Miksi Helsingissä niin monet pukeutuu näin talviaikaan?
Pitkä takki auki, kaulassa roikkuu pitkä kaulahuivi polviin asti auki. Huivi ei siis lämmitä yhtään, roikkuu vain molemmat päät edessä sivuilla.
Mitä h3lv3ttiä, M I K S I ? ? ? ! ! !
Kommentit (5)
Olen Helsingistä, asun nyt toisella puolen Suomea ja kyllä kuljen ulkona juuri noin. Aina. Takki auki ja huivi kaulassa (no se on monesti kaulan ympäri).
Mä vihaan talvea, vihaan takkeja (tulee ahtaanpaikankammo jos takki kiinni).
Helsingissä monesti siirtymätilanteet ulkona on nopeita kun on taas sisällä tai jossain kulkuvälineessä jolloin ei jaksa koko aikaa laittaa ulkovaatteita oikein.
Mä kuljen kaupassa noin kun tukee hemmetin kuuma
Kyllä se takki menee kiinni ja kaulaliina alkaa kietoutua, kun tulee tarpeeksi pakkasta. On hyvä olla lämpimiä vaatteita yllä joka lähtöön.
On kuuma. Varsinkin kaulahuivi on sellainen joka alkaa usein ahdistaa ja hiostaa kaulan ympärillä. Kuljen noin jos on tarkoitus siirtyä vain joku 5min matka. Tai jos olen jo kävellyt pidempään ja on tullut kuuma. Helsingissä talvet on aika leutoja niin paksu takki on usein liikaa.
Jos olen siirtymässä lyhyen matkan sisätiloista toisiin sisätiloihin, niin en välttämättä vaivaudu pukemaan vain hetken päästä riisuakseni.