APUA!! Valo jäi päälle lähtiessä!
Lähdettiin siis pariksi viikoksi matkalle ja kylppäriin saattoi lähtiessä
jäädä valo päälle. Eli jos se siellä nyt yhtäjaksoisesti palaa parisen viikkoa
niin onko siitä jotain haittaa!!? Menee lomafiilikset tässä stressatessa:((
Kommentit (21)
No ei haittaa mitään! Pelkäätkö että siitä tulee joku tulipalo tms? Jos on loisteputki, niin mietipäs kaikkia virastoja ja sairaaloita, joissa palaa vuosikaudet yhtä mittaa. Jos on hehkulsmppu, niin enintään lamppu palaa jos tulee tiensä päähän teidän poissaollessanne.
Nyt drinksu käteen ja nauti.
Meillä jäi kerran telkkari päälle :) ja pidän aina valoa päällä vaatehuoneessa, jäänne miehen kuoleman ajoilta, kun ikivalo tuntui turvalliselta.
Eikö kukaan käy teillä kahteen viikkoon.kastelemassa kukkia ?
Ei kellään oo vara-avainta, että voisit pyytää käymään tarkistamassa?
Mullakin tais jäädä eilen kylppäriin loisteputki, ja aion olla pois 3kk. Olin kans eilen lähes paniikissa että syttyy varmaan tulipalo, vielä kun se lamppu on sellainen että alkaa paukkua jos on liian pitkään päällä. Mutta kai se järjellä ajateltuna palaa ennen kuin mitään tulipaloa syttyy.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:51"]
[/quote]
Ei kaikki kasvata hamppua niin kuin sinä, senkin haiseva hippi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:51"]
[/quote]
Ei kaikki kasvata hamppua niin kuin sinä, senkin haiseva hippi.
[/quote]mäki sua.
Hehkulamppu siis kysessä semmoinen katossa kiinni oleva ja siinä sellainen "kupu" päällä. Ja joo tosiaan ajattelin, että voiko tuosta syttyä tulipalo, jos ylikuumenee tms..?
Meillä ei istutuksia/kastelua vaativaa oikeastaan ole eli ei kukaan ns. talonvahtina.
Mutta kiitos rohkaisuista, ehkä tästä pystyy pikkuhiljaa vaihtamaan kokonaan lomalle! :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:02"]
Hehkulamppu siis kysessä semmoinen katossa kiinni oleva ja siinä sellainen "kupu" päällä. Ja joo tosiaan ajattelin, että voiko tuosta syttyä tulipalo, jos ylikuumenee tms..?
[/quote]
Ei tuosta voi syttyä tulipaloa, ellette sitten ole laittanut sallittua tehokkaampaa hehkulamppua. (Eli tarkoitan esim. sitä, etttä jos lamppuun on merkitty 40 W:n rajoitus, niin olisitte siitä huolimatta laittaneet 60 w:n lampun.) Sähkönkulutuskaan ei yhdellä hehkulampulla ole niin suuri, että tuosta syntyisi paria euroa suurempi lisäys sähkölaskuun kahden viikon aikana.
Fyysikko
Eikö kukaan käy katsomassa posteja? Laatikko täyttyy nopeasti tai kerrostalossa eteinen varsinkin jos on väliovi kiinni. Musta on muutenkin kiva että joku käy tsekkaamassa että kaikki ok.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:18"]Eikö kukaan käy katsomassa posteja? Laatikko täyttyy nopeasti tai kerrostalossa eteinen varsinkin jos on väliovi kiinni. Musta on muutenkin kiva että joku käy tsekkaamassa että kaikki ok.
[/quote]kohta nää palstan kakrut haukkuu sutkin haisevaks hipiks. Ja toiset lapsoset peukuttaa :D minä oon kanssa aina pyytänyt, että joku köy tarkistamassa talon ja on sitten vähän liikehdintää pihallakin.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:18"]
Eikö kukaan käy katsomassa posteja? Laatikko täyttyy nopeasti tai kerrostalossa eteinen varsinkin jos on väliovi kiinni. Musta on muutenkin kiva että joku käy tsekkaamassa että kaikki ok.
[/quote]
Eihän kesällä paljon postia tule, jos on mainoskielto ja laskut sähköisiä. Älkää säikytelkö ap:ta.
Postin jakelun voi keskeyttää loman ajaksi ja mainokset voi kieltää. Minulle ei välttämättä tule viikkoon mitään postia, kun on mainoskielto ja laskut tulee nettiin kaikki. Kukkia minulla ei ole. Olen ollut huoletta pois kolmekin viikkoa ilman että kukaan vahtii asuntoa. Naapurin postia oli kyllä kerran laatikossa ja kerran ei jakelun keskeytyspyyntö toiminut.
Mikä on lampun wattimäärä? En usko että on mitään vaaraa. Ne jätämme aina valot varkaita varten palamaan. Kupu päällä ym joten älä huoli. Rentoudu ja nauti lomasta!
Mitäpä tuosta on haittaa :) mun kaverilla jäi terassinovi auki kun lähti reissuun ja asuinalue oli aika levoton. Onneksi kävin kastelemassa kukat seuraavana päivänä ettei 2vkoa ollu auki
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:43"]Mikä on lampun wattimäärä? En usko että on mitään vaaraa. Ne jätämme aina valot varkaita varten palamaan. Kupu päällä ym joten älä huoli. Rentoudu ja nauti lomasta!
[/quote]
Huomaavaista jättää varkaille valot.
En usko, että haittaa. Siellä on varmaan vähän sähkä kuluttava lamppu. Mukavaa matkaa :)