En vieläkään ymmärrä tapaa pestä hampaita ennen ruokaa. O_o
Vähän niinkuin turhaa työtä tekis. Kahvikin maistuu pahalle just hammastahnalla pestyssä suussa ja sitten niitä ruuanjämiä tulee uudestaan sinne hammasväleihin.
Itse ainakin raikastan ja puhdistan suun vasta syömisen jälkeen.
Kommentit (11)
Mä pesen aamuisin aina ennen aamupalaa. Eipä tuo hammastahna kauaa suussa maistu.
Vedellä purskuttelu riittää. Tahna on kusetustuote ja maistuu pahalle.
Mulle on hammaslääkäri opettanut, että pitää pestä aamulla ennen aamupalaa. Silloin yön aikana kertyneet plakit ja bakteerit eivät saa uutta ruokaa. Toimii muuten hyvin. Kun on juuri pessyt hampaat ennen syömistä, ei niihin yleensä tartukaan mikään möhnä syödessä (riippuu tietenkin siitä, mitä syö).
Ja heti ruoan jälkeen ei saa harjata, koska happohyökkäyksen aikana harjaaminen kuluttaa kiilleettä. Kuten kakkonen jo kertoikin. Mulla toimii hyvin systeemi, että illalla pesen juuri ennen nukkumaanmenoa (iltapalasta jo vähän aikaa kulunut) ja aamulla ennen kuin syön mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:02"]Hampaita ei saisi pestä kun suussa on happohyökkäys ruokien/juomien jäljiltä, kiille kuluu pahemmin+hampaiden pesu Ennen ruokaa auttaa torjumaan em hyökkäyksen paremmin.
[/quote]
No entäs ne hammasväleihin jäävät ruuanjämät? Pitäähän sitä illallakin pestä hampaat ihan viimeiseksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:13"]Mulle on hammaslääkäri opettanut, että pitää pestä aamulla ennen aamupalaa. Silloin yön aikana kertyneet plakit ja bakteerit eivät saa uutta ruokaa. Toimii muuten hyvin. Kun on juuri pessyt hampaat ennen syömistä, ei niihin yleensä tartukaan mikään möhnä syödessä (riippuu tietenkin siitä, mitä syö).
Ja heti ruoan jälkeen ei saa harjata, koska happohyökkäyksen aikana harjaaminen kuluttaa kiilleettä. Kuten kakkonen jo kertoikin. Mulla toimii hyvin systeemi, että illalla pesen juuri ennen nukkumaanmenoa (iltapalasta jo vähän aikaa kulunut) ja aamulla ennen kuin syön mitään.
[/quote]
Siis aamulla peset puhtaat hampaat uudelleen? Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:02"]Hampaita ei saisi pestä kun suussa on happohyökkäys ruokien/juomien jäljiltä, kiille kuluu pahemmin+hampaiden pesu Ennen ruokaa auttaa torjumaan em hyökkäyksen paremmin.
[/quote]
No entäs ne hammasväleihin jäävät ruuanjämät? Pitäähän sitä illallakin pestä hampaat ihan viimeiseksi. Ap
[/quote]
Hammaslanka on keksitty, myös esim. suuvesi ja purkka. Mutta hei pilaa sä vaan sun hampaasi, mä ainakin pesen ennen aamupalaa niinkuin kuuluukin. Eikä se kahvi kyllä maistu yhtään erilaiselta heti hampaidenpesun jälkeen, mutta appelsiinimehua en menisi juomaan.;)
Ap tee kuule ihan miten haluat, ei ketään kiinnosta pesetkö hampaat ennen vai jälkeen aamupalan.
Oikeastaan hampaiden pesun jälkeenkin kuuluisi odottaa n. 30min ennen ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:02"]Hampaita ei saisi pestä kun suussa on happohyökkäys ruokien/juomien jäljiltä, kiille kuluu pahemmin+hampaiden pesu Ennen ruokaa auttaa torjumaan em hyökkäyksen paremmin.
[/quote]
[/quote]
Hammaslanka on keksitty, myös esim. suuvesi ja purkka. Mutta hei pilaa sä vaan sun hampaasi, mä ainakin pesen ennen aamupalaa niinkuin kuuluukin. Eikä se kahvi kyllä maistu yhtään erilaiselta heti hampaidenpesun jälkeen, mutta appelsiinimehua en menisi juomaan.;)
[/quote]
Mä puhdistan hammaslangalla hampaanvälit illalla syömisen jälkeen ja ennen hampaiden pesua. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:02"]Hampaita ei saisi pestä kun suussa on happohyökkäys ruokien/juomien jäljiltä, kiille kuluu pahemmin+hampaiden pesu Ennen ruokaa auttaa torjumaan em hyökkäyksen paremmin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä puhdistan hammaslangalla hampaanvälit illalla syömisen jälkeen ja ennen hampaiden pesua. Ap
[/quote]
Niin sitähän ei voi muulloin käyttää ihan ilman hampaiden pesua.. huoh.
Hampaita ei saisi pestä kun suussa on happohyökkäys ruokien/juomien jäljiltä, kiille kuluu pahemmin+hampaiden pesu Ennen ruokaa auttaa torjumaan em hyökkäyksen paremmin.