Millaiset kukat isän hautajaisiin, ei oltu läheisiä. Lähinnä värejä mietin. Ajattelin koko valkoisia tai sitten sinivalkoinen sommitelma.
Kommentit (20)
Osanotto suruusi.
Voit valita millaiset kukat haluat. Valkoinen on meillä on perinteisesti surun väri. Sinivalkoinenkin kimppu on oikein hyvä. Joskus lähiomaiset ovat laittaneet punaisia ruusuja. Laita sellaiset kukat, että sinua miellyttävät.
Teksti on myös ok. Joskushan luetaan värssyjä, mutta se nyt ei ole pakollista. Sinä olet lähiomainen, vaikka ette läheisiä olisi olleetkaan. Periaattessa siis lähiomaisena teet kaiken oikein. Jos joku urputtaisi, niin lapsena voisit kuitenkin sanoa, että tällaisesta kerran juttelitte 25 vuotta sitten.
Valkoista laittaisin , värjätty sininen on aika räikeä näin talvella . Nauhaan laittaisin isää muistaen jos välit etäiset .
Minulla oli syksyn väreissä kukat isälle. Valitsin aivan sen mukaan mistä itse pidin.
Vierailija kirjoitti:
Valkoista laittaisin , värjätty sininen on aika räikeä näin talvella . Nauhaan laittaisin isää muistaen jos välit etäiset .
Värjätty sininen? Onhan niitä luontaisesti sinisiä kukkia esim iiris.
Minä vein punaisia ruusuja ja kieloja isälle, vaalean punaisia ruusuja äidille.
Ihan sellaisia kukkia mitä haluat, minua ahdistaa sinivalkoiset kukkakimput, varsinkin eustonia ja valkoinen ruusu, pari kertaa surukoti täyttynyt noista.
Osanotto aloittajalle.
Näin lumisena talvenayksivärinen valkoinen kimppu on haudalla aika ankean näköinen, laittaisin hiukan sinistä joukkoon.
Kukin tyylillään, mutta minusta sinivalkoinen kimppu on turhan isänmaallinen, jos vainaja ei ole varsinaisesti ollut mikään patriootti. Lotta-isoisoäidille tai veteraaneille voisin laittaa, mutten juuri muille. Onhan niitä muitakin hyviä värejä sinisen tilalle.
Jos et muista kiitollisuudella etäistä isääsi etkä kunnioita hänen muistoaan, älä kirjoita sitä nauhaan. Maailma on täynnä runoutta josta voit valita itsellesi sopivan.
Ja miksi ihmeessä miesten hautajaiskukissa pitäisi aina olla sinivalkoista, ikään kuin ne olisivat erityisen isänmaallisia, kun taas naisten hautajaiskukat ovat punasävyisiä.
Ihan oman maun mukaan valitset kukat. Nauhoja ei taideta enää paljoa käyttää, korttikin riittää ja jos ette olleet läheisiä niin ”isää muistaen” on ihan hyvä.
Nauhakaan ei ole pakollinen, se kukkakaupasta saatava kortti, jossa ristin kuva ja joka laitetaan muovin sisään, riittää.
Mitään ei kannata lukea arkun ääressä ääneen, koska hyvin harva selviää siitä lukemisesta ilman tunnemyrskyä niin että kukaan saa jotakin selvää mitä surija sanoo.
N 69 v
Vierailija kirjoitti:
Nauhakaan ei ole pakollinen, se kukkakaupasta saatava kortti, jossa ristin kuva ja joka laitetaan muovin sisään, riittää.
Mitään ei kannata lukea arkun ääressä ääneen, koska hyvin harva selviää siitä lukemisesta ilman tunnemyrskyä niin että kukaan saa jotakin selvää mitä surija sanoo.
N 69 v
N 69 jatkaa vielä:
Riittää, että kirjoitat siihen korttiin vain ”Isälle” ja nimesi.
Isä kuoli 73-vuotiaana. t.ap