Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotityöt EI ole töitä!

Vierailija
10.06.2015 |

Vaimoni on työtön. Minä en. Painan hikihatussa töitä että perheeni elättäisin. Kun tulen kotiin niin kehtaa huokaista kuinka väsynyt on. Olen itse tehnyt myös kotihommia ja tykään niistä. Ihme marmattamista.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne muuttuu työksi vasta kun niihin palkataan ulkopuolinen.

Vierailija
2/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kotihommia nyt työttömänä 6 kk. Ja se ei rajoitu koskaan vaan siihen 8:n tuntiin.. Voin sanoa että tekisin sata kertaa mieluummin niitä töitä, joissa ennen tätä olin. Palkkatyötä, ei helpoimmasta päästä, mutta jopa niiden työpäivien jälkeen olin paljon motivoituneempi kotitöihin kun nyt. Suuri syy toki myös sillä, että mieheni asenne on sama kuin sinun. Ja tiedän, olen nähnytkin, että mieheni ei kaikesta valituksesta huolimatta kykenisi itse päivääkään pelkkiin kotihommiin joita minun pitäisi nyt hymy huulilla, vapaana ja stressittömänä hoitaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jaksa ymmärtää näitä jotka itkevät kotitöistä. Ne on vain asiota, jotka pitää jokaisen tehdä! Miksi hitossa niistä pitää tehdä niin pirun iso numero?!

Vierailija
4/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:20"]Olen tehnyt kotihommia nyt työttömänä 6 kk. Ja se ei rajoitu koskaan vaan siihen 8:n tuntiin.. Voin sanoa että tekisin sata kertaa mieluummin niitä töitä, joissa ennen tätä olin. Palkkatyötä, ei helpoimmasta päästä, mutta jopa niiden työpäivien jälkeen olin paljon motivoituneempi kotitöihin kun nyt. Suuri syy toki myös sillä, että mieheni asenne on sama kuin sinun. Ja tiedän, olen nähnytkin, että mieheni ei kaikesta valituksesta huolimatta kykenisi itse päivääkään pelkkiin kotihommiin joita minun pitäisi nyt hymy huulilla, vapaana ja stressittömänä hoitaa..
[/quote]
Voi kyynel! Kotityöt onkin jotain amerikantiedettä, nyyh!
Mitä te ihan oikeasti teette siellä kotona?! Tinkikää, organisoikaa, jos se niiiiiin raskasta on! T. Äiti ja neljä lasta

Vierailija
5/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotityöt ei ole töitä!" Aika ristiriitainen lause :)

Vierailija
6/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kotihommathan tulee hoidettua silloin, kun olette töissä? Nyt kun teillä on ruhtinaallisesti enemmän aikaa niitä hoitaa niin luulisi olevan helpompaa? Ei kai nyt ihan joka päivä tarvitse imuroida, mopata yms. En ymmärrä, tuhat kertaa mielummin hoitaisin kotiaskereita päivät kuin teen melkein sitä samaa toiselle minimipalkalla. En valittaisi yhtään.

Vierailija
7/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä töitä, mutta ei kyllä huviakaan.

Vierailija
8/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kotihommat

Vierailija
9/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:24"]

Vaimoni on työtön. Minä en. Painan hikihatussa töitä että perheeni elättäisin. Kun tulen kotiin niin kehtaa huokaista kuinka väsynyt on. Olen itse tehnyt myös kotihommia ja tykään niistä. Ihme marmattamista.

[/quote]Kyllä ne töitä ovat, mutta eivät ANSIOtöitä. Sulla ja sun vaimolla on molemmilla käsitteiden määrittely surkeaa tasoa.

Vierailija
10/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:20"]Olen tehnyt kotihommia nyt työttömänä 6 kk. Ja se ei rajoitu koskaan vaan siihen 8:n tuntiin.. Voin sanoa että tekisin sata kertaa mieluummin niitä töitä, joissa ennen tätä olin. Palkkatyötä, ei helpoimmasta päästä, mutta jopa niiden työpäivien jälkeen olin paljon motivoituneempi kotitöihin kun nyt. Suuri syy toki myös sillä, että mieheni asenne on sama kuin sinun. Ja tiedän, olen nähnytkin, että mieheni ei kaikesta valituksesta huolimatta kykenisi itse päivääkään pelkkiin kotihommiin joita minun pitäisi nyt hymy huulilla, vapaana ja stressittömänä hoitaa.. [/quote] Voi kyynel! Kotityöt onkin jotain amerikantiedettä, nyyh! Mitä te ihan oikeasti teette siellä kotona?! Tinkikää, organisoikaa, jos se niiiiiin raskasta on! T. Äiti ja neljä lasta

[/quote]

Tämä se pointti juuri oli. Ei ne kotityöt olleet sen raskaampia, kun olin kotiäitinä pienten lasten kanssa, vaan se, ettei pääse toteuttamaan itseään muualla, eli töissä joka on itselle se oma juttu. On minullakin tuttuja, jotka haluavat oikein mielellään olla kotiäitejä vuosia, toiset hankkivat jopa lapsia sen takia. Mutta toisille ne hommat ovat helppoja ja omiaan, minä esimerkiksi nautin paljon enemmän tutkijantyöstäni. Olen jopa raskas perheelleni liian organisoinnin vuoksi, eli ei se siitä ainakaan kiinni ole.

Vierailija
11/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne onkin vain kotiaskareita, ei töitä! Turhaa itkupotkuraivareita tälläisistä pikkuaskareista vetää. Ihan omaa saamattomuutta, jos ei osaa organisoida näitä pikkuaskareita, joiden parissa voi ihan vaan puuhastella.

Vierailija
12/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kruunaa se että aina voi heittäytyä viisastelemaan netissä ja jättää kaiken tekemättä.

Niin ei voi tehdä työpaikalla ainakaan kovin monta kertaa.

Vierailija
13/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:20"]Olen tehnyt kotihommia nyt työttömänä 6 kk. Ja se ei rajoitu koskaan vaan siihen 8:n tuntiin.. Voin sanoa että tekisin sata kertaa mieluummin niitä töitä, joissa ennen tätä olin. Palkkatyötä, ei helpoimmasta päästä, mutta jopa niiden työpäivien jälkeen olin paljon motivoituneempi kotitöihin kun nyt. Suuri syy toki myös sillä, että mieheni asenne on sama kuin sinun. Ja tiedän, olen nähnytkin, että mieheni ei kaikesta valituksesta huolimatta kykenisi itse päivääkään pelkkiin kotihommiin joita minun pitäisi nyt hymy huulilla, vapaana ja stressittömänä hoitaa.. [/quote] Voi kyynel! Kotityöt onkin jotain amerikantiedettä, nyyh! Mitä te ihan oikeasti teette siellä kotona?! Tinkikää, organisoikaa, jos se niiiiiin raskasta on! T. Äiti ja neljä lasta

[/quote]

Tämä se pointti juuri oli. Ei ne kotityöt olleet sen raskaampia, kun olin kotiäitinä pienten lasten kanssa, vaan se, ettei pääse toteuttamaan itseään muualla, eli töissä joka on itselle se oma juttu. On minullakin tuttuja, jotka haluavat oikein mielellään olla kotiäitejä vuosia, toiset hankkivat jopa lapsia sen takia. Mutta toisille ne hommat ovat helppoja ja omiaan, minä esimerkiksi nautin paljon enemmän tutkijantyöstäni. Olen jopa raskas perheelleni liian organisoinnin vuoksi, eli ei se siitä ainakaan kiinni ole.
[/quote]
Keksi joku kiva harrastus tai sinullahan on jo sellainen ammattina. Et ole ajatellut kouluttautua johonkin oikeihin töihin niin et olisi niin turhautunut. Minäkin olen aina halunut tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämää, mutta ei minua kukaan kyllä työllistäsi niin piti lukea insinööriksi, mutta töitä riittää niin en valita.

Vierailija
14/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on aikaa kuitenkin istua av-palstalla, sen vartin imuroinnin sijasta. Siihen on aina aikaa.

Vierailija
15/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että voi milloin haluaa haukkua miestään, lapsitaan tai mitä tahansa asiaa netissä, kyllä korvaa kaikki ne vastoinkäymiset mitä kotitöissä voi tulla eteen. Ne eivät ole niin kellontarkkoja ja jos lähes koko päivä menee kirjoitellessa, voi aina sanoa että on pää kipeä, ei voi tehdä mitään, hoitakoon mies askareet ja yrittäkööt lapset siinä auttaa. Se luontoisetu, jota ei voi rahassa mitata.

Vierailija
16/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:50"]

Se, että voi milloin haluaa haukkua miestään, lapsitaan tai mitä tahansa asiaa netissä, kyllä korvaa kaikki ne vastoinkäymiset mitä kotitöissä voi tulla eteen. Ne eivät ole niin kellontarkkoja ja jos lähes koko päivä menee kirjoitellessa, voi aina sanoa että on pää kipeä, ei voi tehdä mitään, hoitakoon mies askareet ja yrittäkööt lapset siinä auttaa. Se luontoisetu, jota ei voi rahassa mitata.

[/quote]

Eikä noita tarvii tehdä oikeastaan kun toisella kädellä. Haukkuu tosiaan miestään senkin ajan palstalla.

On niin raskasta painaa pesu- ja tiskikoneen nappia, ja käyttää tyhjennykseen ehkä se 3-5 minuuttia.

Raskasta on.

Vierailija
17/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotityöt on työtä siinä missä muukin työ, näin oletan työssäkäyvänä, kun siivooja käy siivoamassa kodin, tyhjentää pesukoneet ja viimeiksi vielä pyysin silittämään pyykit ja jättämään siivouksen vähemmälle. Maksan siitä jopa palkkaa ja muut palkan sivukulut. Samoin kun kiinteistöfirma käy ajamassa nurmikon tai talvella aura-auto ajaa pihan lumista. Joskus tilaan perhejuhliin pitopalvelust ruuanlaittajan kotiin, sekin on minusta työtä.

Jos kaikille kotitöille laskettaisiin hinta, mitä ihmiset puurtavat kotona, siitä tulisi kallis lasku tai jos yhteiskunta järjestäisi vastaavat palvelut, yhteiskunta olisi konkurssissa, sillä ikävä kyllä, monet naiset tekevät ne päivätyön ohella ILMAISEKSI ja mies on perheen vapaamatkustaja.

Ap. vinkiksi hinnoitteluun esim. siivous 35 e/tunti + vakuutukset + aineet ja koneet

Vierailija
18/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:55"]Kyllä kotityöt on työtä siinä missä muukin työ, näin oletan työssäkäyvänä, kun siivooja käy siivoamassa kodin, tyhjentää pesukoneet ja viimeiksi vielä pyysin silittämään pyykit ja jättämään siivouksen vähemmälle. Maksan siitä jopa palkkaa ja muut palkan sivukulut. Samoin kun kiinteistöfirma käy ajamassa nurmikon tai talvella aura-auto ajaa pihan lumista. Joskus tilaan perhejuhliin pitopalvelust ruuanlaittajan kotiin, sekin on minusta työtä.

Jos kaikille kotitöille laskettaisiin hinta, mitä ihmiset puurtavat kotona, siitä tulisi kallis lasku tai jos yhteiskunta järjestäisi vastaavat palvelut, yhteiskunta olisi konkurssissa, sillä ikävä kyllä, monet naiset tekevät ne päivätyön ohella ILMAISEKSI ja mies on perheen vapaamatkustaja.

Ap. vinkiksi hinnoitteluun esim. siivous 35 e/tunti + vakuutukset + aineet ja koneet
[/quote]

Onko pakko olla noin lapsellinen. Ei mikään ihme, että naisia kohdellaan kuin lapsia tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
19/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin arjen tehtävät kuuluvat jokaisen normaaliin elämään ja vastuulle. Huono huono on emäntä, jos niihin ei kykene tai halua hoitaa osaansa.

Vierailija
20/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:20"]

Olen tehnyt kotihommia nyt työttömänä 6 kk. Ja se ei rajoitu koskaan vaan siihen 8:n tuntiin.. Voin sanoa että tekisin sata kertaa mieluummin niitä töitä, joissa ennen tätä olin. Palkkatyötä, ei helpoimmasta päästä, mutta jopa niiden työpäivien jälkeen olin paljon motivoituneempi kotitöihin kun nyt. Suuri syy toki myös sillä, että mieheni asenne on sama kuin sinun. Ja tiedän, olen nähnytkin, että mieheni ei kaikesta valituksesta huolimatta kykenisi itse päivääkään pelkkiin kotihommiin joita minun pitäisi nyt hymy huulilla, vapaana ja stressittömänä hoitaa..

[/quote]

Mä käyn duunissa ja teen kotityöt siihen päälle. Näin toimitaan aika monessa perheessä jos ei ole varaa palkata taloudenhoitajaa:).  Miehen kanssa siis yhdessä tehdään kotihommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän