Mitä tekisin näiden uusien tuttavien kanssa?
Olen tutustunut uusiin ihmisiin, jotka ovat tosi avoimia keskenään ja haluavat puhua myös tosi vakavista asioista. En itse pysty puhumaan traumoistani porukassa, koska jos kerron vähänkin jotain tai jokin asia herättää vanhoja traumoja, menen aivan tolaltani yleensä koko loppupäiväksi. Minulle on välillä raskasta vain kuunnellakin muiden juttuja.
En tiedä, voinko mitenkään itseä parantaa itseäni etten olisi näin herkkä. Olen miettinyt, pitääkö minun kokonaan lakata tapaamasta näitä tuttavia kun en ole valmis käsittelemään asioitani porukassa. Vai olisiko vain syytä avautua, itkeä yksi ilta ja mahdollisesti saada muut pitämään minua täysin hulluna, jos sen ansiosta voisi jatkossa tulla parempia iltoja?
Saan myös paniikkikohtauksia ja tuollainen tosi stressaava tilanne saattaa laukaista sellaisen.
Kommentit (28)
Outoja tuttuja, jotka kaivelevat muista heikkoja kohtia voidakseen iskeä vyön alle. Mikä ihme osan porukasta saa kuvittelemaan, että jossain randomtapaamisessa pitää avautua kokemuksistaan ja tunteistaan. Ehei, keskustelu pidetään kepeänä, terapeutti on sitä varten, että vaitiolovelvolliselle kerrotaan omista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Outoja tuttuja, jotka kaivelevat muista heikkoja kohtia voidakseen iskeä vyön alle. Mikä ihme osan porukasta saa kuvittelemaan, että jossain randomtapaamisessa pitää avautua kokemuksistaan ja tunteistaan. Ehei, keskustelu pidetään kepeänä, terapeutti on sitä varten, että vaitiolovelvolliselle kerrotaan omista asioista.
Muut tuntevat toisensa kyllä pidemmältä ajalta. Minä vain olen tullut kaverin kautta uutena ja kaveri kutsuu minua mukaan, koska minulla on aika vähän sosiaalista elämää. Osaan myös olla ihan hauskaa seuraa, joten kyllä muutkin minusta tuntuvat pitävän ettei minua ihan säälistä pyydetä.
Mitään vyön alle iskemisiä en todellakaan ole nähnyt enkä usko niistä ihmisistä että kukaan ikinä käyttäisi väärin kuulemiaan asioita.
Ap
Sä voit pyytää että puhutte jostain muusta, sä voit kertoa että olet herkkä ihminen.
Tee niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Yksin kotiin jääminenkään ei välttämättä ole aina hyvä idea. Kun menet heitä tapaamaan, tsemppaa itseäsi olemaan vain hyvällä rennolla fiiliksellä. Ei sinun tarvitse ikinä puhua mistään sellaisesta joka tuntuu sinusta pahalta. Eihän sinun asiasi kuulu kenellekään toiselle. Eikä pahoista asioista ole edes hyvä puhua, tulee vain huono fiilis kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit pyytää että puhutte jostain muusta, sä voit kertoa että olet herkkä ihminen.
Jos sanot heille suoraan puhutte muusta kuin sinun meneisyys tai henkilökohtaiset asiasi. Jos heille ei sovi, sinulla on oikeus karsia itse ne ihmiset elämästäsi,jotka tuo sinulle pahan mielen ja kohtaaminen ei tuota mitään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Tee niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Yksin kotiin jääminenkään ei välttämättä ole aina hyvä idea. Kun menet heitä tapaamaan, tsemppaa itseäsi olemaan vain hyvällä rennolla fiiliksellä. Ei sinun tarvitse ikinä puhua mistään sellaisesta joka tuntuu sinusta pahalta. Eihän sinun asiasi kuulu kenellekään toiselle. Eikä pahoista asioista ole edes hyvä puhua, tulee vain huono fiilis kaikille.
Väkisin ei kanata mennä jos valmiiksi tökki.Vain sen takia että on yksin ja yksinäinen!Hakeudu asukastaloihin, diakonisalaitoksen aktiviteetin tai Punsen ristin.Molempien motto yksin ei kenenkään tarvitse olla.Lisää lue edellämainitujen toiminasta netti,unohtamatta Mission .
Mitä jos tekisitte vaikka voileipäkakkua tai hatsapuria yhdessä? Tai menkää ulos tekemään lumiukkoja.
Ootko käynyt terapiassa traumojesi takia? Jos et niin kannattaa, itselleni tuli kuva ettet ole käsitellyt menneisyyttäsi ja kamalia asioita. Muuten ne kummittelevat mielessäsi paniikkikohtauksineen ja ahdistavine tunteineen loppuikäsi jos et käy niitä läpi. Toivotan sinulle rohkeutta ja kaikkea hyvää.
Ei tulisi mieleenkään avautua uusien tuttavuuksien kanssa. Siis mistään syvemmästä. Sinä määräät, millä tasolla haluat ystävystyä, ei kaikkien tarvi tietää kaikkea.
Tämä, käsiteltiin jo siinä sun aamullisessa ketjussa jossa se tungetteleva ystävä oli lapsesi leikkikenttäkaverin äiti. Se ketju on poistunut mutta muistat varmaan homman.
Miten sinä viitsit näitä väsätä, äläkä sano ettet ole sinä, osoitteesi on sama kun aamullisen satuilijan. .
Vierailija kirjoitti:
Ootko käynyt terapiassa traumojesi takia? Jos et niin kannattaa, itselleni tuli kuva ettet ole käsitellyt menneisyyttäsi ja kamalia asioita. Muuten ne kummittelevat mielessäsi paniikkikohtauksineen ja ahdistavine tunteineen loppuikäsi jos et käy niitä läpi. Toivotan sinulle rohkeutta ja kaikkea hyvää.
Olen käynyt. Kun kolmen vuoden terapia loppuu mitään jatkoa ei ole oikeastaan mahdollista saada ellei ole todella sairas ja työkyvytön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä, käsiteltiin jo siinä sun aamullisessa ketjussa jossa se tungetteleva ystävä oli lapsesi leikkikenttäkaverin äiti. Se ketju on poistunut mutta muistat varmaan homman.
Miten sinä viitsit näitä väsätä, äläkä sano ettet ole sinä, osoitteesi on sama kun aamullisen satuilijan. .
Joo aamulla asia käsiteltiin, keksi jotain uutta, ja lopeta tuo vastaaminen itsellesi.
Kunhan annat heidän puhua rauhassa omista asioistaan, ja jos et viihdy, niin voi jättäytyä pois seurasta. Homman pitää tuntua vapaaehtoiselta ja luontevalta. Ei sentään ole juorukerho.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistään aamuisesta keskustelusta. Lähdin töihin ennen seitsemää joten en ehtinyt lukea jos se on tänään julkaistu. Harmi, olisi ollut kiinnostava lukea jos jollain on samankaltaisia ongelmia. Vilkaisin kyllä aamulla viime yön viimeiset ketjut.
Ap
Itse alkaisin puhua ehkä tähän tyyliin. "Te puhutte kyllä tosi rohkeasti rankoista aiheista, mä en oo siihen oikein tottunut. Enkä tarkoita sitä etten välittäisi teidän kertoumuksista, päin vastoin. Mua vaan alkaa itkettää tosi herkästi niin sen takia en oikein itse uskalla puhua vastaavista asioista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä viitsit näitä väsätä, äläkä sano ettet ole sinä, osoitteesi on sama kun aamullisen satuilijan. .En tiedä mistään aamuisesta keskustelusta. Lähdin töihin ennen seitsemää joten en ehtinyt lukea jos se on tänään julkaistu. Harmi, olisi ollut kiinnostava lukea jos jollain on samankaltaisia ongelmia. Vilkaisin kyllä aamulla viime yön viimeiset ketjut.
Ap
Osoite on sinun josta aloite tehtiin ja tuulikin kertoo, älä lässytä, mutta jatkakaa. Tämä on ihminen joka valehtelee täällä ummet ja lammet, huvittaa kun äämmät ottaa todesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä viitsit näitä väsätä, äläkä sano ettet ole sinä, osoitteesi on sama kun aamullisen satuilijan. .En tiedä mistään aamuisesta keskustelusta. Lähdin töihin ennen seitsemää joten en ehtinyt lukea jos se on tänään julkaistu. Harmi, olisi ollut kiinnostava lukea jos jollain on samankaltaisia ongelmia. Vilkaisin kyllä aamulla viime yön viimeiset ketjut.
Ap
Osoite on sinun josta aloite tehtiin ja tuulikin kertoo, älä lässytä, mutta jatkakaa. Tämä on ihminen joka valehtelee täällä ummet ja lammet, huvittaa kun äämmät ottaa todesta.
Eihän tässä,ole kuin pari kirjoittajaa, tuo,akka vastailee itselleen meillekin kaikki samasta osoitteesta.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jopa joo, sinut tunnistaa kun olet niin huono kirjoittamaan.
Eri
Voit aina itse valita mitä haluat itsestäsi kertoa. Voithan kertoa jotain, mutta jättää henkilökohtaisimmat asiat kertomatta. Epäilen, että nuo uudet tuttavuudetkaan eivät kerro kaikkein kipeimpiä asioitaan. Kannattaa suojella itseään eli puhua vain asioita, joiden käsittelemisen tuossa porukassa kestää.
Itse olen tutustunut vain pari-kolme kertaa uusiin ihmisiin, kun olen käynyt katsomassa ystävien/sukulaisten vauvoja.