Onko minulla ikuinen velvollisuus palautella edellisen asukkaan postia?
Olen asunut nykyisessä osoitteessani nyt 9 kuukautta. Olen tämän ajan saanut erään teleoperaattorin kirjeitä, jotka on osoitettu asunnon edelliselle asukkaalle. Olen palauttanut kirjeet Postin toimipisteeseen ja kertonut, että tämän nimistä tyyppiä ei asu osoitteessa. Kirjeiden sisältöä en tiedä, vaan olen palauttanut ne sellaisenaan.
En tunne edellistä asukasta millään tavalla. Hän oli muuttanut pois jo ainakin 10 kuukautta sitten, kun näin asunnon ensimmäistä kertaa. Ainoastaan ovessa olleesta sukunimestä päättelen, että kyseessä todella on edellinen asukas.
Kirjeen 4 jälkeen (1 kk sitten, eli tihenevä väli) soitin teleoperaattorille ja kerroin, että saan tuntemattoman tyypin postia osoitteeseeni. He etsivät nimen perusteella tämän edellisen asukkaan tiedot ja lähettivät hänelle tekstiviestin, että hänen osoitetietonsa ovat vanhentuneet ja uusi osoite tarvitaan. Kirjeen vein taas Postiin.
Kirje 5 tuli tänään.
Onko minulla ikuinen laillinen tai moraalinen velvollisuus viedä tämän tyypin kirjeitä Postiin vai voinko siirtyä käyttämään roska-astiaa? Surkeimmankin tyypin pitäisi pystyä korjaamaan osoitetietonsa 10 kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:42"]Ei sun tarvi niitä postiin viedä, kirjoitat päälle että osoite virheellinen ja laitat lähimpään postilaatikkoon. [/quote] Me tehtiin tuota joskus. Samat postit tuli muutaman päivän päästä uudestaan. Huoh... [/quote]ei ne montaa kertaa tule. posti kyllä hukkaa ne
[/quote]
Ei kai tuo ollut Feissarimokat-viittaus? ;)
http://www.feissarimokat.com/2015/05/mammapalstalta-paivaa-osa-15/
(se alin kuva, sori tuo ylin)