Mielipiteitä siitä että 2-vuotiaalla neljä harrastusta?
Kommentit (60)
Aika erikoista. Mutta tuon ikäisten harrastukset taitavat olla sellaisia, joihin vanhempi tulee mukaan. Joten menevälle perheelle varmaan mieluisampi tapa viettää aikaa kuin kotona istuskelu.
Vanhemmat eivät osaa olla lapsen kanssa? Helpompaa työntää jonnekin ohjattuun toimintaan ja vaikka mennä
itse sinne ohjattavaksi mukaan.
Kannatettava ajatus. Lapsi voi sanoa myöhemmin haluamansa harrastukset. Ovet on auki menestykseen eikä tule eteen tilannetta että harrastus on liian myöhäistä aloittaa.
Hmm. Voisko jo ajatella että on jonkin sortin väkivaltaa lasta kohtaan?
Mitä harrastaa? Kyllä omanikin kävi vauvamuskarissa ja vauvauinnissa ennen kuin pk:iin, sitten 3-4 v aloitti temppujumpan 1x/vko ja 6v soittotunnit 1,5x/vko.
Ei ole hyväksi, päiväkodissa on jo riittää virikkeitä, ilman sitä vois olla ihan ok käydä harrastuksissa.
Jos ei olisi päiväkodissa, niin olisi varmaan kotona olevalla vanhemmalle kiva, jos toinen vanhempi on joskus lapsen kanssa harrastuksesta. Ja joskus pääsee käymään lapsen kanssa jossain. Mutta jos on jo päiväkodissa päivät, niin ihan hullua.
Mä ainakin olen harrastanut lasten kanssa vauvasta asti. Enemmän ne tosin on ollut mun harrastuksia, kun en ole jaksanut kotona lorvia ja on pitänyt päästä liikkumaan ja kulttuuria harrastamaan myös lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää paperilla hyvältä.
Mitä tarkoitat? Muuten jotain pielessä?
Hmm, 4 harrastusta mutta joka ilta on jotain, myös viikonloppuna? Vähän ontuu, ei tuon ikäisten harrastukset kuitenkaan niin tavoitteellisia ole, että olisi useampi kerta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että surullista, en muuta.
Minusta tuollaiset ajatukset ovat vähän surullisia. Kuten täällä on jo kerrottu, kaksivuotiaat harrastavat vanhempiensa kanssa. Jos lapsi saa iloa ja vanhempi uusia ideoita taaperofutiksesta tai -muskarista, ei ole mitään syytä surra heidän puolestaan.
Itsekin tuli käytyä vastaavissa esikoisen kanssa. Nuorenpien lasten kanssa ei ollut enää aikaa, mutta näillä olikin isosisaruksien antamat virikkeet, jotka olivatkin vähintään yhtä kehittäviä, vaikka aikuishuomiota ei tullutkaan samalla tavalla kuin noissa harrastuksissa.
Provo. Ei noin kahjoa vanhempaa voi olla.