Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä pareista, jotka ovat kihloissa vuosikausia?

Vierailija
03.02.2022 |

Häiden kuuluu olla puolen vuoden päästä kihlauksesta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden ei ”kuulu” olla puolen vuoden päästä mistään! Taas joku levittää väärää tietoa! Kihloissa on pari, joka on antanut avioliittolupauksen. Piste. Eikö tämä nyt lopulta mene jakeluun?

Vierailija
2/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mieheni kanssa kihloissa jo 6 vuotta. Tavattiin nuorina pian lukion jälkeen, jo lyhyen seurustelun jälkeen tiedettiin molemmat että tämän kanssa haluan sitoutua, joten mies kosi ja mentiin kihloihin. Opiskelut yliopistossa molemmilla venyneet, halutaan pitää häät sitten kun valmistutaan. Ihan jo senkin takia, kun häihin uppoaa niin paljon rahaa. Yhdessä ollaan edelleen onnellisesti ja häistäkin puhutaan ja lapsia suunnitellaan.

Mikäs tässä oli ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se ole enemmän sormusten vaihtoa kuin kihloissa oloa, jos ei ole hääpäivä edes suunnitteilla. Siis kihlojen määritelmän mukaan. Mutta saahan sitä niinkin tehdä jos haluaa.

Vierailija
4/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlauksella ei ole enää samaa merkitystä, kuinennen. Joillekin se taitaa olla " merkki" vakavasta seurustelusta.

Vierailija
5/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se ole enemmän sormusten vaihtoa kuin kihloissa oloa, jos ei ole hääpäivä edes suunnitteilla. Siis kihlojen määritelmän mukaan. Mutta saahan sitä niinkin tehdä jos haluaa.

Eikö kihlaus tarkoita sopimusta naimisiinmenosta? EIhän siihen mitään ajankohtaa tarvitse määritellä.

Se, että on "kihloissa" ilman aikomustaaan mennä naimisiin on sitten eri juttu - se ei ole kihlaus.

Vierailija
6/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on sopimus naimisiinmenosta, kihlauksen pituutta ei ole missään virallisesti määritelty.

Vierailija
7/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kihlaus tarkoita sopimusta naimisiinmenosta? EIhän siihen mitään ajankohtaa tarvitse määritellä.

Se, että on "kihloissa" ilman aikomustaaan mennä naimisiin on sitten eri juttu - se ei ole kihlaus.

En tarkoittanut, että ajankohta pitäisi tietää vaan että hääpäivä/ häät ylipäätään on suunnitteilla jossain vaiheessa. Kun itse ainakin tiedän niitäkin, jotka eivät omien sanojensa mukaan aio ikinä mennä naimisiin mutta ovat silti kihloissa.

Vierailija
8/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut avioliitossa kohta 20 vuotta. Ei ole ollut kiirettä kihlautua. Naimisiin en halua. Hyi.

Vierailija
9/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut AVOliitossa kohta 20 vuotta. Ei ole ollut kiirettä kihlautua. Naimisiin en halua. Hyi.

Typo.

Vierailija
10/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan niitä kaikkia sormuksia vuosikausia. Harva niitä vaihtelee.

Kihlaushan on vain sormus.

Vierailija
11/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelleilyä. Vastuunpakoilua.

Vierailija
12/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut avioliitossa kohta 20 vuotta. Ei ole ollut kiirettä kihlautua. Naimisiin en halua. Hyi.

???

Vierailija
13/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kihloissa vuodesta 1988 vuoteen 2014.

Vierailija
14/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käy sääliksi.

Vierailija
15/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä. Mun vanhemmat ovat olleet kihloissa pian 44 vuotta.

Vierailija
16/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐺🐺 Susipari. Auuuu!

(Paras varoa kyrpäkärnää).

Vierailija
17/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on kahden suvun välinen sopimus tulevasta suvun jäsenten avioliitosta. Rikkomuksesta seuraa verikosto tai tai maksu (40 maamarkkaa eli talon hinta).

Vierailija
18/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri 20 vuotis kihlajaispäivä (26 vuotta oltu yhdessä).

On yhteinen 16 vuotias lapsi ja puoliksi omistama velaton koti.

Kun ei menty heti naimisiin niin se vaan jäi. Ei haittaa minua laisinkaan. Itse en tarvitse ko paperinpalaa, tässä taas seurataan läheisten ihmisten eroa ..... ei siinä auttanut, että olivat naimissa, yhteinen lapsi ja asuntolaina.

Vierailija
19/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällanen tämä maailma nykyään on: avioliitto on vain paperinpala ja kihlaus on vain sormus.

Vierailija
20/21 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhde ei kuulu pätkääkään kenenkään muulle, eikä minua kiinnosta onko joku avosuhteessa, avioliitossa tai kihlautumassa. Minulla on oma elämä, kannattaa hankkia. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi