Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovan työn tekijät

Vierailija
11.06.2015 |

Mitä teette jos asiakas ei ole tyytyväinen? Ei vain synny yhteisymmärrystä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:22"]Yritän kysyä asiakkaalta tarkemmin, mitä hän haluaisi ja toimia sen mukaan. Luovan työn tekeminen ei ole välttämättä mitään taidetta ja asiakkaan mielipiteellä on väliä, jos haluaa tehdä kauppaa.
[/quote]
Tottakai, tarkotan tilanteita joissa ei päästä lopputulokseen. Montako kertaa esim aloitat homman alusta?
[/quote]
Olen ollut designerina ja tein yleensä niin monta vaihtoehtoa tuotteesta, että kaupat tehtiin. Joissain tapauksissa kymmeniä erilaisia ehdotelmia. Olin tuottelias, joten aika nopeasti kehittelin uusia ideoita. Joskus toki sopivaa ratkaisua ei löytynyt, mutta syy ei välttämättä ollut aina minussa, vaan siinä, ettei asiakas tiennyt mitä halusi tai hinta ei sittenkään miellyttänyt tai jostain muusta syystä.

Vierailija
2/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta kun tuntuu ettei ehkä päästä yhteisymmärrykseen, valvottaa tämä juttu. Sovittiin että teen suurin piirtein tietyllä tavalla, asiakas ei tykännyt versiostani mutta hyväksyi pitkin hampain, seuraavassa vaiheessa olikin sitten jo että ei ei en tykkää. Tehtiin uusi konsepti ja nyt pelkään että ei taas kelpaa. Olen tehnyt hemmetisti hommia ja olen ihan uuvuksissa, aikataulut paukkuu... Miten tässä toimitaan jos taas ei kelpaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy asiakkaalta, että mitä muutoksia hän eniten kaipaa.

Vierailija
4/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:34"]Eka kerta kun tuntuu ettei ehkä päästä yhteisymmärrykseen, valvottaa tämä juttu. Sovittiin että teen suurin piirtein tietyllä tavalla, asiakas ei tykännyt versiostani mutta hyväksyi pitkin hampain, seuraavassa vaiheessa olikin sitten jo että ei ei en tykkää. Tehtiin uusi konsepti ja nyt pelkään että ei taas kelpaa. Olen tehnyt hemmetisti hommia ja olen ihan uuvuksissa, aikataulut paukkuu... Miten tässä toimitaan jos taas ei kelpaa?
[/quote]
Vaikuttaa siltä, että sinun pitäisi keksiä joku kokonaan uusi näkökulma asiaan. Ei se helppoa ole, mutta tässä mitataan ammattitaitoasi. Surffaile netissä vastaavia juttuja, ehkä keksit olemassaolevia yhdistelemällä jotain ihan uutta.

Vierailija
5/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:38"]Kysy asiakkaalta, että mitä muutoksia hän eniten kaipaa.
[/quote]
Voi jestas, tottakai olen kysynyt koko ajan :D. Mietin että missä vaiheessa sanon että tää ei vaan toimi koska en tosiaan enää aio tehdä uusia versioita.

Vierailija
6/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraavakaan ei ole asiakkaan mieleen, niin aloita siitä, että olet tehnyt muutokset, jotka asiakas eniten tahtoo ja kysy, että miksi versiosi ei hänen mielestään edelleenkään toimi.

Vierailija
7/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:34"]Eka kerta kun tuntuu ettei ehkä päästä yhteisymmärrykseen, valvottaa tämä juttu. Sovittiin että teen suurin piirtein tietyllä tavalla, asiakas ei tykännyt versiostani mutta hyväksyi pitkin hampain, seuraavassa vaiheessa olikin sitten jo että ei ei en tykkää. Tehtiin uusi konsepti ja nyt pelkään että ei taas kelpaa. Olen tehnyt hemmetisti hommia ja olen ihan uuvuksissa, aikataulut paukkuu... Miten tässä toimitaan jos taas ei kelpaa?
[/quote]
Vaikuttaa siltä, että sinun pitäisi keksiä joku kokonaan uusi näkökulma asiaan. Ei se helppoa ole, mutta tässä mitataan ammattitaitoasi. Surffaile netissä vastaavia juttuja, ehkä keksit olemassaolevia yhdistelemällä jotain ihan uutta.
[/quote]
Näin tehtiin jo ja epäilen ettei uusi näkökulma tuu kelpaamaan kun asiakas näkee toteutuksen. Nää ei ole mitään tunnin hommia vaan oikeasti työtä vaativia. Kuten kirjoitin en ole ennen ollut tässä tilanteessa ette asiakkaan ja omat ajatukset kohtaa lainkaan. Vinkkejä kaipaisin siihen miten fiksusti hoidella tilanne jossa työn määrä ja palkaksi saatu rahasumma etääntyy toisistaan valon nopeudella.

Vierailija
8/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:34"]Eka kerta kun tuntuu ettei ehkä päästä yhteisymmärrykseen, valvottaa tämä juttu. Sovittiin että teen suurin piirtein tietyllä tavalla, asiakas ei tykännyt versiostani mutta hyväksyi pitkin hampain, seuraavassa vaiheessa olikin sitten jo että ei ei en tykkää. Tehtiin uusi konsepti ja nyt pelkään että ei taas kelpaa. Olen tehnyt hemmetisti hommia ja olen ihan uuvuksissa, aikataulut paukkuu... Miten tässä toimitaan jos taas ei kelpaa?
[/quote]
[/quote]
Näin tehtiin jo ja epäilen ettei uusi näkökulma tuu kelpaamaan kun asiakas näkee toteutuksen. Nää ei ole mitään tunnin hommia vaan oikeasti työtä vaativia. Kuten kirjoitin en ole ennen ollut tässä tilanteessa ette asiakkaan ja omat ajatukset kohtaa lainkaan. Vinkkejä kaipaisin siihen miten fiksusti hoidella tilanne jossa työn määrä ja palkaksi saatu rahasumma etääntyy toisistaan valon nopeudella.
[/quote]
Onko tämä asiakas uusi vai oletko tehnyt hänelle aiemmin jotain?

Vierailija
9/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tehnyt ennen. Lähinnä mietin sitä että sanonko sille että on kelvattava tällä rahalla vai perutaanko koko juttu. --> imagotappio.

Vierailija
10/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:58"]En oo tehnyt ennen. Lähinnä mietin sitä että sanonko sille että on kelvattava tällä rahalla vai perutaanko koko juttu. --> imagotappio.
[/quote]
Oisko lisätöitä tulossa myöhemmin? Pitkäaikaisen asiakkaan mahdollisuus? Toisaalta, jos ei löydy yhteistä säveltä, niin sekin kannattaa jossain vaiheessa todeta ja pahoitella, että yhteistyö ei nyt onnistukaan kun adiakasta tyydyttävää ratkaisua ei löydy.

Vierailija
11/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:58"]En oo tehnyt ennen. Lähinnä mietin sitä että sanonko sille että on kelvattava tällä rahalla vai perutaanko koko juttu. --> imagotappio.
[/quote]
Oisko lisätöitä tulossa myöhemmin? Pitkäaikaisen asiakkaan mahdollisuus? Toisaalta, jos ei löydy yhteistä säveltä, niin sekin kannattaa jossain vaiheessa todeta ja pahoitella, että yhteistyö ei nyt onnistukaan kun adiakasta tyydyttävää ratkaisua ei löydy.
[/quote]
Niin, piti vielä lisätä, että suurempi imagotappio olisi tehdä jotain sellaista, joka ei tyydytä asiakasta, eikä sinua.

Vierailija
12/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin tässä nyt varmaankin olisi parasta tehdä. Harmittaa menetetty aika ja se miten olen raatanut.

Vierailija
13/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kysyä asiakkaalta tarkemmin, mitä hän haluaisi ja toimia sen mukaan. Luovan työn tekeminen ei ole välttämättä mitään taidetta ja asiakkaan mielipiteellä on väliä, jos haluaa tehdä kauppaa.

Vierailija
14/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:22"]Yritän kysyä asiakkaalta tarkemmin, mitä hän haluaisi ja toimia sen mukaan. Luovan työn tekeminen ei ole välttämättä mitään taidetta ja asiakkaan mielipiteellä on väliä, jos haluaa tehdä kauppaa.
[/quote]
Tottakai, tarkotan tilanteita joissa ei päästä lopputulokseen. Montako kertaa esim aloitat homman alusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän