Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kohtelee kuin kehitysvammaista kun kerroin

Vierailija
02.02.2022 |

Kehityshäiriöstäni. Minulla on laaja-alainen kehityshäiriö mikä ei ole kuitenkaan älyllinen kehitysvamma mutta esimerkiksi paikkojen ja aikojen hahmottaminen on vaikeaa ja eksyn usein tutullakin alueella .Kerroin tästä diagnoosista miehelle ja miehen käytös muuttui, ja alkoi kohtelemaan minua kuin ihmistä jolla on todella alhainen älykkyysosamäärä.

Esimerkkejä

Mies teki leipää ja istuin olohuoneessa, mies totesi kuin lapselle "noni, tuuppa tekemään leipää kun nää on tässä vielä pöydällä, kun kohta haluut kuitenkin" vastasin et joo kohta , ja mies tuli takasin olkkariin keittiöstä ja sano "noni, meeppäs nyt tekemään leipää , sulla on kohta nälkä ja ois kivempi jos nyt teet kun ne on pöydällä" menin tekemään sitten sen leivän ja sit mies huusi "eikai palanut se sun leipä?siinä voi säädökset olla v*t uilla an siinä paahtimessa " leipä vähän paloi mutta sanoin että tää on ihan hyvä , ei mitään ongelmaa ja mies huikkasi et " no odota tuun katsomaan voiko sitä syödä !" Sit mies totesi et "no vähän on tumma mutta voit syödä sen kyllä, raaputanko sitä vähäsen vai syötkö noin ?" Joo ei tarttenut raaputtaa ja pystyin hyvällä rulkahalulla syömään leivän vaikka oli vähän mustunut .

Toinen esimerkki. " Sulla ei taida olla pikkareita jalassa , miks olet ottanut ne pois? Laitappa takasin jalkaan, näkyy peppu läpi "

Ja mulla oli pikkarit mutta niiden raja ei näkynyt housujen läpi . Sanoin tästä ja mies totesi "hyvä sitten , hienoo" ja silitti päästä kuin koiraa.

Kolmas esimerkkki

Katottiin miehen kanssa elokuvaa ja mies sano "tää on kyllä liian raaka sulle, katotaan jotain muuta, ja vaihtoi kanavaa vaikka olisin halunnut katsoa kyseisen ohjelman .

Tälläsiä pieniä asioita mitä ei ennen suhteessa ollut, on alkanut tulemaan jokapäivä ja mies puhuu mulle kuin lapselle . Viimeksi eilen kun itse oli nukahtanut jo 9 aikaan illalla, heräsi 12 aikaan yöllä ja sanoi "nyt pää tyynyyn , nyt on nukkumaanmeno aika! Ja suuttui puhelimen käytöstä ja sitten vaan makasin hiljaa ja odotin unta vaikka ei väsyttänyt ollenkaan .

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole me-too hälytys, naisen arvoa halventavaa niin jumaliste ei se yleisesti naisten muotojen KEHUMINEN miesten huumorissa ole mitään seksistä vaan naiset itse tekee siitä sellaista.

Oikein etoo tuollainen ap:n mies, tulee pedo-hyväksikäyttäjä mieleen, olisipa kiva nostaa tuollainen pervopoju seinälle ja kysyä mitä nyt lepertelet miesten kesken?

Vierailija
22/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, en jaksanut lukea. Itsepä olet miehesi valinnut. Aika myöhään kerroit hänelle itsestäsi, vaikka ilmeisesti asutte jo yhdessä.

Minulla on kolme kissaa nja mies allerginen niin asumme erillään mutta vietän ison osan ajastani miehen luona.

Ja kissat jätät pärjäämään keskenään? Kiva kiva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tää nyt tuskin on totta, (nauratti kyl noi muutamat kohdat tarinassa) mutta jos olisi... , niin sun kannattaisi ottaa asia puheeksi ja sanoa ihan selkeästi että se sun kehityshäiriö ei tarkoita tyhmyyttä. Onko kyse kehityshäiriöstä vai esim hahmotushäiriöstä, en tiedä mutta ensimmäinen kuulostaa vakavalta korvaan kun taas jälkimmäinen normaalimmalta tyyliin lukihäiriö. En tiedä, sanon ihan näppituntumalta. En mäkään hahmota paikkoja hyvin vaan huonosti, mutta ei ole mihkään diagnosoitu ja ihan ok. 

Ihan täyttä totta on, mulla on laaja alainen kehityshäiriö ja juuri hahmotus häiriö paikkojen suhteen vaikka olisi tuttu paikka . Jo koulussa eksyin metsään jatkuvasti ja kukaan ei halunnut olla parin suunnistuksessa ja sain vapautuksen siitä ja menin vaihtoehtoiselle kävelylle liikunta tuntien ajaksi . Jotkut ei ymmärrä että en tee tahallaan sitä ja "no oothan sä ennenkin siellä käynyt " niin oon, mutta en hahmota silti aluetta ja eksyn helposti ja tää on normaaleille ihmisille todella vaikea ymmärtää :(.

Vierailija
24/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä hyvä provo, ärsyttää ihan v itusti

Ja mua nauratti. Illan paras!

Vierailija
25/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a.69v. kirjoitti:

Itseläni oli miespuolinen ystävä: kamu! Kun sain kuulokojeet ,hän oli shokissa ja sitä myöten ystävyytemme katosi kuin peru saharan! Pahiin oli sama asia lapsen lapseni yksi monista: Sanoi ei sinulla mummo voi olla kuulokojeita!Kuulokojet eivät ole hävettävä asia,autaa kuulemaan .On ihan sama kuin ihmisillä on silmälasit,autaa näkemään. Kumatkaan eivät muuta ihmistä tai ihmisen persoonaa.

Herranjestas! Meillä on lähipiirissä kaksi ihmistä, jotka ovat aika viime aikoina saaneet kuulolaitteet. Alussa piti aina muistuttaa, että onko sulla kuulolaite, kun selvästi puhuttiin toinen aidasta ja toinen aidan seipäistä.

Nyt on hyvä, kun muistavat laittaa kuulolaitteet korviin, niin ei edes muista, että heillä on sellaiset käytössä.

Vierailija
26/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, en jaksanut lukea. Itsepä olet miehesi valinnut. Aika myöhään kerroit hänelle itsestäsi, vaikka ilmeisesti asutte jo yhdessä.

Minulla on kolme kissaa nja mies allerginen niin asumme erillään mutta vietän ison osan ajastani miehen luona.

Ja kissat jätät pärjäämään keskenään? Kiva kiva. 

Mulla ja miehellä on kilometri matkaa toisitaan ja niinä päivinä kun miehen luona olen yötä niin käyn tietenkin päivän aikana ruokkimassa kissat ja siivoamassa hiekkalaatikon .

Vierailija
27/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heittää ukko ulkoruokintaan natustamaan niitä leipiään. Ukko on ite ihan kärähtänyt.

”Tää parisuhde on sulle ihan liian kompleksinen. Lähdepä kälppimään, lähde. ”

Vierailija
28/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Koitapa täsmentää hänelle, että mikä sinulla on. Kerro että se on hahmotushäiriö, eikä laaja-alaiset oppimisvaikeudet (sekoitti varmaan niihin, niissä on alhainen äo)

Vierailija
29/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lässyttää myös minulle koska minulla on lukiohäiriö.

Hän alleviivaa sanomalehdestä tärkeimmät kohdat tussilla minulle luettavaksi.

Myös elokuvista selventää juonen, ettei jää multa ymmärtämättä. Se on kyllä kätevää kun usein sarjoissakin on nykyään tosi monimutkaiset juonikuviot.

Hänellä on tapana yrittää opettaa minulle liikennesääntöjä, mutta ollaan molemmat sitä mieltä että nyt seitsemäänkään vuoden harjoittelulla ei olisi järkeä päästää mua ajokouluun.

Tuntuu monimutkaiselta koko liikenne. Tykkään itse ajaa kuin USA:ssa.  En millään viitsisi ajaa selvinpäin liikenteessä tai odotella valoissa.

Tuntuu helvetin tyhmältä jäädä valoihin, jos ketään ei näy mailla ja halmeilla.

Jos on muutaman shotin ottanut, niin ei se kyllä ajokykyyn vaikuta yhtään.

Voi olla että vähän eri kultuuristakin tulee nämä selkkaukset miehen kanssa.

Vierailija
30/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän se huolehtii vammaisesta

Tässäpä taas meillä näppärä ivaaja, "mutta näinhän asia on". Juu juu, itse olet "Vammainen", aina vammailemassa. 

Vierailija
31/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen mielestä oon Gansta ho kirjoitti:

Meillä mies lässyttää myös minulle koska minulla on lukiohäiriö.

Hän alleviivaa sanomalehdestä tärkeimmät kohdat tussilla minulle luettavaksi.

Myös elokuvista selventää juonen, ettei jää multa ymmärtämättä. Se on kyllä kätevää kun usein sarjoissakin on nykyään tosi monimutkaiset juonikuviot.

Hänellä on tapana yrittää opettaa minulle liikennesääntöjä, mutta ollaan molemmat sitä mieltä että nyt seitsemäänkään vuoden harjoittelulla ei olisi järkeä päästää mua ajokouluun.

Tuntuu monimutkaiselta koko liikenne. Tykkään itse ajaa kuin USA:ssa.  En millään viitsisi ajaa selvinpäin liikenteessä tai odotella valoissa.

Tuntuu helvetin tyhmältä jäädä valoihin, jos ketään ei näy mailla ja halmeilla.

Jos on muutaman shotin ottanut, niin ei se kyllä ajokykyyn vaikuta yhtään.

Voi olla että vähän eri kultuuristakin tulee nämä selkkaukset miehen kanssa.

❤️❤️❤️❤️

Vierailija
32/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh *aseella päähän ampumisemoji*

Vierailija
33/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos illan nauruista.

Ja siltä varalta, että tämä mies olisi oikeasti olemassa, suosittelen unohtamaan ja keskittymään kissoihisi, kunhan ensin kerrot meille vähän teidän seksielämästä.

Vierailija
34/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos illan nauruista.

Ja siltä varalta, että tämä mies olisi oikeasti olemassa, suosittelen unohtamaan ja keskittymään kissoihisi, kunhan ensin kerrot meille vähän teidän seksielämästä.

"Nostappa vähän sitä peppua" on varmaan apn ja miehen seksielämä mutta mitäpä se meille kuuluu :D

Vierailija
35/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttäytymään kuin vammanen niin mies ymmärtää.

Vierailija
36/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajatellaan huolenpitoa/välittämistä, mikä ei ole ylimenevää taikka epätervettä kuten aloituksessa, niin onhan se  ihanaa, tai siis ei ehkä kaikista, mutta itse tykkäisin.  Tässä on eroja ihmisten välillä. Joillekin hellyyskin on lässynläätä (kalskahtaa heti korvaan, tää "lässynlää", kertoo että ihana viestintä ei ole tärkeää).  Toisille sanat ja kohtelu ovat tärkeää välittämistä. 

Se voi myös olla sytyttävää, miehet eivät tätä järin ymmärrä. Kerran olin tutustunut yhteen miekkoseen opiskeluillassa, niin se mikä teki vaikutuksen, ei suinkaan ollut juttunsa ja varmaan mitä yritti vaikuttaa, vaan kun halusi saattaa matkan pysäkille yöllä. (Tästä ei kehittynyt vuosisadan rakkaustarinaa, eikä yhdenyönhommaa eikä lopulta mitään mutta .. niin. ) 

Vierailija
37/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sitten kehitysvammaista tulee kohdella? Kuin jotain ihmisen puolikasta tjsp?

En tarkoita, että ap. olisi kehitysvammainen.

Särähti tuo luonnehdinta "kohdella kuin kehitysvammaista".

Vierailija
38/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kumpikin ke ha re ita

Vierailija
39/41 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😆😆😆😆

Vierailija
40/41 |