Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanotte lehti kauppiaalle kun ette halua tilata?

Vierailija
10.06.2015 |

Aika pian jo kun saan tietää että kauppaa lehteä sanon ei kiitos nyt ja laitan luurin kiinni.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on telemarkkinointikielto" ja katkaisen puhelun.

Vierailija
2/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on vaimon asettama ostokielto"

Toiminut aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelinmyynti ahdistaa, niin kieltopalvelut saa hetkessä käyttöön:

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Tulikohan viimeiseen 3 vuoteen 1 puhelinmyyntiyritys ja siitä tiesin, että kielto oli vanhentunut kun alkoi tulemaan useapia päivässä. Heti kun laitoin uudelleen, niin eipä ole soittoja kuulunut. Tämä on tietysti laitettu myös päälle ikääntyneille vanhemmilleni myös.

Tosiaan ei tarvitse muuta kun soittaa automaattiin ja sanoa kyllä, niin homma hoituu.

Vierailija
4/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ylipäätään vastaatte puhelinmyyjien soittoihin? Punaista luuria vain, kun CallerInfo ilmoittaa numeron olevan puhelinmyyjä.

Vierailija
5/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, kuulemiin.

Vierailija
6/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos, en tilaa lehtiä. Hyvää päivänjatkoa." Ja puhelu poikki.

Vierailija
7/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon: "Niziiziiiii Olee olee olee! Niziziziziiii. E O E O! Hmmpppphhhhh roaarrrrrr!"

Ei paljon enää soittele.

Vierailija
8/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eivät lehtimyyjät ole soitelleet yli kymmeneen vuoteen. Ilman mitään markkinointikieltoakin! Kerroin aikoinaan - ja ihan totuudenmukaisestiö - että mun mies on Helsinki Medialla (nykyinen Sanoma magazines vai mikä hitto), ja saamme kotiin kaikki niiden lehden ilmaiseksi, joten ei kannata tilata mitään. Nimi taidettiin siirtää jollekin ei-kannata-soitella -listalle...

Vierailija
9/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En osta mitään. Kiitos hei."

Vierailija
10/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:14"]Miksi te ylipäätään vastaatte puhelinmyyjien soittoihin? Punaista luuria vain, kun CallerInfo ilmoittaa numeron olevan puhelinmyyjä.
[/quote]
Noh, mun puhelimessa ei ole mitään Callerinfoa, eikä siihen sellaista edes saa, joten vaikea tietää numeron perusteella kuka soittaa.

Mulle yritti hiljan laittaa nuori poikamyyjä väkisin Apu-lehden tulemaan, naureskeli koko puhelun ajan kaikenlisäksi. Oli pakko ärähtää ja sanoa selkeästi monta kertaa, että en halua ja että lähetän jokaisen lehden heille, jos alkaa tippua postiluukusta ja he saavat maksaa. Ei meinannut uskoa millään, jankutti vaan, että eikös osoite ole se ja se. Pakko oli jatkaa puhelua, kunnes sain tyypin sanomaan ettei lehteä tule. Tosi ahdistavaa. Joten turha ihmetellä miksi puhelinmyyjiä inhotaan.

Vierailija
11/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä sanon ihan rehellisesti, että koska olen työtön opiskelija joka ei saa enää opintotukea niin ei ole varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen. :D Muulloin olen sanonut tiukasti, että kiitos, mutta ei kiitos ja hei hei.

Vierailija
12/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:34"]No tällä hetkellä sanon ihan rehellisesti, että koska olen työtön opiskelija joka ei saa enää opintotukea niin ei ole varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen. :D Muulloin olen sanonut tiukasti, että kiitos, mutta ei kiitos ja hei hei.
[/quote]
Tuolle mun myyjälle ei käynyt edes se, että sanoin olevani työtön ja 60€ on liian paljon lehdistä, vaan oli sitä mieltä, että kun lasku tulee 3kk päästä, niin on varaa maksaa. Oli kyllä liian päällekäyvä poika, kuuli siis selkeästi äänestä, että nuori on ja taisi olla just aloittanut, kun oli niin hauskaa koko puhelun ajan. Seuraavan kerran sanon ei ja lyön luurin korvaan.

Vierailija
13/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13=11 sori unohtui laittaa.

Vierailija
14/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lehteä saatavilla pistekirjoituksena?

Vierailija
15/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon työtön eikä ole rahaa" toimim aika hyvin. Parasta oli kun muutin ulkomaille ja sai vastata "No en kuule enää asu Suomessa joten ei taida tolla hinnalla tulla tänne" Kesti ehkä 2kk niin loppuivat soitot :D

Vierailija
16/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeydyn myös lehtimyyjäksi ja alan kaupittelemaan omaa lehteäni niin innokkaasti, että tämä oikea puhelinmyyjä ei saa puheenvuoroa.

Vierailija
17/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa että on telemarkkinointikielto. Vaikkei olisikaan. Jos vastaat heti alkuun "ei kiitos", "ei nyt", "en halua" ym, laitetaan numero uudelleensoittoon. Jos sanot että sulla on telemarkkinointikielto niin numero laitetaan estolistalle :) T. Puhelinmyyjätär

Vierailija
18/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ,että ei ole aikaa lukea.

Vierailija
19/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:34"]No tällä hetkellä sanon ihan rehellisesti, että koska olen työtön opiskelija joka ei saa enää opintotukea niin ei ole varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen. :D Muulloin olen sanonut tiukasti, että kiitos, mutta ei kiitos ja hei hei. [/quote] Tuolle mun myyjälle ei käynyt edes se, että sanoin olevani työtön ja 60€ on liian paljon lehdistä, vaan oli sitä mieltä, että kun lasku tulee 3kk päästä, niin on varaa maksaa. Oli kyllä liian päällekäyvä poika, kuuli siis selkeästi äänestä, että nuori on ja taisi olla just aloittanut, kun oli niin hauskaa koko puhelun ajan. Seuraavan kerran sanon ei ja lyön luurin korvaan.

[/quote]

Joo, joskus on näitä urpoja joille ei tunnu menevän kaaliin, että kun ei ole tuloja niin ei todellakaan ole varaa mihinkään lehtitilaukseen oli kuinka hyvä tarjous tahansa. Itse olen elänyt vuoden alusta saakka säästöillä kun en kuulemma voi saada mitään tukea kun opinnot niin viimeisillään, ettei opintopisteitä saa mitenkään kasaan tarvittavaa määrää tukea varten, mutten voi olla työtönkään kun kerran olen virallisesti kokopäiväinen opiskelija vaikkei opintoja käytännössä olekaan. Töitä taas en toistaiseksi ole saanut vaikka haastatteluissa olen käynyt.

Mutta joo. Noille innokkaimmille ei auta ku sanoa tiukasti "ei kiitos, moi moi" ja surutta pistää puhelu poikki.

Vierailija
20/45 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:49"]

Kannattaa sanoa että on telemarkkinointikielto. Vaikkei olisikaan. Jos vastaat heti alkuun "ei kiitos", "ei nyt", "en halua" ym, laitetaan numero uudelleensoittoon. Jos sanot että sulla on telemarkkinointikielto niin numero laitetaan estolistalle :) T. Puhelinmyyjätär

[/quote]

Tämä on hyvä vinkki, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan