Jos hankkisit sisustusmielessä oikean maalauksen kotiisi, niin mitä värejä haluaisit siinä olevan ja mikä tai mitä motiiveja?
Jos hankkisit sisustusmielessä oikean maalauksen kotiisi, niin mitä värejä haluaisit siinä olevan ja mikä tai mitä motiiveja?
Kerro ainakin kolme mielestäsi yhteen sopivaa väriä, jotka sopivat myös kotisi sisustukseen. Huomio että maalauksissa voi olla myös värejä joita ei juuri luonnossa näe esim kaikenlaiset neonvärityyppiset värit.
Pystytkö sanomaan kenen työt mielestäsi ovat kivoja / 'hyviä'?
Kommentit (35)
Jotain van Goghin Arlesin ajan tyylistä. Värikästä ja räiskyvää.
Jännä kyllä mulla on makkarissa vesivärityö, pinkkiä, harmaata ja mustaa, sellanen tyylitelty kissahahmo, ja pinkkiä en vois muuten kuvitella mihinkään sisustukseen tai vaikka vaatteisiini.
Taidetta ei hankita sopimaan sisustukseen vaan päinvastoin. Minulla on olohuoneessa neljä öljyvärimaalausta ja kaksi (kehystettyä) grafiikanlehteä. Makuuhuoneissa on lisää. Sisustus on aika neutraalia ja ajatonta. Kaikki taulut on hankittu ajatuksella ja ovat rakkaita. Ei mitään kalliita, ostohinnat 250- 1200€.
Monet.
Voisin hankkia Monetin maalauksen. Ne ei ärsytä.
Voisin huolia Dante Gabriel Rossettin taulun vaikkapa siitä hänen lempipunapäästään.
Haluaisin maanläheisiä värejä, joku yksittäinen korostus väri saisi olla, mutta ei mitään värioksennuksia.
Aiheet voisivat olla semi abstrakteja, ettei tauluun kyllästyisi vaan siitä löytäisi aina jotain uutta kun sitä katsoo.
Liikettä, tunnetta, joku tilanne, jotain vähän tavallisuudesta poikkeavaa, ei mitään alastomia naisfiguureja kaihoisilla katseilla tai peltomaisemia latoineen. Eikä myöskään mitään tylsääkin tylsempiä eläinkuvia.
Latoja, latoja ja latoja pohjalaisessa maisemassa.
Meillä on useampia aitoja tauluja, jos niillä tarkoitetaan kalliita maalauksia. Meillä on hyvin neutraali sisustus, joten värikkäät taulut tuovat eloa.
Esimerkiksi yksi iso moderni taulu kuvaa avaruutta, siinä on vahvoja turkoosin, vihreän ja yönsinisen sävyjä.
Toinen kuvaa espanjalaista viinitarhaa. Siinä on punaisen ja vihreän eri sävyjä pastellisina. Sitten on kubistinen miehen kuva, jossa siinäkin punaista, ruskeaa, valkoista, vihreää. On myös täysin mustavalkoisia tauluja, joissa vähän harmaan sävyjä ja kultaa.
Maisema . Vettä ja taivasta .sinisen sävyissä.
Ostin uusimman taulun viime kesänä.
Motiivi on tyylitelty kukka ja väreinä valkoinen, kulta ja nutria. Samat sävyt kuin tehostetapetissamme. Tunnettu suomalainen taiteilija
Varmaan suopursuasetelma vihreällä taustalla, jotta sopii meidän sohvaan
olen ripustanut seinälle taulun jossa on punainen vene valkeilla purjeilla ja sininen taivas
Vierailija kirjoitti:
Taidetta ei hankita sopimaan sisustukseen vaan päinvastoin. Minulla on olohuoneessa neljä öljyvärimaalausta ja kaksi (kehystettyä) grafiikanlehteä. Makuuhuoneissa on lisää. Sisustus on aika neutraalia ja ajatonta. Kaikki taulut on hankittu ajatuksella ja ovat rakkaita. Ei mitään kalliita, ostohinnat 250- 1200€.
Minulla sisustus on muovautunut sopivaksi siihen tauluun, jonka sain aikoja sitten lahjaksi. Jos jostain syystä hankkisin itse taidetta, niin sen pitäisi nykyiseen sisustukseen sopia, yksikään taulu ei mene tuon lahjaksi saadun edelle.
Uudet taulut tulisi siis valituksi niihin sisustustyynyihin sopivaksi.
Beige, valkoisen eri sävyjä ja harmaa. Ihonväri. Ei motiivia, pelkkiä värejä. Noilla saa sopimaan taulun 70 % ihmisten koteihin.
Olen viime aikoina oikein pähkäillyt tätä juttua.
Pieni taulu voi olla värikäs, mutta senkin on hyvä olla patinoitunut. Patinoitunut on hyvä, koska näyttää hyvältä modernissa nykyaikaisessa sisustuksessa, jossa on vaikka korkeakiiltoisia kaappeja.
Oikeastaan alan kallistua siihen, että taidemaalaus on omaa elämäänsä elävä teos. Se joko löytää paikkansa tai ei. Asiakas saa taulun sopimaan paremmin sisustukseen kehystämällä sisustukseen sopivilla kehyksillä.
Taide kyllästyttää minua. Olen viimeaikoina ihastunut kauniisiin sisustusesineisiin.
Vihreä on vaikea sisustusväri. Vihreää on luonnossa paljon. Sitten pitää olla turkoosia tai smaragrinvihreää. Ruohonvihreä on (modernissa) kodissa liikaa, kun sitä näkee ulkona.
Ihonvänväri murrettuna harmaaseen tai ruskeaan ”likaiseen” on hyvä väri. Sellainen hailakan vaaleanpunainen.
Mitä ihmeen motiiveja