Poukkoileva johtaminen
Työn suunta ja sille asetetut tavoitteet muuttuvat koko ajan. Työssä joutuu tiheästi hyppimään tehtävästä toiseen. Työhön ei saa minkäänlaista ohjausta. Esihenkilö jättää ongelmatilanteissa täysin yksin. Paraneeko tilanne työtä vaihtamalla?
Kommentit (21)
Esihenkilön mielestä edellisellä viikolla töiden ehdoton prioriteetti on tehtävä X, mutta seuraavalla viikolla prioriteetit ovatkin taas jotkut aivan muut. Ja sitten ne muuttuvat taas hetkessä uudestaan. Kyse on pitkäaikaisista projekteista, jotka jäävät roikkumaan, kun pitää hyppiä tehtävästä toiseen.
Mun työpaikalla ei edes tiedetä minä päivänä pitää olla töissä eikä aina sitäkään, että mitä työpäivän aikana on tarkoitus tehdä ja milloin työpäivä päättyy. Jokaisen työtehtävän joutuu erikseen onkimaan työnjohdolta "mitäs seuraavaksi?" "Oliko vielä jotain tehtävää?" Jne.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla ei edes tiedetä minä päivänä pitää olla töissä eikä aina sitäkään, että mitä työpäivän aikana on tarkoitus tehdä ja milloin työpäivä päättyy. Jokaisen työtehtävän joutuu erikseen onkimaan työnjohdolta "mitäs seuraavaksi?" "Oliko vielä jotain tehtävää?" Jne.
Miten jaksat töissä?
Mutta älä vaihda liian lyhyen pätkän jälkeen tai saat ikuisesti selitellä miksi vaihdoit. Koita sinnitellä riittävän pitkään ja mieti hyvä salonkikelpoinen selitys siihen miksi lähdit.
Minulla on työnkuva selvillä, mutta esihenkilöillä ei ole mitään käsitystä, miten kauan työtehtävien suorittaminen vie aikaa. Useimmiten olettavat, että valmista on lähes heti kun olen aloittanut. Eli tuskin ovat itse koskaan ko. työtä tehneet.
Ajattelin tilanteen paranevan, kun työ tulee tutummaksi, mutta olen vain paljon väsyneempi nyt kuin aloittaessani täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta älä vaihda liian lyhyen pätkän jälkeen tai saat ikuisesti selitellä miksi vaihdoit. Koita sinnitellä riittävän pitkään ja mieti hyvä salonkikelpoinen selitys siihen miksi lähdit.
Tätä menoa olen pian sairaslomalla. Tuo ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa olen pian sairaslomalla. Tuo ei ole vaihtoehto.
Työnhaku voi kestää pitkään, joten se pitäisi aloittaa kun vielä kykenen siihen.
Kukaan ei hoida samaa työtehtävää, joten en voi edes saada vertaistukea työpaikalla.
Meillä on firmassa aina kaikki pätevät henkilöt ylennetty esihenkilöiksi, jolloin he eivät ehdi tekemään sitä työtä, jota varten heidät oli alunperin palkattu. Tilalle otetaan joku epäpätevämpi tai ei oteta ketään. Sitten ihmetellään, kun homma ei edistykään entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta menolta.
Ehkä olemme samassa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te molemmat kuntouttavassa työtoiminnassa? Mehän olemmekin samassa paikassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä planeetalla olet töissä?
Voiko esimiehen esimiehelle sanoa? Esimiehesi on yksinkertaisesti huono, mutta noita huonoja on erityisesti nuorissa miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko esimiehen esimiehelle sanoa? Esimiehesi on yksinkertaisesti huono, mutta noita huonoja on erityisesti nuorissa miehissä.
Sanominen ei korjaa tilannetta. Esihenkilö on jo iäkkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä planeetalla olet töissä?
Samalla kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksat töissä?
Huonosti. Ootan vaan, että sopimus loppuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksat töissä?
Huonosti. Ootan vaan, että sopimus loppuu..
Olen itse vakkarina. Irtisanoutua ei voi, koska sitten tulee karenssia. Joten pakko vain etsiä uusi työ nykyisen tilalle.
Olen yrittänyt sopeutua työpaikkaan, mutta tuntuu todella hankalalta. Ammatillinen itsetunto on pahassa laskussa, kun työpäivät menevät pelkkään säätämiseen.