Voiko asumistukea saada jos asuu vanhempien luona
Kommentit (17)
Naapuri kehuu että täysi-ikäiset lapsensa saavat asumistukea ja maksavat sillä vuokraa vanhemmilleen.
Eli vanhemmat vuokraavat huoneita lapsilleen.
Ehkä, jos pystyt todistamaan, että maksat vuokraa vanhemmillesi. Toisaalta voivat kyllä siinäkin tapauksessa vaatia, että maksetaan suoraan vanhemman tilille, eli rahaa tuskin tulet itse näkemään.
En ole koskaan saanut Kelasta mitään sosiaaliavustesta enkä siis ole varsinainen asiantuntija, mutta sydämestäni toivon että ei voi saada
Jos vanhempasi saavat asumistukea, niin sinut otetaan heidän laskelmassaan huomioon. Itse et voi sitä itsellesi hakea ilman vuokrasopimusta.
Mikä järki siinä olisi, ainakaan sen vuokralaisen kannalta? Asumistuki tuskin kattaisi koko vuokraa eli työttömyysturvasta joutuisi pulittamaan loput. Vanhemmat toki hyötyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, jos pystyt todistamaan, että maksat vuokraa vanhemmillesi. Toisaalta voivat kyllä siinäkin tapauksessa vaatia, että maksetaan suoraan vanhemman tilille, eli rahaa tuskin tulet itse näkemään.
Miten tämä käytännössä toteutetaan? Tehdään vaan vuokrasopimus lapsen kanssa vai?
Ihan äitinä kyselen, jonka lapset ollet vain rahareikänä tähän asti.
Eli voisiko noista tienatakin jotain?
Lähde nyt peräkamarin poika jo maailmalle!
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut Kelasta mitään sosiaaliavustesta enkä siis ole varsinainen asiantuntija, mutta sydämestäni toivon että ei voi saada
Valitettavasti voi saada. Samperin demarit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä käytännössä toteutetaan? Tehdään vaan vuokrasopimus lapsen kanssa vai?
Vuokrasopimus, saatatte tosin altistaa itsenne säännölliseen tilitietojen lähettämiseen Kelaan, jos on epäily huijauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien tulot huomioidaan kotona asuvan täysi-ikäisen lapsen asumistukea laskettaessa. Oma tuloton aikuinen lapseni yritti hakea asumistukea, mutta ei kuulemma herunut, vaikka olimme tehneet oikean vuokrasopimuksen.
En itse saa mitään tukia, kun tulot ylittävät rajat.
Kun muutin itse kirjoille muualle, lapsen tukihakemus hyväksyttiin.
(Asuin siis alunperinkin muualla, mutta olin edelleen kirjoilla entisessä kodissani, jonka omistan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti voi saada. Samperin demarit!
Kokoomusta voit kiittää. Nehän kahmivat asumistukirahat. Sitä kutsutaan asuntosijoittamiseksi.
Ei onnistu jos osoite on sama. Pitää olla eri.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kehuu että täysi-ikäiset lapsensa saavat asumistukea ja maksavat sillä vuokraa vanhemmilleen.
Asunnon voi vuokrata lapselleen, tätä tekee ne ihmiset kellä on varaa ostaa lapselle asunto.
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko sun otsassakin M U L K K U ?
Miksi lukisi? Oikeassahan hän on! Mistä sitä rahaa riittää tarvitseville, jos jokaista patalaiskaa lellilasta autetaan?
28-vuotias lapseni joutui muuttamaan äkkiä Etelä-Suomesta minun(äitinsä) luokse vaikean päihderiippuvuuden vuoksi. Täällä pääsi heti kuntouttavaan hoitoon ja tarvitsee tukea eli EI vielä pysty yksin asumaan,niin kela ei suostu maksamaan mitään tukia. Kyllähän sitä asumiskulut nousevat huomattavasti koska veden kulutus ja sähkö yms.nousevat.
Jatkuva hylättyjen hakemusten määrä alkaa ahdistamaan. Ei siis ole rahastusta Kelasta vaan pakollinen meno.
Kun luin kelan lakipykäliä niin maininta sairaan aikuisella on oikeus asumistukeen. Koska tarvitsee tukea arjessa toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi saada asumistukea,laki kieltää ja on kieltänyt aina.kerran kymmeniä vuosia sitten joku sai asumistukea asuntoon jossa oli erillinen uloskäynti mutta
Joutui maksamaan kaikki saamansa asumistuen takaisin kelalle
Ei