Kyllä voi 6-7-vuotiaissa olla eroja
Tytöllä 7v. on saman ikäisiä kavereita, tyttöjä. Kyllä voikin olla eroa lapsissa. Nyt on kylässä tyttö, jonka kanssa ovat leikkineet kauppaa, maatilaa ja koulua jo monta tuntia ja välillä laulavat, kikattavat ja jahtaavat toisiaan. Eilen oli eräs toinen kylässä, joka halusi näprätä älypuhelintaan, haukkui tytön leluja lapsellisiksi ja kivahteli koko ajan, arvosteli meidän olkkarin sisustusta (!) jne. Nyt tämä samainen tyttö on soitellut meidän lapselle ja kylässä olevalle monta kertaa ja pyytänyt ulos mut noilla on niin hyvät leikit kesken etteivät halua lähteä ja ymmärrän hyvin.
Kommentit (17)
Eli hyväksyt hiljaisesti yhden jättämisen leikkien ulkopuolelle?!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:41"]Eli hyväksyt hiljaisesti yhden jättämisen leikkien ulkopuolelle?!
[/quote]
Eihän tuo ap tuossa mitään ole hyväksynyt tai hyväksymättä jättänyt. Kyllä 7-vuotiaat voi jo ihan itse valita, keiden kanssa vapaa-aikana leikkii. Eskarissa / koulussa sit pitää tulla toki toimeen kaikkien kanssa.
Samaa olen miettinyt. Tosi erilaisia lapset tuossa iässä. Jotkut leikkii nukeilla ja toiset käyttäytyy kuin teini-ikäiset eikä ole enää pariin vuoteen leikkineet. Kokoeroakin voi olla kymmeniä senttejä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:38"]Siis täh?! Ihanko oikeasti?! Onko sitten erilaisia aikuisiakin?! Tämä pitää kyllä jakaa facebookissa!
[/quote]
7-vuotiaan äitinä mä käsitin tän niin, että toi yksi tenava on enempi tommoinen ns. vanhemman oloinen kun näpyttelee kännykällä ja lähettelee "uhkailu"viestejä, kun taas ne muut on enemmän ikätasossaan leikkien kauppaa jne.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:38"]Siis täh?! Ihanko oikeasti?! Onko sitten erilaisia aikuisiakin?! Tämä pitää kyllä jakaa facebookissa! [/quote] 7-vuotiaan äitinä mä käsitin tän niin, että toi yksi tenava on enempi tommoinen ns. vanhemman oloinen kun näpyttelee kännykällä ja lähettelee "uhkailu"viestejä, kun taas ne muut on enemmän ikätasossaan leikkien kauppaa jne.
[/quote]
Mitä ihmeen uhkailuviestejä?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:44"]Samaa olen miettinyt. Tosi erilaisia lapset tuossa iässä. Jotkut leikkii nukeilla ja toiset käyttäytyy kuin teini-ikäiset eikä ole enää pariin vuoteen leikkineet. Kokoeroakin voi olla kymmeniä senttejä.
[/quote]
Joo tää oli se mun pointtini. Kyseessä on mun esikoinen ja olen yllättynyt että yksi samanikäinen kaveri käyttäytyy, noh, vähän pissismäisesti. Kun taas nuo jaksaa leikkiä pehmoeläimillä maatilaa. -ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:38"]Siis täh?! Ihanko oikeasti?! Onko sitten erilaisia aikuisiakin?! Tämä pitää kyllä jakaa facebookissa!
[/quote]
7-vuotiaan äitinä mä käsitin tän niin, että toi yksi tenava on enempi tommoinen ns. vanhemman oloinen kun näpyttelee kännykällä ja lähettelee "uhkailu"viestejä, kun taas ne muut on enemmän ikätasossaan leikkien kauppaa jne.
[/quote]
Sinun lapsuudessa ei ollut pikkuvanhoja?! Eikä ap?! Ei ole mitään yhtä tapaa olla oikein lapsi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:38"]Siis täh?! Ihanko oikeasti?! Onko sitten erilaisia aikuisiakin?! Tämä pitää kyllä jakaa facebookissa!
[/quote]
[/quote]
Joo vähän noin mut ei tämä yksi tyttö ole uhkaillut vaan soitellut monta kertaa :) Ei taida edes osata vielä kirjoittaa. -ap
Minun veljeni lapsi oli juurikin tuo älypuhelin tyyppi 7 vuotiaana. ja selvisi syykin, heidän äiti ei antanut enään leikkiä leluilla yms ja sanoi, että lapsellista ja ulkona ei saanut leikkiä ettei vaatteet sotkeennu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:38"]Siis täh?! Ihanko oikeasti?! Onko sitten erilaisia aikuisiakin?! Tämä pitää kyllä jakaa facebookissa!
[/quote]
[/quote]
Sinun lapsuudessa ei ollut pikkuvanhoja?! Eikä ap?! Ei ole mitään yhtä tapaa olla oikein lapsi.
[/quote]
No mun lapsuudessa pikkuvanha oli semmoinen, joka yritti puhua aikuisten asioista aikuisten kielellä, esim. itse kuulemma totesin pikkuvanhana 6-vuotiaana kun näin töhryn pyöräkellarin ovessa että taas on nuoriso ollut sotkemassa, nuoriso pitöisi saada kuriin :D Tästä sainkin sit itse kuulla kun olin nuori. Huono käytös ei ole pikkuvanhuutta :) ohis
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:52"]Minun veljeni lapsi oli juurikin tuo älypuhelin tyyppi 7 vuotiaana. ja selvisi syykin, heidän äiti ei antanut enään leikkiä leluilla yms ja sanoi, että lapsellista ja ulkona ei saanut leikkiä ettei vaatteet sotkeennu.
[/quote]
Olen varmaan tiukkis mut mitä alle kouluikäinen edes tekee älypuhelimella? Kouluun mennessä sen ymmärrän ja silloinkin siinä vaiheessa kun osaa lukea ja kirjoittaa. Mitä pointtia älypuhelimella muuten edes on?
Oletko varma ettei olohuoneenne sisustus ole jotenkin mauton?
Kyllä minä toivoisin , että lapseni (6) olisi kaverin luona vanhemman valvovan silmän alla. Että vanhempi ei anna lähetellä tekstareita tms. Ja että vanhempi ohjaa leikkimään niillä leluilla tai vaikka askartelemaan..
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:55"]
Oletko varma ettei olohuoneenne sisustus ole jotenkin mauton?
[/quote]
saa olla itse kullankin millainen sisustus haluaa. joku tykkää sinun sisustuksesta, toisen mielestä kamala. Mutta parhainta, että itse viihdyt.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:52"]
Minun veljeni lapsi oli juurikin tuo älypuhelin tyyppi 7 vuotiaana. ja selvisi syykin, heidän äiti ei antanut enään leikkiä leluilla yms ja sanoi, että lapsellista ja ulkona ei saanut leikkiä ettei vaatteet sotkeennu.
[/quote] lapsen tulee saada olla lapsi. Ei 7 v kuulu vielä näprätä kännykän kanssa ja pelata tuntikausia pleikalla sun muilla härveleillä. Olkaa vastuullisia vanhempia ja mummoja, vaareja.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:52"]
[/quote] lapsen tulee saada olla lapsi. Ei 7 v kuulu vielä näprätä kännykän kanssa ja pelata tuntikausia pleikalla sun muilla härveleillä. Olkaa vastuullisia vanhempia ja mummoja, vaareja.
[/quote]
Kiitos! Eipä olla tätä vielä älyttykään! Ei edes sitä, että on lapsia jotka ei osaa käyttäytyä kuten tuhannet muut lapset tismalleen oikein niinkuin kultaisessa näin ollaan lapsi oppaassa! Ja mistä lapset oppii esimerkistä ja aikuiset on niitä esimerkkejä! Katsokaa ympärille, mitä tekee aikuiset?! Kuinka moni esim palataille nyt kännykällä?!
Siis täh?! Ihanko oikeasti?! Onko sitten erilaisia aikuisiakin?! Tämä pitää kyllä jakaa facebookissa!