Rasittavinta alakouluikäisissä: huuto!
Kesäloma on alkanut ja koululaiset lomalla. Niin minäkin, paitsi ettei tämä ole mitään sellaista lomaa, mitä minä kaipaisin. Haluaisin olla rauhassa ja hiljaisuudessa, mutta lapset pitää huutokonsettia aamusta iltaan. Olen jo viikon yrittänyt rauhoitella heitä, pyytänyt puhumaan normaalilla äänellä, passittanut varoituksen jälkeen omaan huoneeseen jne. Silti huuto jatkuu ja minulla v-käyrä jo äärirajoilla. Eihän huuto haittaisi mitään, jos asuttaisiin korvessa, mutta kun naapurit on vieressä ja vähän voisi jo tuon ikäiset ajatella muitakin, niin keinot ja hermot loppuu. Miten muilla?
Kommentit (5)
Minkä ikäiset teillä huutaa? Meillä on 2 ja 4 vuotiaat tytöt ja vanhemmalla on todellakin ollut kiukutteluhuutovaihe tässä puolisen vuotta. Jos on hyvällä tuulella ovat kuin pikku enkelit. Huutaako teidän lapset ihan toimiessaan normaalisti vai kiukuttelevatko?
He ovat vasta lapsia. Enemmän rasittaa teinin kirkuminen. He kuitenkin ovat sen ikäisiä, että pitäisi tajuta jo asioita.
Kyllä itseänikin risoo suunnattomasti kiljuvat ja hujtavat lapset. Naapuriin muutti perhe jossa kolme lasta, yksi alle kouluikäinen ja 2 muuta jo koulussa. Mutta... nyt kun itsellänikin on opiskeluista lomaa, niin ne kersat huutaa, kiljuu ja riehuu välillä niin ankarasti että pää meinaa räjähtää. Sitten vielå kaikilla omat kaverit kylässä niin jee.
Itse en ollut kirkuva lapsi leikkiessäni. Silloin saatettiin kiljahdella ja huutaa jos oltiin leikkipuistossa, missä mölinää nyt muutenkin on.
Joskus rasahtelee pääkopassa niin kauheasti... mutta, yritän ymmärtää. Antaa lasten leikkiä ja riehua ! Ainakin on lapset terveitå kun leikkiessään möykkäävät :'D
Kerrostalossa voi olla vähän hankalampi homma kylläkin sen huutamisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:30"]
Kyllä itseänikin risoo suunnattomasti kiljuvat ja hujtavat lapset. Naapuriin muutti perhe jossa kolme lasta, yksi alle kouluikäinen ja 2 muuta jo koulussa. Mutta... nyt kun itsellänikin on opiskeluista lomaa, niin ne kersat huutaa, kiljuu ja riehuu välillä niin ankarasti että pää meinaa räjähtää. Sitten vielå kaikilla omat kaverit kylässä niin jee. Itse en ollut kirkuva lapsi leikkiessäni. Silloin saatettiin kiljahdella ja huutaa jos oltiin leikkipuistossa, missä mölinää nyt muutenkin on. Joskus rasahtelee pääkopassa niin kauheasti... mutta, yritän ymmärtää. Antaa lasten leikkiä ja riehua ! Ainakin on lapset terveitå kun leikkiessään möykkäävät :'D Kerrostalossa voi olla vähän hankalampi homma kylläkin sen huutamisen kanssa.
[/quote]Mieluummin minä päivisn leikkivien lasten ääntä kuuntelen kuin yöllä koluamisen ja känniälämölön aloittavan lomailevan opiskelijan mölinää.
Todellakin ja monta kaveria vielä lisäksi.