Todellinen boomer-ketju: Milloin maistoit ensimmäisen kerran pizzaa?
Ja missä, mitä pizzaa? Sekä ikäsi tuolloin?
Aloitan: Keväällä 1977, Oulun Vesuvio, pizza cacciatora, olin 20-vuotias.
Kommentit (30)
Ehkä noin 1990, läheisessä ravintolassa. Ikää ehkä 7? Inhosin pizzojen ulkonäköä, ja jännitti homma, mutta lähdin siihen. Kun söin sitä ravintolan pizzaa, totesin että tämä onkin hyvää. Nykyään on herkkuni.
Yleisesti kuitenkin inhoan silti edelleen ruokia, joihin on sotkettu kaikenlaista rasvaa ja visvaa, sekaisin, mutta pizza on poikkeus. Hampurilaisetkin tilaan ilman majoneesia ja juustoa.
Voi, tämä on ihana muisteluasia.
Kirjoitin v. 1978 Porvoossa (oikeasti 🤭) ja sen kunniaksi mentiin porukalla syömään pizzaa. Söin vain reunat, kun oli muka pahaa 😁.
Sittemmin on makunystyrät kehittyneet 😋.
Syksyllä 1976 Tampereella.
Maalaistyttö oli 19-vuotiaana päässyt kaupunkiin. Ensimmäisen yliopistokaverin (toinen maalaistyttö) kanssa päätettiin mennä maistamaan uutta ihmeruokaa.
Otin tietysti bolognesen, se vaikutti turvallisimmalta vaihtoehdolta. Muissa näytti olevan kaiken maailman katkarapuja ja oliiveja. :)
Sanotaan vaikka -86; sitä ennen tehtiin aina lämpimiä voileipiä tms. la-illaksi.
Yläasteella ruokalassa 1977 tai 1978, ei ollut rakkautta ensi suupalalla... Paljon myöhemmin havaitsin suureksi yllätyksekseni, että on olemassa maukkaitakin pizzoja :D
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella ruokalassa 1977 tai 1978, ei ollut rakkautta ensi suupalalla... Paljon myöhemmin havaitsin suureksi yllätyksekseni, että on olemassa maukkaitakin pizzoja :D
Ai teille tuli kouluruokalassa pizzat listalle jo 70-luvun puolella? Meillä pikkupaikkakunnalla tuo tapahtui 1981 tai 1982, kun olin ysillä.
Maku oli outo jo ensipuraisulla ja myöhemmin oikeita pizzoja maistaessani muistelin että miten ne keittolan tädit olivat saaneet tehtyä siitä niin kummallisen makuista.
En nut osaa oikein kuvailla makua, mutta sanoisin että erittäin teollinen vivahde siinä "pizzassa" oli. Sellaisia nelikulmaisia paloja vieläpä leikattu.
Vuonna 1985 ja rosso kun muutoin olisi pitänyt mennä ravintolaan.Saarioisten pitsa samoissa hinnoissa kun 90-luvun vaihteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1985 ja rosso kun muutoin olisi pitänyt mennä ravintolaan.Saarioisten pitsa samoissa hinnoissa kun 90-luvun vaihteessa?
Läppä maksoi 10 markkaa vuonna vuonna 1992. Nyt näyttäisi olevan noin 1,5 euroa, eli on halventunut kun ottaa inflaation huomioon.
En ole boomer mutta kävin lapsena boomer vanhempieni kanssa ekoja kertoja pizzalla 80-luvun puolivälistä tai loppupuolelta eteenpäin.
Pizzeria Nro. 1 Forumissa Helsingissä on ensimmäinen pizzamuistoni. Otin aina pienenä Frutti Di Maren.
Olen syntynyt 1983. Vanhempani ovat syntyneet - 54 ja - 47.
Varmaan vasta joskus 1990 tms, kun käytiin kaverien kanssa Treella Pizza Hutissa syömässä. Olen syntynyt 1973 eikä meillä maalla mitään pizzapaikkoja ollut.