Kannattaako hermojuuripuudutukseen mennä?
Eli olen kärsinyt alaselän välilevun pullistumasta ja hermokipu säteillyt todella kovana toiseen lonkkaan ja jalkaan. Minulla ollut lähete hermojuuripuudutukseen, mutta aika venynyt turhan pitkälle. Hermokivut ovat huomattavasti vähentyneet. Välillä kivuttomiakin päiviä kun voi levätä ja välillä maata. Joinakin päivinä kipu säteilee vahvasti lonkkaan ja aavistuksen myös reiteen. Pärjään ilman kipulääkkeitä.
Nyt hrmojuuripuuduteaika lähestyy ja mietityttää menenkö tuohon operaatioon vai en? Jos toimenpide olisi tullut muutaman pahimman ensimmäisen viikon aikana olisin ilmanmuuta mennyt. Nyt vähän mietityttää kun olen lukenut, että joillekin auttaa ja joilleki ei. Myös mahdolliset riskit ja sädetysmäärä huolettaa.
Kommentit (7)
Menisin toimenpiteeseen vasta kun kipu on todella paljon elämää häiritsevä. Hermoja kun sörkitään millä tahansa niin siinä on riskit. Hermosto on niin herkkä ihmisen osa, ettei edes nykylääketiede osaa hermovaurioita korjata.
terkuin yksi hermokipupotilas
Auts. Luettuani otsikon, luulin että kyseessä on hammaslääkärin tekemä toimenpide!
Sakraalipuudutus? Siitä ollaan pikku hiljaa luopumassa, koska teho on ollut lähinnä lumehoidon tasoa. Näin minulle kerrottiin sen jälkeen kun totesin ettei se auttanut tipan vertaa.
Helppo tässä toista neuvoa, mutta ehkä kaikkia toimenpiteitä pitää välttää, jos ei ole pakko tehdä?
.
Itsellä samantapainen valintatilanne, jota mietin koko ajan ja ahdistaa, kun välillä päätän toisin ja sitten taas toisin.
meillä miehelle tehtiin hermojuuripuudutus, hoitopöydältä noustessa selän kipu oli pois! lääkäri sanoi että voi uusia noin puolentoista vuoden kuluttua jolloin voi tehdä uudestaan mutta ei voi tehdä enää kolmatta kertaa sitten on edessä leikkaus. uusikin puolentoista vuoden kuluttua jolloin toimenpide taas tehtiin. senjälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Nyt tilanteesta on useita vuosia.
Kellään kokemusta toimenpiteestä?