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😊 Kiva, että joku muukin pitää hänestä. Itse tykkään bongata vähän sellaisia tuntemattomiakin tyyppejä ja seuraan sitten heitä. Vuosia sitten olin kova Dimitri Picrushny (vai miten se kirjoitetaankaan) fani ja kun hän voitti kerran Bö:n niin se jäi mieleen. Sean Doherty aika söpö myös minusta.
Oma varsinainen suosikkini on Vetle Christiansen. 😍 Huh ja nam! 😅😍
No näinhän se menee naisvaltaisilla palstoilla. Ei kai sen pitäis olla mikään yllätys, että naisia kiinnostaa enemmän hömppä kuin urheilu.