Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa viherkasvia tai kukkaa joka kestää pitkiäkin aikoja ilman vettä

Vierailija
02.02.2022 |

Orkidea kuoli kuivuuteen ja auringonvalon puutteeseen, vaikka ne ovat helppoina pidettyjä kasveja. Kaktus ei tule kyseeseen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloe vera.

Vierailija
2/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapuu (paunikko), anopinkieli, tuonenkielo, kliivia, posliinikukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka ja kultaköynnös.

Vierailija
4/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Jukkapalmu ja Pylvästyräkki. Ne oikeastaan jopa vaativat pidemmän kuivan kauden. 4 kuukautta ollut talvella kastelematta ja kuivuus ei näy kasveissa mitenkään. 

Vierailija
5/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa silkkikukka.

Vierailija
6/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka.

Vierailija
7/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun joulukaktus pärjää pari hyvin parin viikon kasteluvälillä. Kesällä laitan ulos ja annan olla siellä syksyyn asti, vettä saa mitä taivaalta sataa. Kukkii hienosti kun tuon sisälle.

Vierailija
8/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekokukka kestää melko pitkään ilman vettä

Vierailija
9/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pitkä aika? Olin reissussa 3 kk ja kotimies ei huomannut kaktuksia toisen huoneen ikkunalla. Vanhapoikakaktus selvisi 3 kk vedettä viileässä. Mutta miksi ottaa kasveja, jos ei pysty niitä hoitamaan? Kituva kasvi ei ole myöskään kaunis.

Vierailija
10/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiinanruusuja, kultaköynnöksiä, nukkumatti ( tai maija), bambu, vehka, palmuvehka, kultapalmu. Kastelin ne tänään ja viimeksi kuukausi sitten. Altakasteluruukut kaikilla. Onko kuukausi tarpeeksi pitkä aika kastelematta? Joku kiinanruuruista ilmoittaa hieman roikkuvilla lehdillä, että on aika kastella taas kaikki. Vehreitä ovat ja katosta kasvavat kohta läpi.

Sori jos nimet on sinnepäin. Muistan vain kiinanruusun ja kultaköynnöksen nimet. Muut piti kattoa netistä.

Vierailija
11/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin Kieli on ihan paras

Vierailija
12/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että orkidea olisi helppo :D olen itse jokaisen (lahjaksi saadun) orkidean aina ajan kanssa onnistunut tappamaan. Sen sijaan esimerkiksi rönsylilja ja kultaköynnös ovat minulla selvinneet oikein hyvävointisina tosi helpolla hoidolla. Rönsyliljassa on se kiva puoli, että se tekee uutta rönsyä koko ajan niin siitä saa istutettua uusia taimia, mikäli haluaa.

Vierailija
13/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa, kunhan muovia.

Vierailija
14/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

cactus

Vierailija
15/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusi, kesti melkein 2vkoa ilman vettä.

Vierailija
16/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliinikukka selvisi talven yli kastelematta. Unohdin vain kastella, oli hankalassa paikassa. Lehdet näytti ihan nahistuneilta, mutta kastelun jälkeen virkosi hyvinvoivaksi ja jatkoi kasvuaan pienellä lannoituksella.

Vierailija
17/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönsylilja

Vierailija
18/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka sietää useita kuukausia kastelematta ja sietää pimeyttä myös. Sen voi tappaa vain kastelemalla liikaa.

Vierailija
19/19 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että orkidea olisi helppo :D olen itse jokaisen (lahjaksi saadun) orkidean aina ajan kanssa onnistunut tappamaan. Sen sijaan esimerkiksi rönsylilja ja kultaköynnös ovat minulla selvinneet oikein hyvävointisina tosi helpolla hoidolla. Rönsyliljassa on se kiva puoli, että se tekee uutta rönsyä koko ajan niin siitä saa istutettua uusia taimia, mikäli haluaa.

Mulla on se perus s-market orkidea ainakin pärjännut vuosia. Ovat siinä samassa muovikipossa missä ostettaessa, päällysruukun olen laittanut. Vettä laitan kun muistan, sinne juurelle lorautan en tee enää mitään upotuksia. En ole koskaan lannoittanut millään. Kesällä laitan lasikuistille, siellä intoutuu tekemään kukkavanoja. Edelleen on kukassa, kesällä aloitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi